PCIxx21 cardreader werkt niet met mijn 1gb SD kaart

Pagina: 1
Acties:

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik weet niet of de topic titel helemaal duidelijk is, dus zal het wat proberen te verduidelijken.

Ik heb een HP nx6125 laptop, daarin zit een cardreader. Volgens windows apparaatbeheer is het gebaseerd op de Texas Instrument PCIxx21.

Wanneer ik hier met 1 gb SD kaartje in stop werkt het niet of ik zie wel de mappen en bestanden maar kan er geen openen. Soms loopt explorer dan ook vast.
Bij een 256 mb kaartje heb ik helemaal geen problemen.

Heb de laatste drivers van HP gebruikt en ook van de Acer 4000, waar dezelfde cardreader in zit.

Heeft iemand enig idee waar ik de oplossing voor dit probleem moet zoeken?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat je cardreader niet overweg kan met die grootte. De reden dat het niet in die readers ingebakken zit is dat er weer bepaalde licenties nodig waren om die dingen te produceren. Daarom is het bij veel cardreaders niet geimplementeerd en waarbij het wel zo is betaal je er flink extra voor.
Ik ben bang dat je met een externe cardreader moet gaan werken die overweg kan kaarten van 1GB.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Terw_Dan schreef op zondag 06 november 2005 @ 21:08:
Het kan zijn dat je cardreader niet overweg kan met die grootte. De reden dat het niet in die readers ingebakken zit is dat er weer bepaalde licenties nodig waren om die dingen te produceren. Daarom is het bij veel cardreaders niet geimplementeerd en waarbij het wel zo is betaal je er flink extra voor.
Ik ben bang dat je met een externe cardreader moet gaan werken die overweg kan kaarten van 1GB.
Klopt, dit is nog best een veelvoorkomend probleem. Medewerker van Alternate wist me dit ook al te vertellen.

Iig veel suc6

Instagram / YouTube

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
ohh, dat is goed dat ik dat nu dan weet.

Hoef ik er ook niet heel veel tijd meer in te gaan steken. Wel jammer...