Toon posts:

Canon S400

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal jaar geleden de S400 printer gekocht van Canon. Hij deed het altijd perfect, maar op een gegeven moment werd er niet meer geprint en heb ik hem tijdelijk weg gezet. Nu heb ik hem weer aangesloten, nieuwe cartridges erin en geprobeerd te printen. Als ik de printer nu aanzet knippert het lampje 7 maal orangje en 1 maal groen en herhaald dit constant. Normaal zou het lampje constant groen moeten branden. Ik heb al op meerdere forums gezocht maar ik kan nergens een antwoord vinden, ook niet op de site van Canon of de gebruiksaanwijzing. Kan iemand mij helpen?

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Gelukkig had ik nog de PDF-handleiding van m'n voormalige BJC-6200 op m'n harde schijf staan
Hieronder even een copy paste eruit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Het lampje POWER knippert (oranje)

Als er een fout optreedt, gaat het lampje POWER branden (oranje). Het aantal keren dat
het lampje knippert, geeft de oorzaak van het probleem aan.

Twee keer knipperen : geen papier, vastgelopen papier of onjuiste invoer
Drie keer knipperen : het papier is vastgelopen
Vier keer knipperen : geen inkt in de BJ-cartridge
Vijf keer knipperen : cartridge niet correct geïnstalleerd
Zes keer knipperen : de BJ-cartridge is niet geïnstalleerd
Zeven keer knipperen : de BJ-cartridge is defect
Acht keer knipperen : de tank voor afvalinkt is bijna vol
Het lampje POWER knippert (afwisselend oranje en groen): servicefout

Lijkt er dus op dat de cartridge waar je inktpatronen in zitten defect is of niet goed meer functioneerd. Ik meende te weten dat in de S serie van Canon de prinkoppen vast in de printer zaten (wat niet het geval was bij de bjc-6200) maar als je die wil vervangen betaal je net zoveel als voor een beetje nette nieuwe printer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik stop de cartrigdes in een groen bakje die ik uit de printer kan klikken, dat is volgens mij de printerkop dan? En zijn deze los te koop?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:48

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat groene bakje is zo te zien de printkop. Canon verkoopt deze los (gevuld met nieuwe cartridges, dat wel). Je zal waarschijnlijk wel even moeten zoeken, maar er zijn vast wel web-shops die hem zo kunnen leveren.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Ryudo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 16:15

Ryudo

Daily dose~

Punt is dan nog wel dat je niet gelijk weet of het de printkop voor het zwarte patroon of die van de kleuren patronen is die kapot lijkt te zijn. Als mijn geheugen me niet al te erg in de steek laat betaal je voor een nieuwe kleuren printkop incl cartridges ommenabj de 50 euro en 40 euro voor een printkop voor de zwarte cartridge.
Bij mij kwam het er in elk geval op neer dat ik maar een nieuwe printer heb gekocht in plaats van de koppen te vervangen. Achteraf misschien niet geheel een suc, maarja we hebben allemaal zo weleens een overhaastte aankoop gedaan denk ik :/

Edit:
oh ik zie dat de S400 maar 1 zo'n prinkop heeft voor alle patronen. hm, nog een kleine 45 euro maar dan heb je wel gelijk volle cartridges erbij. Misschien in dat geval toch nog wel het overwegen waard :)

[ Voor 16% gewijzigd door Ryudo op 07-11-2005 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok dank je wel voor de info! Ik zal eens op zoek gaan!
Pagina: 1