Toon posts:

externe website toegang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wij hebben reeds een website opgezet die met behulp van asp.net, draaiende op server 2003 (IIS 6.0). Poort 84 werd aan de website toegewezen.
Het probleem is echter dat deze website extern niet toegankelijk is. Op de router hebben we de poorten 80 to 84 opengezet voor het ip van de webserver.

Iemand een idee wrm dit niet werkt?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

openzetten was de eerste stap, maar daarna moet je nog (externe)poort 80 doorsturen naar (interne)poort84.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Toevallig nog poorten dichtstaan in de softwarematige firewall van WS2003?

Sinergy trekt ook aan het juiste eind idd, al geprobeerd: www.naam.nl:84 ?

[ Voor 35% gewijzigd door dominic op 07-11-2005 10:21 ]

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
als we poort 80 toewijzen aan de website lukt het wel, maar dus niet met 84.

Als url gebruiken we http://ipadres:84

Kun je mss even toelichten hoe we de externe 80 moeten doorverwijzen aan 84, want we vinden dit niet terug op de router.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:31

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn glazen bol heeft wat kleine kuren, hij kan niet zien welke router je hebt. In de meeste gevallen gaat het via de NAT-tabel settings waar je (bij de routers die ik ken iig) een extern(80) en interne(84) poort opgeef.

Maar als ipadres:84 ook niet werkt extern, zit er toch ergens nog een firewall oid niet helemaal jofel of niet goed doorgeport.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Dit heeft niet zoveel met P&W te maken.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken een Dlink DI-804v router. Ik heb nog steeds geen NAT-tabel gevonden of een andere manier om de poorten door te verwijzen

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 14:26

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Dan zou ik nog maar eens goed de handleiding van je router doorkijken, want ik kan zo op de website van DLink al zien dat het wel degelijk mogelijk is (er staat NAT bij de "Security" eigenschappen). Ook is het mogelijk om een virtual server op te zetten. Die laat je dan op externe poort 84 werken, laat je verwijzen naar het interne IP van je server.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Bij het onderdeel "Virtual server" hebben we de ip-range opgegeven, zover ik kan terugvinden kan er niets meer worden ingesteld om poorten door te verwijzen.

Maar waarom werkt het wel als ik poort 80 toewijs aan de website? Bij elke andere poort lukt het niet.
Pagina: 1