[XP] Snel opstarten, daarna onwerkbaar traag

Pagina: 1
Acties:

• Rockwood
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-12-2025

Rockwood

is ook Lid

Topicstarter
Misschien weet iemand wat op wat de compu sinds vanochtend doet:

Snel opstarten, tot ongeveer 50 sec. na het aanzetten, daarna onwerkbaar traag. Veilige modus nog niet geprobeerd. Ik kan pas morgen de computer in veilige modus opstarten, want ik heb een bluetooth toetsenbord. (Dus hij reageert er niet op als ik F8 probeer)

Ik kan dus ook maar weinig proberen nu, om zelf tot een oplossing te komen. Misschien dat jullie nog wel een suggestie hebben?

There aint much room in a mushroom

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Al gekeken met msconfig of met Autoruns wat er allemaal opstart? Al op spyware gecontroleert? Wees even wat duidelijker wat je allemaal al hebt geprobeert :) Zie ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #topicstart

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Rockwood

Rockwood

is ook Lid

Topicstarter
Vwb spyware:Ik heb gisteren Ad-aware en het antispyware programma van Microsoft laten draaien, en de spyware laten verwijderen.

Voor alle andere dingen die ik zou willen proberen heb ik een werkende pc nodig, en hij doet het dus maar 45-55 sec. waarna iets (voor mij) onverklaarbaars ervoor zorgt dat de PC nagenoeg niks meer doet.

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Open eens in de eerste paar seconden je taskmanager (of nog beter: ProcessExplorer) om te kijken of er een proces start wat opeens zeer veel processor kracht begint te trekken?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-03 15:43
the_shadow schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:03:
Open eens in de eerste paar seconden je taskmanager (of nog beter: ProcessExplorer) om te kijken of er een proces start wat opeens zeer veel processor kracht begint te trekken?
Ja en als je geduld hebt, maak een screenshot en plaats die hier of ga de processen na met google. Op die manier kun je precies zien wat er mis is. Kijk ook even in je bios of je alle caches op enabled staan, dat zorgt ook voor een enorme vertraging.(Als het uit staat dan he ;) ) Misschien dat je er wat in geklooid hebt of dat het zomaar is gekomen. Weinig kans dat dat zo is maar je kunt altijd kijken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rockwood schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:08:
Veilige modus nog niet geprobeerd. Ik kan pas morgen de computer in veilige modus opstarten, want ik heb een bluetooth toetsenbord. (Dus hij reageert er niet op als ik F8 probeer)

Ik kan dus ook maar weinig proberen nu, om zelf tot een oplossing te komen.
Los dat dan eerst even op - je hebt vast nog wel ergens een keyboard liggen wat je kan gebruiken om even op F8 te drukken :)

• Rockwood

Rockwood

is ook Lid

Topicstarter
ZO :) Ik heb inderdaad gisteren mijn toetsenbord van mijn werk meegenomen, en proberen te herstarten, dat heeft me gisteren de hele avond verder gekost ;).

Aangezien het altijd wel netjes is, en voor anderen misschien ook handig, vermeld ik hier nog even de oorzaak van mijn ellende. De ellende die overigens net pas voorbij is (bedankt hijackthis.nl :)).

De oorzaak zat hem in twee virusprogrammas die elkaar aan het gekmaken waren. Dat terwijl ik er altijd twee had draaien, dus geen problemen daar dacht te hebben.

Voor zover, iig bedankt,

RWD :)

Pagina: 1