[XP] Snelkoppeling voor aan/uitzetten 2e beeldscherm

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo, ik heb een vraagje,

Is er een command line of zo die je aan een snelkoppeling kan maken, waarmee je het tweede beeldscherm (extended desktop) in en uit kan schakelen? Dit omdat ik het erg irritant vind om de heletijd naar configuratie scherm > beeldscherm te gaan en deze daar aan te zetten. Als dit niet bestaat zijn er dan wel programmaatjes die het 2e scherm uitschakelen zodra je een spel opstart (dus een 3d engige inlaad)???

VRGR Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

UltraMon is een bijzonder handig programmatje als je met meer dan 1 scherm werkt. Het nestelt zich als icoontje in je systray, vanwaar je makkelijk je 2de monitor kan disabelen. Zeker de moeite waard om te bekijken. :)

[ Voor 8% gewijzigd door the_shadow op 06-11-2005 21:49 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Dark Wanderer
Dat lijk me inderdaad wel een handig programmaatje, maar dit dus niet echt wat ik zoek. Ik ben vooral op zoek naar en manier snel of niet zelf uit te hoeven schakelen als ik spel speel. Als je tijdens hebt gamen het 2e scherm aanlaad, dan minimaliseert die als je ergens in het 2e scherm klikt, en dit gebeurd vooral snel in shooter. Iemand nog ideeën?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:38
Dark Wanderer schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:40:
Dat lijk me inderdaad wel een handig programmaatje, maar dit dus niet echt wat ik zoek. Ik ben vooral op zoek naar en manier snel of niet zelf uit te hoeven schakelen als ik spel speel. Als je tijdens hebt gamen het 2e scherm aanlaad, dan minimaliseert die als je ergens in het 2e scherm klikt, en dit gebeurd vooral snel in shooter. Iemand nog ideeën?
Ultramon is snel:
rechtermuisknop-->"disable secondary" <plop>monitor uit
rechtermuisknop-->"enable secondary" <plop>monitor aan

of wil je als je al in het spel zit alsnog je monitor kunnen aan en uit zetten? Of moet het automatisch gaan met aanklikken van snelkoppeling naar spel?

• Dark Wanderer
phYzar schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:51:
[...]

Ultramon is snel:
rechtermuisknop-->"disable secondary" <plop>monitor uit
rechtermuisknop-->"enable secondary" <plop>monitor aan

of wil je als je al in het spel zit alsnog je monitor kunnen aan en uit zetten? Of moet het automatisch gaan met aanklikken van snelkoppeling naar spel?
Ja zo met rechtermuisknop is inderdaad ook snel genoeg. Maja, als ie automatisch gaat is helemaal toppie, dan hoef ik er helemaal niet meer naar om te kijken. Het moet te doen zijn, dat als er een 3d engine geladen wordt, de 2e monitor wordt uigeschakeld ?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-03 19:56
Je zou een batchbestand kunnen maken waarin je én het scherm uitschakelt én het scherm uit kan zetten, maar dan moet je wel schakelopties van Ultramon hebben.

• Dark Wanderer
The__Virus schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:13:
Je zou een batchbestand kunnen maken waarin je én het scherm uitschakelt én het scherm uit kan zetten, maar dan moet je wel schakelopties van Ultramon hebben.
Heeft iemand die ???

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1