Toon posts:

Recycler\NPROTECT niet leeg te krijgen? *

Pagina: 1
Acties:
  • 245 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een harde schrijf van 80gb, waarvan 69gb in gebruik is.
Omdat ik me afvroeg waar die 69 gigjes zijn gebleven, heb ik het programma freesize geinstalleerd.
Zodat je precies kan zien hoe groot elke map is. Als ik dan op de c schrijf scan dan zie ik maar 32 gig aan gebruikte ruimte en ik heb maar één schrijf. Waar zijn dus de overige gigjes gebleven?

Ik weet niet of het normaal is in win xp maar in de verkenner zie ik bovenin een map met mijn documenten en ergens in het midden weer een map met doucuments en settings waarin ook de map mijn documenten zit en weer helemaal onderaan ook weer een map mijn documenten. Zou hij alles 2 keer opslaan? Nou ben ik bang als ik één map weghaal dat ik alles kwijtraak. En misschien zoek ik wel in de verkeerde hoek. Wie kent dit probleem en heeft voor mij de oplossing?

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-08 17:11

Krizzie

Progressive Music \o/

Bij worden mappen waar heeveel in staad (mijn muziek map bijvoorbeeld :P ) Dan komt er niet de volledige grote te staan maar, Grote: "meer dan 30Gb" bijvoorveeld. Dus je zult per map even moeten kijken, kijk even hoeveel je grootste mappen zijn en reken het dan even uit :)

Geluidswolk

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Kijk de volgende tips eens na:
OM FAQ / Beleid

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-07 16:46
Prullenbak is leeg?

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml

volgens mij werkt deze wel goed, hier geeft ie iig wel grotes aan groter dan 32 Gb.. :)

superB

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

- Eerst alle Temp-directories leeggooien.
- Eventuele ongebruikte profielen leeggooien
- Tijdeiljke internetfiles weggooien en op maximaal 50 Mb of zo zetten.
- Daarna prullebak leeggoien.
- Eventueel defragmenteren.

Gebruik je de Norton Recycle Bin nog? Laat die dan ook eens leegdonderen. Daar blijft ook een heleboel in hangen wat je niet (meer) ziet maar dat wel veel ruimte in neemt.

[ Voor 25% gewijzigd door agent327 op 07-11-2005 09:17 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• Mangofruit
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-06 12:04
Download Spacemonger en je weet precies waar de ruimte is gebleven
Succes

Verwijderd

Misschien een verborgen partitie ? Kijk bij Schijbeheer eens.

Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Schijbeheer

• jozy
  • Laatst online: 18-08 20:34
agent327 schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:16:

Gebruik je de Norton Recycle Bin nog? Laat die dan ook eens leegdonderen. Daar blijft ook een heleboel in hangen wat je niet (meer) ziet maar dat wel veel ruimte in neemt.
dit wilde ik net zeggen:) damn :*)

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

jozy schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:24:
[...]

dit wilde ik net zeggen:) damn :*)
GMTA. 8)
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:19:
Misschien een verborgen partitie ? Kijk bij Schijbeheer eens.

Configuratiescherm --> Systeembeheer --> Computerbeheer --> Schijbeheer
Een verborgen partitie neemt geen ruimte in op een bestaande partitie. :P

[ Voor 51% gewijzigd door agent327 op 07-11-2005 09:55 ]

Wanbeleid is ook beleid.

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Installeer eens CCleaner (downloaden op www.ccleaner.com). Diet haalt alle overbodige files weg.

Verder zou het kunnen dat je heel veel kleine bestanden hebt. Dan kan je last hebben van "slack". Dit is het verschijnsel dat bestand groottes op de schijf altijd veelvouden van bijvoorbeeld 4kb moeten zijn. Een bestand van 100byte neemt dus evengoed 4kb in beslag. Heel veel van die kleine bestanden, zorgen dus voor meer schijfgebruik dan je zou denken.

De my documents directories waar je het over hebt, zijn volgens mij gewoon dezelfde. Je het die directory alleen op verschillende manieren bereiken (het is geen kopie).

Misschien kan je eens een programma zoals dit proberen om te kijken of er bestanden dubbel voorkomen op je schijf.

Dit programma geeft ook een duidelijk overzicht van welke directories veel ruimte innemen.

Laat je even weten hoe het gaat?

[ Voor 16% gewijzigd door KopjeThee op 07-11-2005 10:11 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin anders eens met doorlezen hiervan:

OM FAQ / Beleid

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

agent327 schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:54:
[...]

GMTA. 8)

[...]

Een verborgen partitie neemt geen ruimte in op een bestaande partitie. :P
Das waar, het was nog vroeg voor mij :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips jongens. Ik had er erover dat ik freesize gebruikte maar ik bedoelde treesize.
Heel mooi progje waarin je precies kan zien hoe groot je mappen zijn.
Nu heb ik op jullie advies norton protection uitgezet en inderdaad nu zie ik de map recycler op treesize zichtbaar worden, mat daarin de gezochte 34,6gb.
Begrijp ik het dus goed dat alles wat ik in de prullenbak smijt ook nog eens een keer door Norton werd bewaard? Waar kan ik in norton deze map recycler legen?

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het is voor mij al een aantal jaar geleden dat ik Norton heb gebruikt, maar je kan / kon toch gewoon met rechts op je prullenbak klikken en dan kiezen voor het verwijderen van die bestanden (purge oid)?

Verwijderd

Topicstarter
saviour schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:36:
Het is voor mij al een aantal jaar geleden dat ik Norton heb gebruikt, maar je kan / kon toch gewoon met rechts op je prullenbak klikken en dan kiezen voor het verwijderen van die bestanden (purge oid)?
Nee helaas dat werkt niet. Er zit ergens een verborgen map van Norton Protection, die je op de één of andere manier moet kunnen leegmaken. De vraag is waar en hoe?

Verwijderd

Topicstarter
agent327 schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:16:

Norton heb ik uitgezet. Maar hoe maak ik de map Recycler leeg? Via de verkenner kan ik er niet bijkomen. Via de rechtermuis op de prullenbak ook niet. Er zit 32gb in deze map.
Iemand een idee hoe ik deze map kan benaderen en legen. Moet het via Norton Systemworks of is er een andere manier?

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:15:
[...]

Norton heb ik uitgezet. Maar hoe maak ik de map Recycler leeg? Via de verkenner kan ik er niet bijkomen. Via de rechtermuis op de prullenbak ook niet. Er zit 32gb in deze map.
Iemand een idee hoe ik deze map kan benaderen en legen. Moet het via Norton Systemworks of is er een andere manier?
Bij mapopties ; weergave : Beveiligde besturingssyteembestanden verbergen << vinkje weghalen.
Als het goed is moet hij dan zichtbaar zijn :)
Je kan die map overigens gewoon met shift-delete in een keer weggooien. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 07-11-2005 18:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op maandag 07 november 2005 @ 18:19:
[...]

Bij mapopties ; weergave : Beveiligde besturingssyteembestanden verbergen << vinkje weghalen.
Als het goed is moet hij dan zichtbaar zijn :)
Je kan die map overigens gewoon met shift-delete in een keer weggooien. :)
Dat is dus een probleem, de verkenner kan de map Recycler niet vinden? Treesize scant um wel. Maar de map is dus zo verborgen dat je um niet kan benaderen?

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:36:
[...]

Dat is dus een probleem, de verkenner kan de map Recycler niet vinden? Treesize scant um wel. Maar de map is dus zo verborgen dat je um niet kan benaderen?
En je hebt "verborgen bestanden weergeven" aangeklikt en bij "Beveiligde besturingssyteembestanden" verbergen het vinkje weggehaalt?

Verwijderd

Topicstarter
Metal schreef op maandag 07 november 2005 @ 21:10:
[...]

En je hebt "verborgen bestanden weergeven" aangeklikt en bij "Beveiligde besturingssyteembestanden" verbergen het vinkje weggehaalt?
Waar staat het vinkje van beveiligde besturingssteembestanden???

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:57:
[...]

Waar staat het vinkje van beveiligde besturingssteembestanden???
Bij Windows Verkenner > Extra > Mapopties > Weergave

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Als ik het me goed herinner kon je die Norton Protected Recyclebin toch gewoon openen en vervolgens leeggooien?

En anders zou je er via de Norton progamma interace gewoon bij moeten kunnen komen. De bedoeling van het ding was juist als een soort vangnet te dienen wanneer een gebruiker iets had weggegooid wat hij achteraf nog wou gebruiken.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
De meeste bestanden kan ik uit de map verwijderen, bij een aantal anderen krijg ik een foutmelding
"kan bestand niet verwijderen, kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschrijf lezen"

Weet iemand hoe ik dit alsnog kan verwijderen?

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Kan je die Norton Recycle Bin niet gewoon weggooien in Norton zelf? Hopelijk zijn dan ook die files weg. En probeer het anders een met Norton System Works als je die hebt.

Wanbeleid is ook beleid.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:38
Gooi norton eraf zou ik zeggen.

Ik heb al zo veel ellende met dat programma gehad.Het vreet zich totaal in je systeem. Doet dingen waar jij geen toestemming voor geeft (zoals dit dus) Moeilijk te verwijderen. (ik moest ooit eens een keer alle registersleutels van norton handmatig verwijderen)

Neem liever avast. www.avast.com dat is nog gratis ook!

http://axrotterdam.blogspot.nl

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Dat vind ik dus ook 1 van de nadelen van norton.

Wat ik altijd deed was, eerst die optie uitschakelen en daarna met een command prompt (START -> Uitvoeren -> cmd) naar de map Recycler gaan (cd \recycler) en daar alles deleten (del.).

Dat werkte altijd het beste bij mij. Een purge (met rechtermuisknop op trashcan) werkte bij mij nooit.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 20:04
Ik gebruik Scanner, Die laat in een taartdiagram al je mappen zien enzo. Erg Handig.

• CremersDH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:04
Installeer je vaak software ?

Dan heeft het zin om je systeemherstelpunten op te schonen

Kies daarvoor start->programmas->Bureau acc->Systeemwerkset->schijfopruiming
tabblad meer opties en kies voor opruimen Systeem herstel.

Deze maakt bij elke installatie een soort image van je disk om de vorige versie
te herstellen. Daar gaan snel veeeeeel gb inzitten

• marcelk
  • Niet online
Deze
http://www.win.tue.nl/sequoiaview/
is ook wel handig

• Mishmash
  • Laatst online: 14-08 08:41
Als je met de rechtermuisknop op je prullenbak klikt kan je toch gewoon kiezen voor: "Remove protected files" oid.? Dat moet je iig doen, dat is die 30+ gb

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu van alles geprobeerd maar er blijft nog 26 gig aan bestanden staan die ik niet kan verwijderen.
Deze bestanden staat in de recycler map en daarin staat de map NPROTECT.

Norton Systemworks verwijderen heeft geen zin. Ik heb van alles al geporbeerd om die map te legen maar niets werkt. Je zou zeggen dat er toch een optie moet zijn in Norton zelf om deze map te legen.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

neem een bootable cd en verwijder het onder dat systeem, dus knoppix of Barts PE of een ander cd-bootable systeem...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op woensdag 09 november 2005 @ 05:09:
neem een bootable cd en verwijder het onder dat systeem, dus knoppix of Barts PE of een ander cd-bootable systeem...
Hoe werkt dat precies? Heb daar nog nooit mee gewerkt, ben een leek op dat gebied.

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Download knoppix (ff zoeken op internet) en brand daar een bootable CD van. Die laat je in je cd-brander zitten, start opnieuw op en als het goed is moet dat van die CD gaan. Daarmee kun je dan naar je harddisk en de bestanden verwijderen.

Als ie niet opstart van de cd: bootvolgorde wijzigen in de BIOS (... waar je komt met DEL tijdens opstarten of een andere toets... zie instructieboekje bij je moeder bord)..

Voor de rest: zoeck, of beginnersweb.nl ;)

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Haha, dat is het probleem als je zo'n (simpele?) vraag op een techforum stelt > je krijgt meteen oplossingen die een beetje voorbijgaan aan het probleem.

Natuurlijk kun je ze wel weghalen in norton zelf. Ik heb google er even op los gelaten en vond deze site waar in het spaans, met mooie plaatjes precies staat hoe je hem leeg gooit. 'Empty Norton protected files' zou alvast een hoop moeten doen (evt via properties > norton). Misschien staat dat 'crear acceso directo' ook nog voor iets nuttigs met rechten ofzo. Kom je vast wel uit.

Als laatste redmiddel kun je ook nog gewoon die recycler map volledig weggooien (wordt opnieuw aangemaakt). De reden waarom dit eerder niet wilde is waarschijnlijk dat alleen 'SYSTEM' oid rechten heeft in die map. rechtsclick, properties, security geeft je een schermpje waar je zelf de rechten over kan nemen.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 08:13:
Haha, dat is het probleem als je zo'n (simpele?) vraag op een techforum stelt > je krijgt meteen oplossingen die een beetje voorbijgaan aan het probleem.

Natuurlijk kun je ze wel weghalen in norton zelf. Ik heb google er even op los gelaten en vond deze site waar in het spaans, met mooie plaatjes precies staat hoe je hem leeg gooit. 'Empty Norton protected files' zou alvast een hoop moeten doen (evt via properties > norton). Misschien staat dat 'crear acceso directo' ook nog voor iets nuttigs met rechten ofzo. Kom je vast wel uit.

Als laatste redmiddel kun je ook nog gewoon die recycler map volledig weggooien (wordt opnieuw aangemaakt). De reden waarom dit eerder niet wilde is waarschijnlijk dat alleen 'SYSTEM' oid rechten heeft in die map. rechtsclick, properties, security geeft je een schermpje waar je zelf de rechten over kan nemen.
Dat van die rechten overnemen, moet dat met de rechtermuisknop op de map SYSTEM van windows zelf?

Verwijderd

dat vind je onder opties in norton :) ken het probleem zelf ook wel
en als je de echte map grote wil weten.
ik gebruik foldersize nooit problemen mee gehad en altijd accuraat :)

• Nemesis36
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik gebruik hiervoor Disk Recon.
Het geeft ook de grootte van de folders en maakt het oa gemakkelijk om duplicate files te zoeken.
Zeer gemakkelijk.

Trackmania Canyon is te gek

• Mishmash
  • Laatst online: 14-08 08:41
Nemesis36 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:51:
Ik gebruik hiervoor Disk Recon.
Het geeft ook de grootte van de folders en maakt het oa gemakkelijk om duplicate files te zoeken.
Zeer gemakkelijk.
Heb jij het topic wel gelezen?! Hij heeft allang gevonden waar z'n gigjes heen zijn, hij krijgt die folder alleen niet leeg...

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op woensdag 09 november 2005 @ 05:09:
Waar kan ik zo'n cd downloaden. Heb al gekeken met google, maar je wordt van de ene site naar de andere doorgelinkt, of je moet ervoor betalen of ik weet niet welke download ik moet hebben?

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 12:28:
[...]

Dat van die rechten overnemen, moet dat met de rechtermuisknop op de map SYSTEM van windows zelf?
SYSTEM is de naam van het account waarmee windows zelf acties uitvoerd. Mocht je bijvoorbeeld niet willen dat er automatisch usb drivers geinstalleerd worden of dat windows iets gaat managen in een directory, kun je daar de rechten van aanpassen. Voor normaal gebruik absoluut niet nodig om hier iets mee te doen.

Wat ik bedoelde was dat je de directory misschien niet kon verwijderen omdat de enige die er rechten op heeft SYSTEM zou zijn...

Anyway, het lijkt me een goed idee als je eens gaat vertellen wat er precies niet werkt en waar je tegenaan loopt.. ik zie je tot nu toe alleen van de ene naar de andere oplossing huppelen zonder updates over je situatie. Wat voor foutmelding krijg je bijvoorbeeld als je zelf die dir probeert weg te halen en waarom lukt het je niet om het juiste knopje in de norton instellingen te vinden?

• Slotherig
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-08 16:58
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:34:
[...]

Waar kan ik zo'n cd downloaden. Heb al gekeken met google, maar je wordt van de ene site naar de andere doorgelinkt, of je moet ervoor betalen of ik weet niet welke download ik moet hebben?
meuktracker leidt me naar meuktracker: Knoppix 4.0.1 >> ftp://ftp.uni-kl.de/pub/l...V4.0DVD-2005-08-16-EN.iso

maar dat is wel een erg overdreven oplossing voor dat probleem. als je norton protected bin, of hoe het ook heet, weer aan zet dan moet je volgens mij gewoon door rechtermuisknop op de prullenbak te klikken de bestanden kunnen verwijderen door op purge te klikken.

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op woensdag 09 november 2005 @ 20:01:
[...]

SYSTEM is de naam van het account waarmee windows zelf acties uitvoerd. Mocht je bijvoorbeeld niet willen dat er automatisch usb drivers geinstalleerd worden of dat windows iets gaat managen in een directory, kun je daar de rechten van aanpassen. Voor normaal gebruik absoluut niet nodig om hier iets mee te doen.

Wat ik bedoelde was dat je de directory misschien niet kon verwijderen omdat de enige die er rechten op heeft SYSTEM zou zijn...

Anyway, het lijkt me een goed idee als je eens gaat vertellen wat er precies niet werkt en waar je tegenaan loopt.. ik zie je tot nu toe alleen van de ene naar de andere oplossing huppelen zonder updates over je situatie. Wat voor foutmelding krijg je bijvoorbeeld als je zelf die dir probeert weg te halen en waarom lukt het je niet om het juiste knopje in de norton instellingen te vinden?
Idd lukt het me niet om die map via norton te legen. Ik heb alles al geprobeerd in Norton System Works zelf via opties. Heb alles vinkjes uitgezet die er maar zijn. Maar niets helpt. Die knop om de rechten over te nemen bestaat niet, althans ik kan het niet vinden en zoveel opties zijn er nou ook weer niet dat ik daar overheen kan kijken.
Die plaatjes van die Spaans site heb ik ook geprobeerd. Maar ook dat helpt niet, ik kan de map beveiligde bestanden legen, maar dan maakt tie alleen maar de prullenbak zelf leeg.
Het gaat dus om de map Recycle en daarin zit de map NPROTECT, die vol staat met bestanden. Totaal zat er 32 gb in en een gedeelte heb ik handmatig kunnen verwijderen, nu zit er nog 25 gb in die ik niet kan verwijderen ik krijg dan de volgende foutmelding "kan bestand niet verwijderen, kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschrijf lezen"

Dus ik weet echt niet hoe ik die map leeg moet krijgen, het lijkt mij ook dat het via norton moet kunnen, maar ik heb alles al doorlopen en niets werkt. De map of althans de overige bestanden die er in zitten zijn op de één of andere manier afgeschermd c.q. beveiligd.
De enige manier die dan overblijft is de manier die hier boven staat beschreven "Knoppix", want anders zou ik het ook niet meer weten. Zijn er helemaal geen mensen hier die Norton gebruiken en tegen hetzelfde pobleem zijn aangelopen? Het lijkt mij toch niet dat ik de eerste ben die tegen die probleem aanloopt.
Nb. gelukkig weet ik wel hoe ik in het bios moet komen. :)
Ik wacht nog ff met Knoppix in de hoop dat jij of iemand anders nog een andere eenvoudiger optie heeft. Het is natuurlijk wel heel vreemd dat er 25gb is afgeschermd waar ik niet meer bij kan komen, wie is de baas de pc of ik. :P

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:38
Hen je al geprobeerd norton system works in zijn geheel te verwijderen? Dan bedoel ik echt helemaal weg. De firewall, de virusscanner alles!

Waarschijnlijk kun je daarna die map wel leeg gooien.

Zoals ik al eerder zei, er zijn genoeg alternatieven voor norton die 10x beter werken en niet je systeem overnemen zoals een virus zou doen. ;) Kijk maar eens op www.avast.com

En geloof me, het lucht gewoon op als die hele norton crap van je systeem af is. Het zal waarschijnlijk direct 15 seconden sneller booten en een stuk soepeler draaien. 8)

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan zodat dez je probleem ook weerspiegelt :)

Ruimtegebrek Hardeschijf > Recycler\NPROTECT niet leeg te krijgen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Dekaasboer schreef op donderdag 10 november 2005 @ 07:52:
Hen je al geprobeerd norton system works in zijn geheel te verwijderen? Dan bedoel ik echt helemaal weg. De firewall, de virusscanner alles!

Waarschijnlijk kun je daarna die map wel leeg gooien.

Zoals ik al eerder zei, er zijn genoeg alternatieven voor norton die 10x beter werken en niet je systeem overnemen zoals een virus zou doen. ;) Kijk maar eens op www.avast.com

En geloof me, het lucht gewoon op als die hele norton crap van je systeem af is. Het zal waarschijnlijk direct 15 seconden sneller booten en een stuk soepeler draaien. 8)
Nee, dit is idd een optie die ik ook nog kan proberen.
Wat ik van norton handig vindt is dat er wel een aantal handige opties op zitten zoals windoctor, speeddisk, diskdoctor om bijvoorbeeld fouten uit windows te herstellen en om de schrijf te optimaliseren etc. etc. Op zich werkt dit allemaal goed, op dit ene probleem na. Maar dat is een kwestie van het vinkje uitzetten zodat tie niets meer in de map NPROTECT zet.
Ben het wel met je eens dat de PC door Norton langzamer opstart. Maar heb je ook alternatieven voor de overige programma's.

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Overal zijn wel variaties voor te vinden; ik wil daar zelf niet op in gaan (ben zelf *niet* gecharmeerd van norton, maar das een keuze die je zelf moet maken en niet een die je je moet laten aanpraten op basis van gevoelens. Een jaar of 5, 6 was die van norton toch wel een van de beste virusscanners; het heeft de naam nog steeds, maar sinds Symantec het heeft overgenomen lijken de enige verbeteringen op grafisch gebied plaats te vinden en wordt het steeds meer opgeblazen met onnuttige features, die vaak vanalles tegenhouden wat niet tegengehouden moet worden, zonder dat daar waarschuwingen voor worden gegeven (met name plugins, activeX en scripts voor ie), maar dat is een andere discussie.

Het probleem waar je mee zit (can't read from source or disk oid in het engels; ik kon hem zo niet meer in google vinden) -- is in ieder geval niet gerelateerd met beveiliging, dus dat kun je eerst vergeten. Ik weet vrij zeker dat deze melding ook niet kan komen als een ander bestand er een lock op heeft, maar probeer voor de zekerheid eens alles weg te halen op een moment dat norton niet aanstaat. Dat is dus ctrl-shift-esc, alles met norton of cc* uitzetten onder processen, of liever nog naar veilige modus (F8 indrukken net voor windows start, of ctrl ingedrukt houden) en het dan nog eens proberen.

Waar het echter het meest op lijkt is dat er een probleem/corruptie in je MFT (master file table) of FAT (File allocation table). Kun je eens windows scandisk draaien op het betrokken station en kijken wat je kunt vinden? Mocht de melding niet veranderen, dan zou je eens kunnen kijken hoe het met de integriteit van je hdd staat met een tooltje van de harde schijf (zie opslagmedia faq). Als het zover gaat vind ik de mogelijkheid om het eens met knoppix te proberen ook niet meer (te) ver gaan. Een live-cd'tje start zo op en er is geen kans op locks van windows.. al ben ik niet helemaal zeker van de ntfs-schrijfmogelijkheden (?) ( knoppix)

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op donderdag 10 november 2005 @ 21:49:
Overal zijn wel variaties voor te vinden; ik wil daar zelf niet op in gaan (ben zelf *niet* gecharmeerd van norton, maar das een keuze die je zelf moet maken en niet een die je je moet laten aanpraten op basis van gevoelens. Een jaar of 5, 6 was die van norton toch wel een van de beste virusscanners; het heeft de naam nog steeds, maar sinds Symantec het heeft overgenomen lijken de enige verbeteringen op grafisch gebied plaats te vinden en wordt het steeds meer opgeblazen met onnuttige features, die vaak vanalles tegenhouden wat niet tegengehouden moet worden, zonder dat daar waarschuwingen voor worden gegeven (met name plugins, activeX en scripts voor ie), maar dat is een andere discussie.

Het probleem waar je mee zit (can't read from source or disk oid in het engels; ik kon hem zo niet meer in google vinden) -- is in ieder geval niet gerelateerd met beveiliging, dus dat kun je eerst vergeten. Ik weet vrij zeker dat deze melding ook niet kan komen als een ander bestand er een lock op heeft, maar probeer voor de zekerheid eens alles weg te halen op een moment dat norton niet aanstaat. Dat is dus ctrl-shift-esc, alles met norton of cc* uitzetten onder processen, of liever nog naar veilige modus (F8 indrukken net voor windows start, of ctrl ingedrukt houden) en het dan nog eens proberen.

Waar het echter het meest op lijkt is dat er een probleem/corruptie in je MFT (master file table) of FAT (File allocation table). Kun je eens windows scandisk draaien op het betrokken station en kijken wat je kunt vinden? Mocht de melding niet veranderen, dan zou je eens kunnen kijken hoe het met de integriteit van je hdd staat met een tooltje van de harde schijf (zie opslagmedia faq). Als het zover gaat vind ik de mogelijkheid om het eens met knoppix te proberen ook niet meer (te) ver gaan. Een live-cd'tje start zo op en er is geen kans op locks van windows.. al ben ik niet helemaal zeker van de ntfs-schrijfmogelijkheden (?) (url=http://www.knopper.net/knoppix/index-en.html] knoppix[/url])
Heb inmiddels Norton verwijderd en ook alles uit het register gehaald met het programma regclean.
Maar helaas nog steeds dezelfde melding. Met ctrl-shift-esc kom ik in taakbeheer terecht, lijkt me niet de bedoeling. Ook heb ik een bootable cd "Barts PE" geprobeerd maar dan kan die de map recycle niet vinden, via dir wordt tie ook niet weergegeven. Dat komt waarschijnlijk omdat de map recycle een beveiligde besturingsmap is. Alle beveiligde mappen worden via de verkenner met een lichtere mapkleur weergegeven en deze zijn allen niet te vinden met Barts PE.
Ik zal het nog ff proberen met de veilige modus en zal nog een scandisk uitvoeren. Maar ik begin behoorlijk wanhopig te worden. Heb weinig trek om mijn hele schrijf te formateren. :'(

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

mmm, even denken hoe dat ook al weer onder barts pe gaat... volgens mij is er een tweede file manager in meegeinstalleerd, een soort explorer maar dan beter. Probeer die eens, heet volgens mij wincmd of wincommander. (heb de bartPE nu even niet ter plekke, anders zou ik voor je kijken)

Wat je ook kunt proberen is eerst in veilige modus opstarten, daar de command prompt starten en dan in intikken
cd\ [enter]
attrib -s -r -h recycler [enter]
cd recycler [enter]
attrib -s -r -h nprotect [enter]
cd nprotect [enter]
attrib -s -r -h *.* [enter]

Als het goed is is dan de map niet meer hidden en protected en alles erin ook niet en dan kun je hem alsnog vanuit daar verwijderen of toch weer de bartPE opstarten en dan weggooien.
Just in case: In de veilige modus kom je dus door tijdens het opstarten direct nadat je moederbord een piepje geeft een aantal malen achtereen op de knop F8 te drukken en dan veilige modus te kiezen

[ Voor 3% gewijzigd door hufkes op 10-11-2005 22:20 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Topicstarter
hufkes schreef op donderdag 10 november 2005 @ 22:18:
mmm, even denken hoe dat ook al weer onder barts pe gaat... volgens mij is er een tweede file manager in meegeinstalleerd, een soort explorer maar dan beter. Probeer die eens, heet volgens mij wincmd of wincommander. (heb de bartPE nu even niet ter plekke, anders zou ik voor je kijken)

Wat je ook kunt proberen is eerst in veilige modus opstarten, daar de command prompt starten en dan in intikken
cd\ [enter]
attrib -s -r -h recycler [enter]
cd recycler [enter]
attrib -s -r -h nprotect [enter]
cd nprotect [enter]
attrib -s -r -h *.* [enter]

Als het goed is is dan de map niet meer hidden en protected en alles erin ook niet en dan kun je hem alsnog vanuit daar verwijderen of toch weer de bartPE opstarten en dan weggooien.
Just in case: In de veilige modus kom je dus door tijdens het opstarten direct nadat je moederbord een piepje geeft een aantal malen achtereen op de knop F8 te drukken en dan veilige modus te kiezen
Uiteindelijk is het me toch gelukt om via de veilige modus de verborgen mappen weer te geven.
met de opdracht cd nprotect del *.* krijg ik de melding "kan het weergegeven bestand niet vinden"
Met jou opdracht attrib -s -r -h *.* krijg ik de melding "kan het kenmerk niet wijzigen"
Hij loopt alle bestanden af met deze melding.
Overigens ziet een bestand in nprotect het zo uit, het is een bestand met 8 cijfers dus zo "00000326" elk bestand heeft zijn eigen nummer met 8 cijfers. Ik weet niet of deze info relevant is maar ik noem het maar.

Met Barts PE heb ik idd de cmd optie gebruikt alleen kan die ook de map niet vinden, ik probeer het nog met de opdracht attrib, maar ik ben bang dat het ook niet werkt. Ik laat het zo wel ff weten.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas dat helpt ook niet.
Krijg dan dezelfde melding, maar dan in het Engels "unable to change attribute"

Iemand nog andere suggesties, ik geef de moed niet op al zie ik het somber in!!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog dit bestand "emptyrecyclebin" gevonden, weet alleen niet wat ik er mee moet?
Zie hieronder de link.

http://www.optimumx.com/download/

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Met ctrl-shift-esc kom ik in taakbeheer terecht, lijkt me niet de bedoeling.
tuurlijk wel :), waar wou je anders je processen afsluiten ;). Maakt trouwens al niet meer uit. Als het in veilige modus niet werkt, werkt dit ook niet.
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2005 @ 23:45:
Heb nog dit bestand "emptyrecyclebin" gevonden, weet alleen niet wat ik er mee moet?
Zie hieronder de link.

http://www.optimumx.com/download/
Heeft niets met norton protected recycle bin te maken.

en ik repost nog even mijn advies over de m.i. meest waarschijnlijke oplossing
Waar het echter het meest op lijkt is dat er een probleem/corruptie in je MFT (master file table) of FAT (File allocation table). Kun je eens windows scandisk draaien op het betrokken station en kijken wat je kunt vinden? Mocht de melding niet veranderen, dan zou je eens kunnen kijken hoe het met de integriteit van je hdd staat met een tooltje van de harde schijf fabrikant(zie opslagmedia faq).

Verwijderd

Topicstarter
Is een scandisk hetzelfde als dit chkdsk? Zo ja dan zijn 0 kb beschadigde sectoren gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
ff nog een vraagje over die bootable cd. Je komt namelijk via cmd binnen op de x: drive, daar vandaan
ga ik naar de c: en dan probeer ik de map te verwijderen. Is het niet mogelijk om dit vanaf de x: drive te proberen. Of kan die dan de map niet vinden? Weet iemand welke opdracht dit is? Of is dat een optie die ook niet werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog ff gebeld met mijn computerwinkel. Het probleem is bekend, hij heeft zelf ook een computer staan met deze beruchte map. Het betreft gecomprimeerde bestanden die norton heeft aangemaakt. Hamdmatig verwijderen lukt niet. Hij gaf als advies om het via de dosprompt te proberen, maar waarschijnlijk heb je dan weer een probleem met NTFS.
Ik heb gezegd dat ik dit alles al heb geprobeerd. Het enige advies is dan formateren. Omdat dit echt mijn laatste redmiddel is hoop ik dat er iemand in dit forum is die de gouden sleutel heeft. ;(

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 09:57:
Heb nog ff gebeld met mijn computerwinkel. Het probleem is bekend, hij heeft zelf ook een computer staan met deze beruchte map. Het betreft gecomprimeerde bestanden die norton heeft aangemaakt. Hamdmatig verwijderen lukt niet. Hij gaf als advies om het via de dosprompt te proberen, maar waarschijnlijk heb je dan weer een probleem met NTFS.
Ik heb gezegd dat ik dit alles al heb geprobeerd. Het enige advies is dan formateren. Omdat dit echt mijn laatste redmiddel is hoop ik dat er iemand in dit forum is die de gouden sleutel heeft. ;(
Hmmz, ik gebruik ook gewoon NTFS, en deleten via dos prompt is nooit een probleem geweest. Als de man adviseert om je PC te formateren om enkel een map weg te krijgen, lijkt me dat niet een erg handige actie.

Je hebt del *.* gebruikt las ik volgens mij, maar volgens mij moet je 'del.' gebruiken (dus del met een punt er aan vast), volgens mij zit daar verschil in.

Verwijderd

Topicstarter
sorted.bits schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 10:10:
[...]

Hmmz, ik gebruik ook gewoon NTFS, en deleten via dos prompt is nooit een probleem geweest. Als de man adviseert om je PC te formateren om enkel een map weg te krijgen, lijkt me dat niet een erg handige actie.

Je hebt del *.* gebruikt las ik volgens mij, maar volgens mij moet je 'del.' gebruiken (dus del met een punt er aan vast), volgens mij zit daar verschil in.
Helaas ook dit werk niet. Krijg dezelfde melding.
Maar ik ben het met je eens het is belachelijk om hiervoor je map te formateren. Maar tot nu toe weet niemand hoe deze map te deleten.

• agent327

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Met deltree kan je een hele map met inhoud en al in 1 keer wegmikken. Hopelijk werkt het hier ook.

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Eureka, het is gelukt :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) Heb uren op google gezocht uiteindelijk met het woord NPROTECT ben ik op een (duitse) site terecht gekomen die uiteindelijk de goed oplossing had. Nou je zou er zelf nooit opkomen, maar het werkt wel.
Voor de nieuwsgierigen onder ons de oplossing is als volgt. Ga naar de dos prompt en type

rd /s "\\?\c:\recycler\nprotect"

Simpel hè :P 8)7

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken. ;) Het ironische van dit hele verhaal is dat ik uiteindelijk zelf de oplossing heb gevonden.
Mocht er ooit iemand op dit forum komen met hetzelfde probleem, dan hebben we in ieder geval een oplossing voor dit probleem. Ik heb weer mijn gigjes terug. :*)
Pagina: 1