Toon posts:

Sweex - ftp access probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik met een router werk kan ik geen enkele server meer opzetten (Ftp,http, games zoals cs werken wel met een andere config) ook al zet ik de benodigde poorten open.
Elke keer als iemand bij mijn server erop wilt komen, vraagt hij om de login info van mijn router, terwijl ik een eigen account heb gemaakt bij een ftp programma.
Hij zegt ook dat ik als online ben met ftp mijn ip 10.0.0.10 is, wat dus eigenlijk mijn ip is in het netwerk.
Ik gebruik een Sweex Wireless ADSL Modem Router 54Mbps - CC400020UK. zoals je hier (http://www.scan.co.uk/Pro...o.asp?WebProductID=219263 ) kunt zien.
Tips komen graag van pas :)

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Je moet de benodigde poorten openzetten, maar ook doorsturen naar je server hoe dat moet voor een Sweex kan ik je niet vertellen, maar dat staat ongetwijveld in de handleiding. Port forwarding is de engelse kreet.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
of een andere veel gebruikte kreet 'virtual servers'

...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Laat maar wat screenshots zien van de pagina met portmaps (aka virtual server settings).

Los van je portmap-probleem moet je er sowieso over nadenken of je wel wil dat je router te configureren is vanaf het wan. Indien dat je bewuste keuze is, kan je deze opmerking negeren.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op het moment geen enkele poorten in mijn lijst, mijn internet deed het niet meer toen ik zelf ging zitten kloten om mijn ftp aan de gang te krijgen, dus moest ik hem helemaal terugzetten op fabrikant settings.
Ftp poort is meestal 21, zo stel ik de meeste ftp programma's ook in, als ik die toevoeg op udp en tcp, en ook nog eens verwijs naar 10.0.0.10, save ik en restart, nog steeds geen access.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:55:
Ik heb op het moment geen enkele poorten in mijn lijst, mijn internet deed het niet meer toen ik zelf ging zitten kloten om mijn ftp aan de gang te krijgen, dus moest ik hem helemaal terugzetten op fabrikant settings.
Ftp poort is meestal 21, zo stel ik de meeste ftp programma's ook in, als ik die toevoeg op udp en tcp, en ook nog eens verwijs naar 10.0.0.10, save ik en restart, nog steeds geen access.
passive mode aangevinkt bij ftp client?

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:57:
[...]

passive mode aangevinkt bij ftp client?
Jep :'(

• b.art
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
probeer eens een andere poort? 2121 bv..
wellicht is poort 21 geblokeerd of in gebruik door de router zelf (bij Livebox is dit igg het geval..)

Verwijderd

Sorry, maar dit is gewoon standaard configuratiewerk. Lees Het Grote Poortmappingsverhaal eens, daarmee moet je een heel eind komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.