[Apache] Directories archiven on-the-fly

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:20
Ik zoek een oplossing voor Apache om on-the-fly directories te archiven, zodat men directories in één keer kan downloaden, het liefste op de manier dat er in een dirlisting van mod_autoindex in een regel van een directory een [download] link komt of iets dergelijks.

Bestaat zoiets? Mooiste zou zijn dat de boel ook gelijk gecompressed wordt (levert load op, weet ik) in een formaat wat Windows pc's normaal gezien snappen (zip/rar ofzoiets, geen .tar.gz want daar heeft Windows vaak al moeite mee).

Alvast bedankt :)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11

Eijkb

Zo.

Op linux draait ook gewoon zip hoor, dus met een shell scriptjes is alles te regelen. Ik ben zelf niet zo 1,2,3 handig in shell dus om nu meteen een scriptje te posten gaat me te ver. Ik wou alleen maar kwijt dat bijna alles wat je handmatig kan doen (via de shell) ook te automatiseren is, dit dus ook.

.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 23:34
Je kunt een PHP-scriptje schrijven welke dit doet, zijn denk ik legio voorbeelden van te vinden online.

De standaard download-link kun je in de conf van Apache toevoegen. Je kunt ergens aangeven welke bestanden als header en footer geinclude moeten worden in de directory listing.

• nrg
Oke, bedankt :)
Een linkje in de dirlisting erbij (dus in de regel van een directory) gaat dus niet lukken, maar bovenaan in de directory zelf moet wel te doen zijn als ik dit zo lees. I'm on it.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ik geloof dat als je een readme.txt in de dir zet. Dat die readme.txt dan automatisch als footer wordt opgenomen als die dir gelist wordt.

Dit is iig standaard zo bij apache 2.x

Verwijderd

Eijkb schreef op maandag 07 november 2005 @ 01:34:
Op linux draait ook gewoon zip hoor, dus met een shell scriptjes is alles te regelen.
Behalve dat kunnen programma's als WinRAR, 7-Zip, Powerarchiver, en vast nog een heleboel anderen ook gewoon .tar.gz en .tar.bz2 openen onder Windows.

• nrg
Bij mij werkt .tar.gz niet helemaal vlekkeloos in WinRAR.. Dan open je 'm, en zit er een file in die op .tar[0] ofzoiets eindigt. Ik moet 'm dan extracten, filename aanpassen (naar .tar) en dan opnieuw openen.
Dat wil ik de n00bs niet aan doen.
Pagina: 1