Toon posts:

Samsung 1GB DDR PC2100 HP Geheugen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van iemand een Samsung 1 GB DDR PC2100 geheugen module gekregen die eigenlijk voor een HP systeem is bestemd.

Nu heb ik zelf (nog steeds) een ECS K7S5A moederbord. Waar je zowel DDR als SDRAM in kwijt kunt (Niet tegelijk). Volgens de handleiding van ECS is het mogelijk tot 1 GB geheugen te prikken.

Dus ik prikken... Het systeem start wel op en de harde schijf begint te ratelen. Verder geen piep geluiden of iets dergelijks. Maar hij geeft geen beeld....

Heeft iemand een ideetje?

TNX!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:00

Thandor

SilverStreak

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :: Geheugen

Wat voor chips zitten er op de DIMM ?

[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 07-11-2005 00:51 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Een Samsung dimm zou in principe moeten werken. Je weet wel zeker dat geheugen niet brak is? Probeer anders eens een bios reset met de dimm er in.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Waarschijnlijk is de betreffende module er één met ECC (Error Correcting Code) en wordt dit niet door je moederbord ondersteund. Op een Samsung geheugenmodule zitten overigens altijd Samsung chips :)

Edit: Zoals ook op de BalusC Server te zien is heeft de SiS735 chipset (die de K7S5A gebruikt) geen ondersteuning voor ECC/Registered modules.

[ Voor 51% gewijzigd door Rone op 07-11-2005 01:41 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:59:
Waarschijnlijk is de betreffende module er één met ECC (Error Correcting Code) en wordt dit niet door je moederbord ondersteund. Op een Samsung geheugenmodule zitten overigens altijd Samsung chips :)
Check! met ECC.... Damn....Nieuwe moederbord dan maar :P

TNX! Ik weet genoeg.