Toon posts:

[s423] Gezocht: stille koeler voor S423

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forumleden,

Ik zit met het volgend probleem: voor de pc van mijn vader ben ik op zoek naar een stille koeler voor een Pentium 4 op Socket 423. Om een of andere reden is het juist of deze socket niet bestaan heeft, want er zijn maar erg weinig koelers voor te vinden... ;(
Ik heb dus al gezocht maar weinig spectaculaire resultaten gevonden
Ik weet dat Zalman een CNPS5100 (ge)maakt (heeft). Deze is echter maar geschikt tot 1,7GHz en zal dus ofwel te luid zijn ofwel de processor rood laten gloeien.
Zalman maakt ook de CNPS6500A koeler, deze is echter bijna niet meer te verkrijgen :'(

Het betreft dus een P-4 die op 2 GHz draait, en dat op een D850GB moederbord van Intel.

Welke tweakers weten er alternatieve koelers? Het liefst zo stil mogelijk. Als er tweakertjes zijn met mod-ideeen, kom maar af!
Momenteel zit er zo'n flower-koeler van Zalman op, maar deze is nog niet stil genoeg! Aangezien het er normaal een is voor bevestiging op Socket A, heb ik dit maar opgelost door het vast te houden met elektriciteitsdraad 7(8)7 Dit maakt geen goed contact en dus is koeling erg slecht.
Het is erg belangrijk dat ie hééél stil is, het is voor een HTPC.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:23:
Geachte forumleden,

Ik zit met het volgend probleem: voor de pc van mijn vader ben ik op zoek naar een stille koeler voor een Pentium 4 op Socket 423. Om een of andere reden is het juist of deze socket niet bestaan heeft, want er zijn maar erg weinig koelers voor te vinden... ;(
Je zegt het bijna goed ja :P Socket 423 is er maar even geweest, dus zijn er ook niet zoveel koelers voor. Daar komt nog eens bij dat het ook nog eens jaren geleden was, dus ik denk dat je met een beetje modden het beste resultaat krijgt. Ik weet niet hoe de koeler er uit ziet die er nu op zit, maar het is met een beetje creativiteit meestal wel mogelijk om er bijvoorbeeld een 80, 92 of zelfs 120 mm fan op te knutselen. Een 120 mm op 5 volt zou in theorie bijna geen geluid meer maken, vraag blijft natuurlijk of het wel nog genoeg koelt.
Succes :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
misschien ook zorgen dat je nadat je hebt gezorgd dat je processor koeler stil en rustig loopt , je misschien ook je kast wat koeler (en misschien ook stiller) kunt maken

Out of the box? What box? There is no box.