Beste,
Ik heb hier al even op zitten zoeken, zonde resultaat. Hopelijk zitten hier enkele Excel-guru's die het weten:
* Ik heb een Excel-blad met ongeveer 30 kolommen en 400 rijen.
* In kolom A bevatten de rijen cijfers van 1 tot 8. (Deze cijfers zeggen dat de bijhorende rij lid is van een bepaalde groep.)
* Daarnaast staat er een X -ofwel in kolom Z-, -ofwel in kolom AA-, -ofwel geen-.
Nu zou er in bepaalde velden moeten staan hoeveel keer er een X in kolom Z (resp kolom AA) staat bij een bepaalde groep. Ik probeer het even duidelijk te maken:
In dit geval:
Voor groep 1, staan er 2 X'en in kolom Z, 1 X in kolom AA
Voor groep 6 staat er 1 X in kolom Z
Voor groep 4 staat er 1 X in kolom AA
Voor groep 5 staat er 1 X in kolom Z, en drie X'en in kolom AA.
Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk genoeg heb gesteld... Heeft iemand een idee hoe dit moet?
Ik heb hier al even op zitten zoeken, zonde resultaat. Hopelijk zitten hier enkele Excel-guru's die het weten:
* Ik heb een Excel-blad met ongeveer 30 kolommen en 400 rijen.
* In kolom A bevatten de rijen cijfers van 1 tot 8. (Deze cijfers zeggen dat de bijhorende rij lid is van een bepaalde groep.)
* Daarnaast staat er een X -ofwel in kolom Z-, -ofwel in kolom AA-, -ofwel geen-.
Nu zou er in bepaalde velden moeten staan hoeveel keer er een X in kolom Z (resp kolom AA) staat bij een bepaalde groep. Ik probeer het even duidelijk te maken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| Kolom A Kolom Z Kolom AA 1 X 1 X 1 X 6 X 6 4 X 5 X 5 X 5 X 5 X |
In dit geval:
Voor groep 1, staan er 2 X'en in kolom Z, 1 X in kolom AA
Voor groep 6 staat er 1 X in kolom Z
Voor groep 4 staat er 1 X in kolom AA
Voor groep 5 staat er 1 X in kolom Z, en drie X'en in kolom AA.
Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk genoeg heb gesteld... Heeft iemand een idee hoe dit moet?