Eject knop dvd-rom werkt niet meer (Sony Vaio A297XP)

Pagina: 1
Acties:

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 12:41
Gister heb ik mijn nieuwe HD in mijn laptop gebouwd (Hitachi E7K100 80gig). Alles is nu heerlijk snel. 't Lijkt net of ik een nieuwe flaptop heb.

Maar sinds dien werkt de eject knop van mijn dvd-rom speler niet meer. Bij het inbouwen bet ik met mijn tengels van dit ding afgebleven. Ook de Fn+combinatie toesten doen het niet meer (zoals Fn+e). Gelukkig zit er nog een eject knopje op de dvd-rom zelf, maar die is 'eigenlijk voor noodgevallen'.

Heeft iemand een idee hoe ik deze weer aan de praat krijg?

[ Voor 3% gewijzigd door ajpohv op 07-11-2005 07:57 ]

It's a beautiful day!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Bedoel je een eject knopje op jouw toetsenbord.

ik denk dat jouw software daarvoor niet geinstalleerd is, want ik denk nu er een nieuwe harddisk in zit je windows ook opnieuw geinstalleerd hebt en als de fn knop ook niet werkt denk ik dat die software nog niet geinstalleerd is.

[ Voor 72% gewijzigd door Justifier op 07-11-2005 08:11 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je je topic even uitbreiden met de gegevens van je laptop...?

Wat bedoel je met "maar die is 'eigenlijk voor noodgevallen'." ?
Zijn het toetsen die wellicht softwarematig geactiveerd moeten worden ?
Wat heb je al gedaan om ze wel aan de praat te krijgen ?
Waar je zit je "niet-noodgevallen" knopje van de dvd-rom ?

Haal je HD er even uit en probeer met je originele HD of de toetsen nog steeds niet werken.
Bekijk gelijk even of er een flatcable loopt in de buurt van je HD (niet van de HD zelf, uiteraard).

[ Voor 27% gewijzigd door lier op 07-11-2005 08:26 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-01 12:41
Het gaat dus om een Sony Vaio A297-XP flaptop.
- Sony DVDr-drive.
- 1024mb geheugen
- nieuwe Hitachi E7K100 80gig
- Centrino 1.8
- te groot en te mooi scherm (17" x-black)

Ik heb de recovery dvd's er in geduwd en die hun werk laten doen. Op die DVD's staat dus ook enorm veel zooi wat ik natuurlijk deïnstalleer. Als ik 't me zo bedenk zou 't kunnen dat de toetsenbord functie (fn+) hierdoor niet meer werk.
Wat ik bedoel met 'het noodgevallen knopje' is de knop op de lade van de dvdr-rom zelf. Langs de de dvdr-rom zit nog een knopje. Op het moment dat je hier op drukt zou normaal (met een iritante piep) de lade ook open gaan. Je krijgt op het scherm dan ook een melding 'Eject'. Vanuit dit knopje loopt een kabel langs de dvdr-rom naar de achterkant van de fikker-speler.

Het zou inderdaad een goede kans van slagen zijn om te kijken of er nog wat drivers zijn betreffende externe knoppies.

It's a beautiful day!