Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vraagjes over internet op je smartphone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal vraagjes over het internetten op een smartphone. In mijn geval wil ik de Nokia N70 aanschaffen (als die er eindelijk komt) maar deze vragen zouden voor elke smartphone van belang kunnen zijn denk ik.

Ik wil dus met mijn nieuwe GSM/Smartphone kunnen internetten. Nu was ik van plan om Vodafone UMTS te pakken, maar is dit wel de goede keuze. Volgens mij wordt dit na een tijdje wel erg duur. Eigenlijk zou er zoiets moeten zijn als bij T-Mobile; onbeperkt internetten voor 9,95 p/maand. Het is niet zo dat ik er veel op wel internetten (daar heb je immers een pc voor) maar als je even je mail of iets dergelijks wil checken dan ben je al meteen 0,75 euro kwijt. Kom je boven de 1 mbn in het kwartier dan wordt dat 2,50 euro. Wat raden jullie aan?? Ik was dus UMTS van vodafone van plan, maar is GPRS misschien goedkoper/betere dekking?? Jullie advies graag.....

Een tweede ding. Thuis hebben wij een Wireless netwerk. Helaas heeft de N70 geen WiFi dus dat gaat niet door. Maar is het mogelijk om via USB je breedband-internetverbinding te delen zodat ik op mijn toekomstige N70 via bluetooth kan internetten binnenshuis??

Alvast bedankt!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-10 00:49
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:38:
Ik wil dus met mijn nieuwe GSM/Smartphone kunnen internetten. Nu was ik van plan om Vodafone UMTS te pakken, maar is dit wel de goede keuze. Volgens mij wordt dit na een tijdje wel erg duur. Eigenlijk zou er zoiets moeten zijn als bij T-Mobile; onbeperkt internetten voor 9,95 p/maand. Het is niet zo dat ik er veel op wel internetten (daar heb je immers een pc voor) maar als je even je mail of iets dergelijks wil checken dan ben je al meteen 0,75 euro kwijt. Kom je boven de 1 mbn in het kwartier dan wordt dat 2,50 euro. Wat raden jullie aan?? Ik was dus UMTS van vodafone van plan, maar is GPRS misschien goedkoper/betere dekking?? Jullie advies graag.....
Zoals je zelf eigenlijk al aangeeft is UMTS overkill voor je. Je kunt dus beter op zoek gaan naar een provider met lage GPRS tarieven als je alleen je mail wilt kunnen lezen.
Een tweede ding. Thuis hebben wij een Wireless netwerk. Helaas heeft de N70 geen WiFi dus dat gaat niet door. Maar is het mogelijk om via USB je breedband-internetverbinding te delen zodat ik op mijn toekomstige N70 via bluetooth kan internetten binnenshuis??
Aangezien de Nokia N70 nog niet op de lijst van compatible toestellen van T-mobile staat, is het misschien slim om te kijken naar de MDA Vario of iets in die geest?
Moet je het antwoord schuldig blijven wat betreft het via bluetooth internetten op een N70.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik dit gevonden:

De databundel i-mode € 7,50:

kost je € 7,50 per maand
je krijgt maar liefst 10 MB
buiten de bundel betaal je € 2 per MB

Dit icm een Hi Abonnement is dan stukken goedkoper dan een Vodafone (UMTS) abonnement. Nou vraag ik me eigen alleen af of i-mode ook via UMTS gaat?? Dat kan ik nog niet echt terug vinden...

Een ander scenario: stel ik pak UMTS 25 van Vodafone en ik heb UMTS bereik. Is het dan nog mogelijk om handmatig voor GPRS te kiezen?? Of heeft GPRS dezelfde tarieven als UMTS? Dat kan ik ook nog niet echt vinden..

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 15:00 . Reden: Vraagje over UMTS abonnement bij Vodafone ]

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53

CasaLasse

c454 l4553

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:38:
Voor diegenen die hier ook benieuwd naar zijn: ik was ook naar hetzelfde op zoek en heb het antwoord in dit topic gevonden.

Daar wordt uitgelegd hoe je op je mobiele telefoon via een bluetooth-verbinding met je pc kunt internetten via je eigen vaste adsl-verbinding :-)