Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone Prepaid toestel met abbonnement?

Pagina: 1
Acties:

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hallo,

Mijn zusje heeft een Vodafone Prepaid toestel. Ze verbeld nu voor 20 euro per maand, als het niet meer is. Ze vind dit veel te veel en wil nu graag via die acties van vodafone voor 6 euro per maand 250 minuten/sms'jes nemen.

Ik heb reeds zo'n abbo en wilde proberen of mijn simkaart het in haar toestel deed, maar dit was dus niet zo. Ik dacht dat een simlock alleen per provider werkte? Of heeft dit ook nog te maken met type abbo dat je bij die provider hebt? Ik vond dit namelijk nogal vreemd.

Iemand die mij hier meer over kan vertellen?

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Sommige providers doen aan een dubbele lock dus een lock op provider en een lock op abo/prepaid.
Dus kan zijn dat je zus toestel een dubbele lock heeft (wat opzich niet zo een groot problem is aangezien zo een lock voor 10tje ofzo eraf worden gehaalt )

• Sander
  • Niet online
B0MBACI schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:52:
Sommige providers doen aan een dubbele lock dus een lock op provider en een lock op abo/prepaid.
Dus kan zijn dat je zus toestel een dubbele lock heeft (wat opzich niet zo een groot problem is aangezien zo een lock voor 10tje ofzo eraf worden gehaalt )
Oww... dikke kans inderdaad. Ze heeft hem nu bijna een jaar. Het is een Samsung X450. Ik ben nu aan het proberen, maar de service van Vodafone begint hier een dieptepunt te bereiken:
"Helaas is het vanwege een storing niet mogelijk u te woord te staan, probeer het later nog eens"

Online opvragen van status etc is ook al dood... Grrrr...

Edit:

Heb net vodafone aan de lijn gehad, er is mij verteld dat het unlocken van abbo/prepaid niet mogelijk was, het is alles of niets en dat kost gewoon 50/100 euro... Beejte jammer.

[ Voor 14% gewijzigd door Sander op 06-11-2005 22:13 ]

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
vodafone toestellen hebben vaak van die vodafone live contentdiensten ingebakken. Gezamelijk met die smerige kleurtjes en (in geval van sommige telefoons) leuke functies (zoals mp3 ringtone) die eruit gehaald zijn.

Als je dat echt niets uitmaakt gewoon unlocken, als het een nokia is kan je wel op marktplaats ofzo mensen vinden die dat voor je kunnen doen voor maar 1,30 euro (je kan het dan zelf regelen, zonder dat je naar iemand toe moet dus)
edit: geen nokia dus, nevermind

[ Voor 4% gewijzigd door BlackMage op 06-11-2005 23:51 ]

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ikbensander schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:05:
[...]

Oww... dikke kans inderdaad. Ze heeft hem nu bijna een jaar. Het is een Samsung X450. Ik ben nu aan het proberen, maar de service van Vodafone begint hier een dieptepunt te bereiken:
"Helaas is het vanwege een storing niet mogelijk u te woord te staan, probeer het later nog eens"

Online opvragen van status etc is ook al dood... Grrrr...

Edit:

Heb net vodafone aan de lijn gehad, er is mij verteld dat het unlocken van abbo/prepaid niet mogelijk was, het is alles of niets en dat kost gewoon 50/100 euro... Beejte jammer.
Ga gewoon ff met de toestel naar een lokale telefoonboer daar zullen ze je wel helpen ;)
(en dan bedoel ik niet belcompany ofzo, maar de wat kleine particuliere zaakjes)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-11 20:18
Was het niet zo, dat als je een jaar lang bij een provider zat (al heb je prepaid), dus je prepaid tegelijk met je telefoon in 1 pakket heb gehaald, recht hebt op een sim unlock code. Vroeger toen ik een telfortprepaid + motorola telefoon had kocht, kreeg ik na 1 jaar simunlock code toegestuurd.

• Sander
  • Niet online
jozy schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:15:
Was het niet zo, dat als je een jaar lang bij een provider zat (al heb je prepaid), dus je prepaid tegelijk met je telefoon in 1 pakket heb gehaald, recht hebt op een sim unlock code. Vroeger toen ik een telfortprepaid + motorola telefoon had kocht, kreeg ik na 1 jaar simunlock code toegestuurd.
Ja dat is inderdaad zo, mijn zusje is nu ook druk opzoek naar de bon met daarop aanschafdatum. Als ze die vind dan weten we hoe het ervoor straat.... En anders wordt het toch de unlockturk ;)
Pagina: 1