[PHP] shortcut (.lnk) aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een link die een excel document in excel opent, en dus niet in de browser (IE). Ik heb via google de volgende pagina gevonden met mogelijke oplossingen:
http://www.codetoad.com/forum/14_18720.asp
Mijn vraag is alleen, hoe maak ik zo'n myfile.xls.lnk aan door middel van PHP? (het .xls bestand wordt dmv PHP aangemaakt).

Andere oplossingen voor het probleem zijn ook welkom.
Firefox heeft dit probleem overigens niet, daar opent het gewoon meteen in excel.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt toch gewoon een download forceren. De gebruikers krijgen dan de optie om te saven of te openen. Als je in openen klikt wordt de gegenereerde excel toch in de echte excel geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En waar ga je die lnk dan heen laten wijzen, naar een file op je server?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-x-m
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-08 11:21

t-x-m

.NET Nerd

http://www.phpfreakz.nl/forum.php?forum=6&iid=726925 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door t-x-m op 07-11-2005 12:21 ]

GC.Collect();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sidenote: die symlink optie die daar wordt aangedragen heeft geen zak met windows shortcuts te maken ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:51:
Ik wil een link die een excel document in excel opent, en dus niet in de browser (IE). Ik heb via google de volgende pagina gevonden met mogelijke oplossingen:
http://www.codetoad.com/forum/14_18720.asp
Mijn vraag is alleen, hoe maak ik zo'n myfile.xls.lnk aan door middel van PHP? (het .xls bestand wordt dmv PHP aangemaakt).

Andere oplossingen voor het probleem zijn ook welkom.
Firefox heeft dit probleem overigens niet, daar opent het gewoon meteen in excel.
Dit is volstrekt afhankelijk van welke Content-Type en Content-Disposition headers je gebruikt. Als je de volgende header meestuurt zal IE in principe al niet meer in de browser openen:
code:
1
Content-Disposition: attachment; filename="filename.xls"

Het is overigens geen probleem maar een hele luxe feature genaamd ActiveX OLE Containers. Firefox heeft die functionaliteit niet en zou 'm dus niet in de browser kunnen tonen al zou ie willen.

[ Voor 11% gewijzigd door curry684 op 07-11-2005 16:12 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om het helemaal af te maken zou je het content type nog op application/octet-stream kunnen zetten. Het is een beetje een hack, maar voor dat type bestaan geen OLE containers, dus weet IE niet wat ie zou moeten doen, dus krijg je gewoon je download venster.

code:
1
header("Content-Type: application/octet-stream");

HTH :)
Pagina: 1