Toon posts:

[Java] Java Meetup in Amsterdam (11/11)

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Effe een kleine semi off-topic post:

er is een 11 november a.s. een Java Meetup in Amsterdam vlakbij de Dam. Geen praatjes, presentaties of iets dergelijks, maar gewoon een borrel en de mogelijkheid om wat te ouwehoeren met andere Java developers.

Meer info: http://blog.arendsen.net

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-04 17:49

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heropend na overleg.
Alarmnummer zal hier straks wat meer achtergrondinfo posten.

[ Voor 93% gewijzigd door whoami op 07-11-2005 13:10 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik mis eigenlijk een beetje tijden. Het lijkt me behoorlijk interresant (en ik kan van mijn werkgever dit vast nog wel onder 'cursus', 'commersiele ondersteuning' of 'overig' boeken :D)

Ik moet alleen wel met de auto vanuit Groningen komen. Hoe zit het met parkeren daar?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Janoz schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:34:
Ik mis eigenlijk een beetje tijden.
say around 6′ish
Het lijkt me behoorlijk interresant (en ik kan van mijn werkgever dit vast nog wel onder 'cursus', 'commersiele ondersteuning' of 'overig' boeken :D)

Ik moet alleen wel met de auto vanuit Groningen komen. Hoe zit het met parkeren daar?
Je kunt ook met de trein gaan. Ik ga ook heen dus we kunnen samen wel die kan opgaan.

[aanvulling]
Vrijdag aanstaande is er een gezellige borrel voor mensen uit de Java gemeenschap. Het begint geloof ik rond een uur of 6 in proeflokaal Wijnand. Als je meer informatie wilt kijk dan even bij de volgende link:

http://blog.arendsen.net/

Ik vind het een leuk idee om met wat andere java developers kennis te maken. Uiteraard is het goed om te netwerken, maar ik denk dat het ook gezellig kan zijn. Aan gesprekstof in ieder geval geen gebrek ;) "waarom zijn er geen mooie vrouwelijke java programmeurs*

Verder is er een vrij grote concentratie van Spring-geintereseerden te vinden (heel wat mensen van JTeam) dus als je ook geinteresseerd bent in Spring, er zijn genoeg mensen waar je mee kunt discussieeren.

En verder ben ik ook van de partij B) Ik hoop in de toekomst wat vaker bij dit soort evenementen aanwezig te zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door Alarmnummer op 07-11-2005 18:10 ]

• Thyzz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-04 23:00

Thyzz

-=leeg=-

Hoe "geroutineerd" moet je zijn om aan dit soort bijeenkomsten mee te kunnen doen?

Ik draai al wel twee hele jaren mee :o , heb op stages mogen snuffelen aan webservices en werk nu mee aan een enterprice packet op basis van Oracle (natuurlijk java).
Maar kan dus niet zeggen dat ik veel praktijk ervaring/theoretische kennis kan inbrengen, behalve dat magere beetje wat ik van de opleiding heb mee gekregen.

Maar natuurlijk zou het dan leuk zijn om andere ervaring aan te horen.

5325wp

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:31

momania

iPhone 30! Bam!

Dat is om de hoek bij m'n werk :o

Ware het niet dat ik 's middags al een andere afspraak heb (buiten Amterdam), want ik had er wel graag bij willen zijn...

Maar goed, ik las het voornemen dit eens per kwartaal te willen doen, dus hopelijk kan ik er dan de volgende keer wel bij zijn :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
Ik kom wel wat later als het peil wat is gedaald... Afbeeldingslocatie: http://smile.smilies.nl/350.gif

...dan valt het niet zo op dat ik wat minder ervaring heb. Leuk idee... ik werk veel alleen aan projecten en kan dit soort chat goed gebruiken / waarderen. Ik overweeg het nog ff...

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Klinkt leuk, maar ik ben denk ik niet l33t genoeg ;)

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Helaas kan ik niet, net nu ik m'n Spring Developers Handbook uit heb (NIET KOPEN!!!).

Wanneer zijn hier vervolg sessies op??

[ Voor 71% gewijzigd door bodiam op 08-11-2005 00:39 ]

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
Erg leuk idee om ook dit soort meet-ups in Nederland te organiseren! Helaas kan ik komende vrijdag niet, maar ik als er een vervolg komt dan zal ik zeker er proberen bij te zijn.

Zijn er nog veel mensen hier die naar de JavaPolis gaan? Misschien is het leuk om daar ook eens met wat Nederlandse Java-guys/girls af te spreken...

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

misfire schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:26:
Erg leuk idee om ook dit soort meet-ups in Nederland te organiseren! Helaas kan ik komende vrijdag niet, maar ik als er een vervolg komt dan zal ik zeker er proberen bij te zijn.
Ik heb begrepen dat ze het vaker willen gaan doen.
Misschien is het leuk om daar ook eens met wat Nederlandse Java-guys/girls af te spreken...
Java girls? Bestaan die? B)

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-04 08:51
misfire schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:26:

Zijn er nog veel mensen hier die naar de JavaPolis gaan? Misschien is het leuk om daar ook eens met wat Nederlandse Java-guys/girls af te spreken...
Het lijkt me ook zeker leuk! In JBoss World in barcelona heb ik ook veel met Nederlandse java developers gepraat en hun lijkt het ook een erg leuk idee om een keer met mede javisten om te tafel te zitten. Ik ben bij deze ook van de partij!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

* Janoz heeft accoord van zijn CM. In ruil voor een klein verslagje op intranet mag ik de hele middag op 'cursus' boeken. Helaas moet ik het bij de sinas houden aangezien ik met de auto weer naar grunn rijd.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ben net weer terug *Thanks Janoz*. Ik vond het een gezellige bijeenkomst, er waren heel wat mensen (ik gok rond de 15/20). Met heel wat mensen staan te praten en oa mijn grote vriend mark platvoet tegengekomen. Maar die is in het echt gelukkig een stuk aardiger dan op het forum ;) Verder veel mensen van JTeam gesproken en Rod Johnson van interface 21/Spring. Hopelijk ben ik de volgende keer minder aangeschoten :+

Persoonlijk vind ik het zeker voor herhaling vatbaar en hoop dat de volgende keer nog meer java mensen langskomen.

[ Voor 17% gewijzigd door Alarmnummer op 12-11-2005 07:22 ]

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.weneedadream.org/images/ItsaSmallWorld.jpg

Verwijderd

Janoz schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:23:
* Janoz heeft accoord van zijn CM. In ruil voor een klein verslagje op intranet mag ik de hele middag op 'cursus' boeken. Helaas moet ik het bij de sinas houden aangezien ik met de auto weer naar grunn rijd.
zou dat "kleine" verslag op intranet niet intressant voor got zijn...

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Alarmnummer schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 20:56:
[...]

Ik heb begrepen dat ze het vaker willen gaan doen.

[...]

Java girls? Bestaan die? B)
Die bestaan wel zeker! ;)

Het is wel zo dat je echte die-hards onder meisjes niet zo snel ziet voorkomen. Die ene keer dat je een mede die-hard tegenkomt, is het bijna altijd een wat meer jongens-achtig type, dwz iemand die vroeger al op voetbal of een vechtsport zat ipv ballet of dansen ofzo en meer jongens als vrienden heeft dan meisjes.

Onder de 'vrouwelijke' typjes, heb je ook zeker wel personen die in java programmeren, maar het zijn echt zelden echte liefhebbers. Het is meer een beetje zo iets als weten hoe de copier machine werkt. Goed, je moet dat even weten, en op het werk kun je er best mee omgaan, maar je zit niet op de "hoe werkt mijn copier machine" club, en je leest 's avonds voor het slapen gaan geen boeken over de copier machine.

Zo zit er nu op het werk bij ons zo'n 'vrouwelijk' meisje (topje, veel giechelen, etc) die vanuit haar opleiding (informatica) best wel programmeren heeft geleerd en ook in het verleden best wel een stuk geprogrammeerd heeft. Bij ons doet ze echter een of andere vage business requirement analyse. Ik heb haar aangeboden dat ze best, voor de variateit in de werkzaamheden, ook een stukje van de programmeerwerkzaamheden mag proberen, maar dat wil ze niet omdat ze dat gewoon niet leuk vind.

Daarentegen, bijna elke jongen die bij ons komt op een niet primaire programmeer functie, probeerd wel uitzichzelf wat kwa programmere bij te dragen (hoewel dat vaak dan weer wel ranzige code opleverd, maar goed het gaat hier even om de intentie).

Een ander meisje die ik ken, die zeker redelijk kon programmeren in C++ en Java (wo informatica opleiding), houdt zich momenteel bezig met een mix van marketting en wiskude in een klein bedrijfje. Er zijn wel wat mogelijkheden om te kunnen programmeren daar (ze maken software die wiskundige analyse uitvoerd), maar dat grijpt ze amper aan.

Samengevat, er zijn dus best wel veel meisjes die in Java kunnen programmeren, maar weinig die het echt heel erg leuk vinden.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• misfire
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik heb/had ook vrouwelijke Java programmeursters als collega's, ze bestaan heus wel. :)
Pagina: 1