Ik zit hier met een aantal lastige onstabiliteitsprobleempjes op mijn MCE-pc (in volgorde van belangrijkheid
):
- Soms, na een 20-tal minuten kijken, valt het beeldscherm uit (power gaat uit) en reageert het systeem niet meer.
- Als de pc uit slaapstand komt blijft de balk (Windows wordt hervat) soms volledig gevuld staan en loopt het systeem vast.
- Soms (eerder zelden) krijg ik een blauw scherm zonder tekst, het systeem zit vast.
- Wanneer het systeem uit stand-by komt blijven er soms 'lege venstertjes over'. Als CloseMCE op de achtergrond draait, is dat een leeg 'about' venstertje van dit programma; als DVRMSFileWatcher (van DVRMS Toolbox) draait, is dat een leeg 'configure' venstertje. (niet echt een groot probleem, maar ik zie het liever niet natuurlijk)
- De afstandsbediening werkt soms niet uit stand-by (maar dit zou op te lossen zijn met een powered USB hub heb ik op The Green Button gelezen).
Hardware (lang niet allemaal belangrijk, maar voor de volledigheid)
- Mobo: Asus K8V SE Deluxe
- HDD: Seagate 200 GB SATA HDD
- Graka: ATI All In Wonder 9600 Pro
- TV-Tuner: Hauppauge PVR150 MCE
- Tobo: Logitech Bluetooth setje, met MX900 muis
- VFD van Siverstone kast, aangesloten op LPT-poort
- MCE IR-USB-kastje, All In Wonder-RF-kastje
- DVD-drive
Iemand een idee voor 1 van deze problemen?
- Soms, na een 20-tal minuten kijken, valt het beeldscherm uit (power gaat uit) en reageert het systeem niet meer.
- Als de pc uit slaapstand komt blijft de balk (Windows wordt hervat) soms volledig gevuld staan en loopt het systeem vast.
- Soms (eerder zelden) krijg ik een blauw scherm zonder tekst, het systeem zit vast.
- Wanneer het systeem uit stand-by komt blijven er soms 'lege venstertjes over'. Als CloseMCE op de achtergrond draait, is dat een leeg 'about' venstertje van dit programma; als DVRMSFileWatcher (van DVRMS Toolbox) draait, is dat een leeg 'configure' venstertje. (niet echt een groot probleem, maar ik zie het liever niet natuurlijk)
- De afstandsbediening werkt soms niet uit stand-by (maar dit zou op te lossen zijn met een powered USB hub heb ik op The Green Button gelezen).
Hardware (lang niet allemaal belangrijk, maar voor de volledigheid)
- Mobo: Asus K8V SE Deluxe
- HDD: Seagate 200 GB SATA HDD
- Graka: ATI All In Wonder 9600 Pro
- TV-Tuner: Hauppauge PVR150 MCE
- Tobo: Logitech Bluetooth setje, met MX900 muis
- VFD van Siverstone kast, aangesloten op LPT-poort
- MCE IR-USB-kastje, All In Wonder-RF-kastje
- DVD-drive
Iemand een idee voor 1 van deze problemen?