[MCE 2005] hoe beamer + tv aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hoi mensen.

Allereerst: ik heb de HTPC nog niet in elkaar gezet, maar ben dit wel van plan te gaan doen, nadat ik wat vraagjes voor mezelf beantwoordt heb.
Mijn idee was om o.a. de volgende configuratie voor mijn htpc te gebruiken:

AMD Tbird 1Ghz, 512mb ddr400 geheugen, 300gb ata133 (seagate oid), asus a7n8x-x, samsung dvd writer, ati radeon 9550 128 of 256mb, hauppage PVR500MCE, dit alles verpakt in een thermaltake Mozart.

Gaat dit in theorie werken en goed lopen?

Vraag 2 gaat over het aansluiten van apparaten. Vooropgesteld dat de grafische kaart tenminste een VGA en een S-video uitgang heeft, kan ik daar dan een beamer en een gewone TV op aansluiten en (al dan niet vooraf) kiezen welke ik wil gebruiken? De beamer voor de filmavondjes bijvoorbeeld en de TV voor gewoon overdag en 's avonds voor het nieuws bijvoorbeeld? Of moet je dan helemaal naar config. scherm en dergelijke?

Vraag 3 heeft te maken met dat shiften geloof ik dat dat heet. Jij zet een programma op pauze terwijl MCE opneemt zodat je later verder kunt kijken. Zou dat dan ook werken op dit systeem? Ik vind simpele MPEG2 filmpjes verder voldoene daarvoor.

Alvast bedankt ;)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 21:06

Acheron

updatepack.nl

offtopic:
Hoe bevalt die Thermaltake Mozart?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

AMD Tbird 1Ghz, is mager, misschien werkt het net, 1,6 MHz is minimale eis, maar een 1GHz t-bird zit niet ver van een 1,6 GHz pentium. De rest is ok.
Je kan gewoon 2 apparaten aansluiten, ik werk nu met een tft en een tv bijvoorbeeld. Volgens mij kan dit met een 9550 of 9550se (werkt bij mij, heb er eventueel wel 1 over)
Shiften werkt daarvoor is de hauppauge.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.