Toon posts:

2 Gelijke computers, 1 brak, 1 super?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 2 gelijke computers staan, ze zijn totaal identiek aan elkaar, zelfde software erop en overal zelfde drivers en firmware enz enz er is letterlijk geen verschil....

Alleen nu komt het: de een werkt als een tiet en de ander die kan windows niet eens stabiel booten :?
Wat kan dit zijn? Zelfs de CPU temperaturen zijn gelijk.....

• Shadeless
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-10-2024
Het zou kunnen zijn dat de hardware in de brakke computer opeen maandag gemaakt is.

Bijvoorbeeld geheugen werkt niet goed,hdd etc.

Of misschien zijn de bios instellingen verschillend?

Verwijderd

Topicstarter
Bios beiden of fail safe defaults gezet... dat is het niet.
Geheugen hebben we uitgewisseld, situatie blijft gelijk. Ook eens in beiden computers geheugen vervangen door Apacer geheugen. blijkt gelijk!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
Da's een eitje om op te sporen.
Een voor een alle onderdelen tussen de 2 computers uitwisselen en kijken wanneer het probleem mee verplaatst.
Meest voor de hand liggende elementen:
- geheugen (OK, was het niet)
- proc
- harddisk
- vidkaart
- mobo
- andere zooi.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Tja het rare is dat als ik de hardware omwissel altijd dezelfde instabiel blijft.
Ik zou bijna zeggen dat het mobo kapoet is, was het niet dat het ding dat aan het klooien heeft 10 dagen oud is en 8 dagen zonder problemen (zonder 1 crash) aan een stuk heeft gelopen :?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
Dan wissel je toch mobo om :?
Iets meer werk, maar 1 van de componenten is echt gaar. Dus met uitwisselen MOET je het kunnen vinden.

BTW, ik heb wel een een compu met een barst in het mobo gezien. Die deed het soms dagen goed en andere keer resetten het ding spontaan... De barst zelf heb ik nooit kunnen vinden, maar nadat het mobo was omgewisseld voor een nieuwe zijn de problemen verder uitgebleven...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Heb juist ff een vriend van me gebeld (die is nu bij me thuis) hij sloopt ff het mobo uit die brakke computer en dan gaan we vanavond dat ding ff ruilen.....

Verwijderd

Als je zegt dat steeds dezelfde brak blijft... zou je het dan niet eens in de behuizing of in de voeding gaan zoeken?

(slechte voeding, kortsluiting ergens?)

Verwijderd

waarschijnlijk het mobo.
Pagina: 1