Toon posts:

[XP] 2e install: Hardware configuration problem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil voor allerlei doeleinde een aparte Windows XP Professional installeren.

Schijf 1 Maxtor 80gig:
C:\ - Voor werkdoeleinde (40gig)
D:\ - Spellen (40gig)

Schijf 2 Maxtor 200gig:
E:\ - Muziek (80gig)
F:\ - Videobewerking (120gig)

Schijf 1 heb ik gepartitioneerd in een Primaire partite (C:\) en een uitgebreide/extended partitie met een logische partitie (D:\)
Schijf 2 heb ik gepartitioneerd als een uitgebreide/extende partitie met 2 logische partities (E:\ en F:\)

Ik heb het nu voor elkaar om op Schijf 1 twee keer XP te zetten en kan deze ook via het Windows bootmenu apart opstarten. Nu wilde ik op E:\ ook XP zetten. Nadat alle bestanden van de installatie CD waren gekopieerd kreeg ik bij het opstarten de volgende melding:

Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem.
Could not read from the selected boot disk. Check boot path and disk hardware.
Please check the Windows documentation about hardware disk configuration and your hardware reference manuals for additional information.

Mijn vraag is waarom dit fout gaat? Kan ik XP niet op een logisch station installeren, zo niet, waarom is het op Schijf 1 dan wel gelukt? Hoe kan ik het wel voor elkaar krijgen om 4 x windows op deze partities te installeren?

Alvast hartstikke bedankt!!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zet nog even het OS in je topic titel zodat het duidelijker wordt wat je nu precies wilt bereiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik zat net te zoeken of ik de titel nog ergens kon wijzigen en anders een modje er om vragen :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

Gewoon eigenlijk uit nieuwsgierigheid, wat ga je met 4x winXP doen dan?

superB

• Storme
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Om te zien of je dan foutmeldingen krijgt in de aard van "Windows could not start because of a computer disk hardware configuration problem." :+

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-03 12:48
was het niet zo dat windows alleen kon opstarten vanaf een primaire partitie

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
inXs schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:38:
Gewoon eigenlijk uit nieuwsgierigheid, wat ga je met 4x winXP doen dan?
Nou dat heb ik in mijn startpost staan; ik wil geen vervuiling hebben zeg maar. Ik doe veel aan videoediting, geluidsbewerking en speel geregeld spellen. Voor elk doel wil ik een aparte windows starten zodat die windows alleen wordt gebruikt waarvoor ie geinstallerd is en dus niet vervuild wordt met andere zaken.

Verwijderd

Topicstarter
ymoona schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:57:
was het niet zo dat windows alleen kon opstarten vanaf een primaire partitie
Dat is dus eigenlijk mijn vraag; is het wel mogelijk om windows te installeren op een schijf die geen primaire partitie bevat, maar alleen een uitgebreide/extended partitie met logische stations?

Maar ik heb windows ook geinstalleerd op de extended partitie van Schijf 1 en die kan ik gewoon starten. Dus het lijkt erop dat het gewoon zou moeten kunnen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er niemand die dit probleem ook heeft gehad?

Zou het misschien een idee zijn om een image van D:\ te maken en deze op Schijf 2 op partitie E:\ te zetten?
Pagina: 1