[ASP/IIS] ASP Uitzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58
Mijn uiteindelijke doel is dus om ASP e.d. van mijn pc áf te donderen, en Apache e.d. óp mijn pc te installeren.

Nu is het probleem dus als volgt:
Een tijdje geleden (jaartje) heb ik in een vlaag van interesse ASP op mijn pc geinstalleerd (Helaas op een niet al te legale versie van XP-Pro) om een beetje met ASP te kunnen oefenen. Na 1 pagina ben ik er nooit meer verder mee gegaan en vond het niet zo boeiend. Nu werk ik zelf altijd al met php dus wou ik Apache op mijn pc installeren.
Nadat ik Apache geinstaleerd had ging ik naar http://localhost om te kijken of Apache correct geconfigureerd was, en toen kwam ik mijn ASP pagina'tje tegen.

Ik ben dus op internet gaan zoeken hoe ik ASP nu weer uit kon zetten, maar ik heb alleen pagina's gevonden waarin uitgelegd staat hoe ik ASP kan installeren.

Ik heb ASP 'geinstalleerd' a.d.h.v. dit artikel alleen kan ik daar niks vinden over hoe ik het weer ongedaan maak. Nu is dus meer mijn vraag hoe ik ASP 'uit' kan zetten en dat als ik naar http://localhost ga, ik bij mijn Apache-server kom i.p.v. bij mij ASP gedoe.

De map C:\Inetpub kan ik niet verwijderen, dus dat is in ieder geval geen oplossing

Specs:
  • Windows XP Pro Versie 2002
  • Service Pack 2
  • Apache geinstalleerd in C:\Program Files\PHP\ (DocumentRoot staat zo DocumentRoot "C:/Program Files/PHP/Apache Group/Apache2/htdocs")
  • De regels <Directory "C:/Program Files/PHP/Apache Group/Apache2/htdocs"> en AliasMatch ^/manual(?:/(?:de|en|es|fr|ja|ko|ru))?(/.*)?$ "C:/Program Files/PHP/Apache Group/Apache2/manual$1" staan hetzelfde als DocumentRoot
    • (Bij Network Domain localhost ingevuld, bij Server Name www.localhost.com ingevuld, bij E-mail admin@localhost.com ingevuld en voor alle gebruikers geinstalleerd)
  • ASP staat in C:\Inetpub\ (Bestanden staan in C:\Inetpub\wwwroot\Test\)
Misshien iemand een idee hoe ik dit ga fixxen?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Configuratiescherm | Software | Windows Onderdelen | Internet Information Services verwijderen

Tenministe, ik neem aan dat je bedoelt dat je IIS wilt verwijderen. 'ASP' kun je niet verwijderen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
ASP is een platform, geen programma dat je kan installeren / deinstalleren.
Een optie zou zijn om IIS te verwijderen.

Als je naar localhost surft, krijg je die 'asp' pagina te zien, omdat dit waarschijnlijk ingesteld is als 'default' page.

Maar goed, dit heeft niets met P&W te maken . p&w -> sa

https://fgheysels.github.io/

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Vrij zinloos om Apache op windows te installeren. Als je een test omgeving wil nabootsen heb je toch IIS nodig, er is geen enkele webhoster die een dure Windows server zal installeren om er vervolgens Apache op te zetten. PHP4 en 5 werken prima onder IIS.

Je kan ASP support uit IIS knikkeren door de juiste mappings weg te halen bij de configuration instelling en van de web applicaties.

• kleautviool
Hmm ja ik wil dus een soort testomgeving maken waarin ik PHP-bestanden lokaal op mijn pc uit kan voeren

Maar hier heb ik dus tóch IIS voor nodig?

Hoe ga ik dit dan voor elkaar krijgen? Heb namelijk totaal geen idee
Ik heb wel dit artikel gevonden, maar als ik dat doe en naar http://localhost ga, dan krijg ik alsnog mijn ASP-pagina te zien
P_de_B schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:30:
Configuratiescherm | Software | Windows Onderdelen | Internet Information Services verwijderen

Tenministe, ik neem aan dat je bedoelt dat je IIS wilt verwijderen. 'ASP' kun je niet verwijderen.
Ja dat had ik gedaan, alleen ging die dan IIS opnieuw installeren ofzo :?

[ Voor 33% gewijzigd door kleautviool op 06-11-2005 21:43 ]

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Om PHP bestanden lokaal te kunnen testen heb je een webserver nodig. Dit kan bijvoorbeeld Apache zijn, maar ook de standaard bij windows (pro) zittende Internet Information Services. PHP draait op beide prima. Op www.php.net kun je php downloaden en installeren op je computer, als je dit gedaan hebt kun je lokaal je projectjes testen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

@Gert: Toch heeft Apache bepaalde voordelen (denk mod_rewrite). Als je dus normaal gehost wordt op een Unixbak, met Apache, kan het best prettig zijn lokaal te testen met Apache zodat je .htaccess e.d. ook lokaal werken...

[ Voor 2% gewijzigd door blizt op 06-11-2005 22:01 . Reden: Even wat duidelijker voor wie de reactie is, waren inmiddels al weer posts bij :9 ]

United we stand, and divided we fall

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Apache is dan niet geinstalleer op poort 80 en IIS is niet gedeinstalleerd, of er draaien nu 2 applicaties die ruzie maken wie poort 80 kan claimen, waar IIS lijkt te winnen.

Je hebt IIS niet nodig, kan ook met Apache, 't werkt allebei prima maar uit het oogpunt van het hebben van een standaard configuratie is het logisch om op een Windows machine IIS te gebruiken en op een linux/unix/bsd machine apache.

php.net heeft uitgebreide informatie hoe PHP in IIS aan de praat te krijgen.

• kleautviool
Dan ga ik even op php.net kijken.

Alvast bedankt!
Pagina: 1