[beamer] Dooie pixels

Pagina: 1
Acties:

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Sinds een weekje en ik in het bezit van een zeg maar klassieke beamer ;) Een sony vpl-351qm
Ding is groter dan een PC en weegt ook niet weinig. Maar hij kostte ook niet veel, er zaten alleen allemaal stof vlekken op de tft's. Dus die heb ik vervolgens schoon gemaakt. De kleuren waren toen verschoven, dus na wat heen en weer schuiven van de tft's zag het beeld er weer prima uit.

2 dagen later verscheen er opeens een streep, dooie pixels. Erg gek, want daarvoor had ik het dus nog niet eerder gehad.

Vervolgens werden dat er plots alleen nog maar meer, zowel op het rode alsook op het blauwe tft:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/78dbc85039681159536c869bd3080de2/full.jpg
Links boven/onder en rechts onder. Die lichte letters bovenin komt doordat het doek een beetje doorschijnend is (tijdelijke oplossing) en erachter dus een beletterde plaat staat.

Ik heb vervolgens de beamer weer opengehad, en alle stekkertjes nog eens goed aangedrukt enzo. Maarjah, zoals ik al vreesde maakte dat erg weinig uit. De vlekken zijn zo'n 50 rijen hoog.

Een vriend heeft exact dezelfde, en zal hem wellicht ook nog een keertje schoon moeten maken. Maar op welke manier kan dit ontstaan zijn? Te hard gedrukt misschien? Statische ontlading? In beide gevallen vind ik het dan gek dat de beamer eerst 1 streepje vertoonde, en een paar dagen later opeens een stuk meer. Hij is voor mij nog niet afgeschreven, dat is ie pas als de lamp kapot is, want dit is stukken beter dan een film kijken op een 17" CRT. Maar toch ben ik erg nieuwschierig of iemand toevallig een oorzaak ervan kan geven. Dan weet ik dat als ik nog eens een keer een beamer in m'n handen heb :P

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 06-11-2005 22:00 ]

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12
waarschijnlijk is het de controller of de tft's zelf, ik gok erop dat je iets te hardhandig (vastpakken kan al genoeg zijn) de tft's hebt vastgepakt. verder is dit niet een van de meest stevige beamers met dat betreft.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:31

ranzige pad

kwaaak kwaak

Modbreak:Knip, schelden doe je maar ergens anders

[ Voor 83% gewijzigd door JvS op 07-11-2005 16:38 ]

HT & NAS & Inventaris

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
OK, jammer dat ik daar van tevoren niet bij stil had gestaan. Maarjah, ze waren zo vuil dat kijken met het vuil er ook niet uit zag.
Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/3019/dscf3078large1dv.th.jpg
Heb er toen een beetje op staan hijgen, en vervolgens afgenomen met een bril poets doekje.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:31

ranzige pad

kwaaak kwaak

ranzige_pad schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:10:
Modbreak:Knip, schelden doe je maar ergens anders
ik scheld niet, ik refereerde naar de film.

HT & NAS & Inventaris

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Was JvS waarschijnlijk niet opgevallen dat de baby "asshole" zegt in de film op de foto :>

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07

-Sander-

///M Powerrrrrr

Het ziet er idd naar uit dat je de TFT's iets te hardhandig hebt vastgepakt..
Misschien nog mogelijk om de TFT pixels te "reanimeren" ?

Dus door de pixels te masseren kan je hem misschien nog wel weer aan de praat krijgen.. :?
Pagina: 1