Excelblad beveiligen tegen updaten

Pagina: 1
Acties:

• cablerichy935
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05-2022

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag omtrend het beveiligen van een excelsheet,

het is namelijk zo, ik heb een lijst met gegevens, maar men mag er geen rijen of kollomen tussen voegen en in de al beschreven cellen mag men ook niets veranderen, qua cijfers en letters.
Wel mag men aan het eind de kollomen vanalles toevoegen, ook mag men sorteren en een autofilter gebruiken (sommige willen dit graag)

Ik wil namelijk dat ze niets kunnen veranderen en ook niets verwijderen, wel mogen er opmerkingen achter elke rij worden gezet.

Nu heb ik wel even gekeken in de beveiligings opties van Excel, maar vervolgens heb ik de opties aangevinkt dat ze dat WEL mogen doen, maar zo gauw die opslot is kan het echter niet.

wat ik heb aangevinkt is:(engelse versie)

[v] Select locked cells
[v] Select unlocked cells
[v] Sort
[v] Use Autofilter.

Ik gebruik MS Excel 2002

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!

Verwijderd

Ik wil namelijk dat ze niets kunnen veranderen en ook niets verwijderen, wel mogen er opmerkingen achter elke rij worden gezet.
Is dit echt nodig? Anders kan je het bestand natuurlijk ook de "alleen lezen" rechten geven.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Ja het is echt nodig, want die verzend ik naar klanten van me en die mogen de opstelling niet wissen, veranderen, ze moeten die sheet weer retour verzend met hun bevindingen (lees: opmerkingen)

[ Voor 82% gewijzigd door cablerichy935 op 08-11-2005 11:41 ]

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus er niemand die mij hiermee kan helpen? ik heb onder tussen ook gezoch bij Microsoft zelf, maar die brengen ook geen ideen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Met die specifieke eisen ontkom je er niet aan om of VBA te gebruiken (wat niet goed gaat werken als je het naar andere wilt sturen, aangezien hun Office door jou gesingde code niet 1-2-3 zullen accepteren), of een andere app. (zoals Access, waar je alles achter een presentatielaag kunt en wilt verbergen die je eigen regels volgt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:24
Dit is heel makkelijk te doen, selecteer de cellen waar mensen in mogen schrijven. Rechtermuisknop, eigenschappen,berscherming. Vink berschermen uit, en beveilig het werkblad :)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Maar dan zijn de cellen die later worden toegevoegd niet beschermd na toevoeging en ik begreep dat dit wel de bedoeling is :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Het toevoegen (mits in bestaande cellen) gaat nog wel lukken: gewoon niet beschermen zoals DoDo voorstelt. Echter, sorteren en autofilter is onmogelijk zonder VBA. Ik zou inderdaad kijken naar een ander product dan Excel.
Je kan ook afwegen of je eisen allemaal eisen zijn.
Je kan misschien ook dat wat terug komt vergelijken met wat je stuurde en gewoon afspreken dat er niets gewijzigd wordt. (of een andere sociale itt. beveiligings oplossing)

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
DoDo schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:22:
Dit is heel makkelijk te doen, selecteer de cellen waar mensen in mogen schrijven. Rechtermuisknop, eigenschappen,berscherming. Vink berschermen uit, en beveilig het werkblad :)
Nee dat is niet de optie, dan kan je helemaal niets doen.... :/
Let op:
".....maar men mag er geen rijen of kollomen tussen voegen en in de al beschreven cellen mag men ook niets veranderen, qua cijfers en letters".(dat is wel te regelen)
"Wel mag men aan het eind de kollomen vanalles toevoegen", (alleen nu komt het, filteren is nog mogelijk, dan moet ik de sheet voor het beveiligen autofilter inschakelen) maar het sorteren dat gaat dus niet.
Misschien is het wel een idee om een database aan temaken, maar is een hoop werk, en moet ik weer mensen inwerken om met een database om te gaan....
Als er mensen zijn die toch nog een idee hebben, laat het even horen.

• cablerichy935

cablerichy935

there is more 2 come

Topicstarter
Nou dan mag er wel een slot op, heeft geen zin.....

Pagina: 1