Toon posts:

[Powerbook] RAM uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik sta op het punt om the switchen en wil dit doen met de nieuwe PB DDR2 15" met het nieuwe scherm wat twee weken geleden is uitgebracht.
Ik wil hier vooral flink op photoshoppen onderweg dus met de bijgeleverde 512mb lijkt me dat niet al te soepel gaan. Nu hoor ik conflicterende berichten over verschillende groottes en merken mixen in de twee geheugenbanken.

Is het mogelijk om het bijgeleverde 512mb reepje in bank 1 te laten en zelf een (goedkoper merk) 1gig reepje bij te plaatsen in bank 2? Of moet de orginiele 512mb er dan uit?

Wat is een goed merk geheugen als alternatief voor het dure Apple geheugen en waar koop ik het beste naar jullie mening!

Alvast bedankt van een iemand die erg naar de switch loopt uit te kijken!

Sebas

• capraf
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-03-2025
Het lijkt me dat het gewoon moet kunnen, anders zou het heel zielig zijn.
Maar ik zelf zou de grootste RAM in bank 1 doen maar dat is mijn mening natuurlijk

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55
Samsung geheugen van www.macramdirect.com is goed bevallen. :)
No-name merken heb ik slechte ervaring mee.

Verwijderd

Wij gebruiken altijd Dane-Elec of Kingston en dat gaat perfect.
T.net shop heeft het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat scheelt weer!

Is het mixen van Apple en bijvoorbeeld Samsung geheugen geen probleem?
Waar moet is precies op letten? Ik hoorde laatst iets over "timings" van verschillende reepjes, maar ik weet daar zelf te weinig over...

Bedankt voor de moeite!

Sebas

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Wat ik begrepen heb is het Apple geheugen CAS 4-4-4 DDR2.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-02 16:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

voor DDR2 gebruiken de meeste Apple Service Providers Kingston geheugen, dus daar zit je wel goed mee

Launching containers into space

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:50:
Ok, dat scheelt weer!

Is het mixen van Apple en bijvoorbeeld Samsung geheugen geen probleem?
Waar moet is precies op letten? Ik hoorde laatst iets over "timings" van verschillende reepjes, maar ik weet daar zelf te weinig over...

Bedankt voor de moeite!

Sebas
De kans dat op dat Apple geheugen Samsung chips zitten is vrij groot, dus dat maakt niet uit :+

Timings maken ook niet uit, beide reepjes draaien gewoon op de snelheid van het traagste. Ik heb zelf Dane-Elec en Kingston in mijn PB gehad en dat werkte beide prima.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Apple heeft geen eigen geheugen, alleen maar leveraciers die met geheugen met de goede timings aan hun kunnen leveren. Weet zo gauw even de naam niet, maar het was niet een bekende leverancier, desalniettemin normaal geheugen nemen. Bij mijn oude werk, AASP, gebruikten we altijd Dane Elec voor het geheugen.

kleurbleur.nl

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 11:53

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:28:
Is het mogelijk om het bijgeleverde 512mb reepje in bank 1 te laten en zelf een (goedkoper merk) 1gig reepje bij te plaatsen in bank 2? Of moet de orginiele 512mb er dan uit?
Aangezien ik ook een PB 15" heb besteld, ben ik ook erg benieuwd naar een antwoord hierop...

Verwijderd

In de 15" versie zit standaard 512 MB, je kunt er gewoon nog 1 GB bij plaatsen. Zelf heb ik Kingston 1GB Module for Apple, oem partnr.: MA220G/A;, , KTA-PB533/1G genomen en dat werkt perfect in de nieuwste versie PowerBook :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:24:
In de 15" versie zit standaard 512 MB, je kunt er gewoon nog 1 GB bij plaatsen. Zelf heb ik Kingston 1GB Module for Apple, oem partnr.: MA220G/A;, , KTA-PB533/1G genomen en dat werkt perfect in de nieuwste versie PowerBook :)
Ik neem aan dat de boost in RAM ook de prestaties flink verbeteren. Heb je toevallig Adobe PS CS2 al gedraaid op dit systeem met flinke bestanden?

De performance hiervan ben ik heel benieuwd naar.

Sebas

Verwijderd

Yep hiero...draait toevallig ook op een 1 GHZ oude 17 inch PB met 1 GHZ GH en no problemos.
7 vensters open en gewoon zware docu.trekt hij gewoon open zonder hapering.

Afbeeldingslocatie: http://img488.imageshack.us/img488/8514/mm20053tq.th.jpg
Pagina: 1