Toon posts:

orders niet geplaatst met javascript

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in mijn oscommerce shop heb ik een check om de voorwaarden te accepteren, als je ze accepteerd verschijnt de button om door te gaan en anders niet.

als ik deze code plaatst werkt de code goed, en IE blijft alles perfect.
alleen de orders komen door niet in FIREFOX, in IE dus wel..

het ding werkt wel in firefox en geeft ooko geen errors in de console, maar de orders komen niet door en ik weet absoluut niet waarom.

hebben jullie een idee? ik heb al geprobeerd om andere quotes te gebruiken ' ipv " en andersom en het javascript ergens anmders te includen maar het lukt niet

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<script language="javascript" type="text/javascript">
<!--

function toggleDiv(id) {
   var ele = document.getElementById (id);
   ele.style.display = (ele.style.display=='block') ? 'none' : 'block';
}

// -->
</script>

HTML:
1
2
3
4
5
<div align="left" height="100">
<INPUT type="radio" onClick=toggleDiv('vanisher2'); name="voorwaarden" value="ja">Ik accepteer de <a href="conditions.php" target="blank">Algemene Voorwaarden</a>.<BR>
<INPUT type="radio" onClick=toggleDiv('vanisher2'); name="voorwaarden" value="nee" checked>Ik accepteer de <a href="conditions.php" target="blank">Algemene Voorwaarden</a> NIET.<BR><BR>
<div id="vanisher2" style="display: none;">
<a href="checkout_success.php"><?php echo tep_image_submit('button_confirm_order.gif', IMAGE_BUTTON_CONFIRM_ORDER); ?></a></div></div></form>

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 10:52 ]

Verwijderd

Ik zou sowieso de waarde van onclock tussen aanhalingstekens zetten, dus
code:
1
onclick="toggleDiv('vanisher2');"

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Wat bedoel je met 'de orders komen niet door'? Worden ze niet goed verzonden in een formulier of zijn ze niet zichtbaar in de pagina?

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd , haalt helaas niets uit.

ik bestel aan aantal producten en hij gaat door naar de bevestiging, maar de winkelmand wordt bv niet geleegd, de order wordt niet geplaats en er wordt ook geen mail verstuurd.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 11:25 ]

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
Dan is het geen fout in Javascript, maar een foute afhandeling in PHP. Alhoewel ik het vreemd vind dat IE het wel zou doen en FF niet. Krijg je de waarden uit het formulier in checkout_success.php wel goed door?

Iets anders: van jouw code
code:
1
ele.style.display = (ele.style.display=='block') ? 'none' : 'block';

zou ik maken
code:
1
ele.style.display = (document.main.voorwaarden[1].checked) ? 'none' : 'block';

Als je nu namelijk 2x op de radiobutton 'niet accepteren' klikt, kan je wel door!

Verwijderd

Topicstarter
het ligt wel aan de javascript want als ik dat weglaat werkt hij wel..

thx voor de tip sjroorda

ik ga nog wat dingen proberen
Pagina: 1