Toon posts:

Laptop in draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb lange tijd prima kunnen internetten op mijn laptop in mijn draadloze netwerk, maar nu krijg ik plotseling steeds de melding 'Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden'. Er staat dat dit probleem is opgetreden omdat het netwerk geen netwerkadres aan de computer heeft toegewezen.

Ik heb hier zelf niet heel veel verstand van en ik kan nergens een oplossing vinden voor dit probleem. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit mogelijk kan verhelpen? Ik heb ook een andere draadloze computer in dit netwerk, en daarmee kan ik wel gewoon internetten en dergelijke.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Welk OS heb je? Hoe is de verbindingssterkte? Heb je onlangs je web/wpa-sleutel veranderd? werkt je pc wel als je er rechtstreeks een kabel in doet?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP. Op dit moment staat de laptop naast de router en de verbindingssterkte is dus zeer goed. Ik heb geen web sluitel veranderd. Als ik mijn laptop met een kabel aansluit op de router werkt het ook niet. De computer waar ik dit op typ zit aan dezelfde router, en dat werkt wel. Ik heb dus het idee dat het aan de laptop ligt. Het internet deed het gewoon op de laptop, maar op een gegeven moment ineens niet meer.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 22:54
Die melding krijg je als de dhcp-server in je netwerk geen IP-adres kan uitdelen aan je laptop. Je laptop kiest dan zelf een IP-adres, wat niet past in het subnet van je netwerk.
Meestal draait DHCP op je router, kijk daar eens naar. Of werk je met vaste IP-adressen, dan moet je je laptop even handmatig een vast IP geven, ipv dynamisch via een DHCP server.

Verwijderd

Topicstarter
Valkenier, bedankt voor je antwoord. Maar zou je iets meer informatie kunnen geven over hoe ik mijn instellingen nu moet veranderen? Ik heb hier namelijk niet zoveel verstand van.

Heb je enig idee hoe het kan dat ik eerst wel gewoon kon internetten op m'n laptop en nu ineens niet meer?

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Op de computer die het wel doet: Start->uitvoeren->cmd (typen)->ok -> ipconfig /all (typen, let op spatie tussen de g en de /). Als het goed is staat daar Automat. config, als daar nee staat moet je een ip-adress instellen. Als hier ja staat, is er iets anders stuk. Als je reply post, kunnen we je weer stapje verder helpen.

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Achter Autom. configuratie ingeschakeld staat ja.

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
FF heel simpel. Ik heb vandaag ca. 5 uur zonder internet gezeten, ging ook steeds slechter over een tijd van 2 uur en toen was het weg. 5 uur gewacht en wou een kameraad opbellen of hij ook geen i-net had, tot ik op het idee kwam om de router eens een reset te geven.

En voila, ik had internet....

Misschien bij jou ook zo.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn laptop komt ook niet op het netwerk. Dit zou zonder internetverbinding toch ook moeten lukken? Bovendien heb ik wel internet op andere computers op het netwerk.

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-04 19:19
reseten hoeft niet meteen.

PWR (power cyclen) van router / modem heeft vaak al voldoende resultaat.

wat er gebeurt is als het dan wel werkt, is het feit dat je elke keer een nieuw ip adres aanvraagt, maar dat nu de adressen die je router kan uitdelen "op"zijn.

door hem te PWR'en begint je router opnieuw aan zijn lijstje met ip adressen.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• silverstorm

silverstorm

tearing me apart

Draai WinSocksRepairhttp://faq.tweakers.net/wos/WinsockXPFix.exe eens op de niet werkende pc. Ik heb het al een paar keer gebruikt. Scan je pc eens op virussen en spyware.

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de stekker van m'n router uit het stopcontact getrokken en er weer in gedaan, en nu werkt alles weer. Wel vreemd dat de router dit zelf niet doet... Dit wordt ook nergens vermeld.

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

De draadloze netwerk service van windows werkt nog niet altijd even lekker. Soms als je verbindingsproblemen hebt wil het wel eens helpen om, heel simpel, je verbinding te herstellen. Dat kan door bij netwerkverbindingen met rechts op je draadloze verbinding te klikken en dan 'verbinding herstellen' te kiezen.

Heb je dat al geprobeerd?

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

Verwijderd

Topicstarter
Niox, ja dat had ik al een paar keer geprobeerd. Maar het probleem is inmiddels dus al opgelost. Bedankt voor jullie tijd allemaal.
Pagina: 1