[MCE 2005] Onstabiel - PC komt niet goed uit standby*

Pagina: 1
Acties:

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Ik zit hier met een aantal lastige onstabiliteitsprobleempjes op mijn MCE-pc (in volgorde van belangrijkheid :) ):
- Soms, na een 20-tal minuten kijken, valt het beeldscherm uit (power gaat uit) en reageert het systeem niet meer.
- Als de pc uit slaapstand komt blijft de balk (Windows wordt hervat) soms volledig gevuld staan en loopt het systeem vast.
- Soms (eerder zelden) krijg ik een blauw scherm zonder tekst, het systeem zit vast.
- Wanneer het systeem uit stand-by komt blijven er soms 'lege venstertjes over'. Als CloseMCE op de achtergrond draait, is dat een leeg 'about' venstertje van dit programma; als DVRMSFileWatcher (van DVRMS Toolbox) draait, is dat een leeg 'configure' venstertje. (niet echt een groot probleem, maar ik zie het liever niet natuurlijk)
- De afstandsbediening werkt soms niet uit stand-by (maar dit zou op te lossen zijn met een powered USB hub heb ik op The Green Button gelezen).

Hardware (lang niet allemaal belangrijk, maar voor de volledigheid)
- Mobo: Asus K8V SE Deluxe
- HDD: Seagate 200 GB SATA HDD
- Graka: ATI All In Wonder 9600 Pro
- TV-Tuner: Hauppauge PVR150 MCE
- Tobo: Logitech Bluetooth setje, met MX900 muis
- VFD van Siverstone kast, aangesloten op LPT-poort
- MCE IR-USB-kastje, All In Wonder-RF-kastje
- DVD-drive

Iemand een idee voor 1 van deze problemen?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 10:54

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik zie twee dingen in je lijst staan die bij mij nooit echt 100% gewerkt hebben met mce. Via chipset en ATI9xxxx kaart. Wissel als je kan deze twee eens om voor een Nvidia chipset/videokaart. (nforce2 of hoger en 5700 of hoger)

Edit:

Ik bedoel dus niet nieuw kopen/maar even een vriend vragen of je het als test mag lenen. Tevens is het voor de lockups wel handig om te weten welke decoders je getest hebt. En welke driver versies gebruik je?

Edit2: Bedenk me net dat de via problemen gaf op sata bij mij, je kunt dus ook alleen de videokaart wisselen en een ide schijfje gebruiken als test. Lees deze post eens door.

[ Voor 62% gewijzigd door |sWORDs| op 06-11-2005 22:55 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Ow jah, ik gebruik PowerDVD 6 als decoder (NVDVD gaf soms schokkerig beeld, vraag me niet hoe dat komt). Driver versies weet ik zo niet van buiten, morgen post ik ze als ik tijd heb.
Ik heb dit systeem al een aantal kaar geinstalleerd, die wel andere problemen gaven, maar ik denk niet dat toen ooit het beeldscherm na 20 minuten uit viel bijvoorbeeld. Dat doet me twijfelen of het wel degelijk aan de hardware ligt (hoewel het BSOD wel zoiets doet vermoeden).
iig bedankt voor de tip sWORDs, kzal eens kijken of ik niemand ken met zo'n mobo. Nvidia-kaartje heb ik zelf nog liggen, maar met te weinig ram. Best wel lang (maar zeker nuttig, zo op het eerste zicht) postje trouwens, maar da's voor morgen :z .