Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Motor] Na nieuwe carburateur wil ie niet starten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Lang verhaal, maar ik weet er verder geen raad mee.
Ga morgen toch voor de 10 keer naar een motorzaak met mijn probleem, maar misschien dat iemand mij een tip kan geven:

Mijn motor (Honda VF 750c 1983) stopt ermee na een tijdje rijden de laatste tijd. Na 3 kilometer ongeveer, slaat hij af en start pas na een paar keer proberen weer.
Ik heb 'em naar een motorzaak gebracht die van alles heeft onderzocht, maar niks kon vinden. Zij wilden de carburateurs ultrasoon later reinigen, kosten zo'n 300 euro incl arbeidsloon.

Dit werd mij echt teveel, heb dit jaar al 1500 euro uitgegeven aan dat ding. Ondertussen start hij helemaal niet meer.
Ik heb de carburateurs uit elkaar gehaald en er bleek een scheur te zitten in 2 van de 4 membramen.
en een oorwurm in een luchtinlaat :/

Om ellende te besparen heb ik een gebruikte set carburateurs gekocht bij een motorsloperij. en dat gemonteerd met als resultaat dat er totaal niks gebeurd bij het starten. Je hoort de startmotor vrolijk gaan, maar verder geen enkel pufje!

Ik heb de bougies getest, die vonken alle 4. Maar de bougies zijn kurkdroog, er lijkt wel geen benzine in de cilinders te komen. Ik heb net door de benzine leiding geblazen en dan hoor je een hoop geborrel in de carburateurs, vervolgens startte ik weer en er was ineens een klein plofje te horen. Dus er kwam ineens wat benzine door in de cilinder!

Heeft iemand enig idee wat er hier verkeerd gaat? Bij het starten wordt er benzine door de leiding gepompt richting carburateur, maar het lijkt de cilinders niet te bereiken....

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Carbs compleet uit elkaar halen.

Hoofdsproeier en eventueel mengbuis schoonblazen met perslucht (ultrasoon is eigenlijk beter).
Slowjet van de CO eventueel schoonmaken maar iig 2.5 slagen (720 +180 graden) uitdraaien.
Kijken dat de choke goed pakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 06-11-2005 22:32 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Als het niet te groot is ( lijkt me niet met een carb ) en je woont/komt in de buurt ( Tilburg ) kan ik het wel voor je ultrasoon cleanen, en echt niet voor 300 euries haha wat een oplichters...

Edit..mmhh Heiloo, eindje rijden zonder carbs ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Shaggy op 06-11-2005 22:37 ]

Making an ass of myself since the 70's

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> TFV

• Chevy454
  • Niet online
Owja, start hij op ether of niet?

[ Voor 22% gewijzigd door Chevy454 op 06-11-2005 23:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 19:01

mace

Sapere Aude

Chevy454 schreef op zondag 06 november 2005 @ 23:22:
Owja, start hij op ether of niet?
Als in: koop een spuitbus startvloeistof voor de niet ingewijden :+

• Chevy454
  • Niet online
Of doe wat men op M-F zegt. Gebruik die sloop carbs als donor :)
Mogelijk dat die kanelen toch verstopt zitten en dan ontkom je toch niet aan ultrasoon :(

• 4x2
  • Laatst online: 22:10

4x2

lộn xộn quá

shaggy8675 schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:35:
Als het niet te groot is ( lijkt me niet met een carb ) en je woont/komt in de buurt ( Tilburg ) kan ik het wel voor je ultrasoon cleanen, en echt niet voor 300 euries haha wat een oplichters...
Zo'n V4 is bijzonder prettig om de carburateurs weer op te zetten (je moet ze recht omlaag dr induwen, terwijl er eigenlijk 2 naar linksonder en 2 naar rechtsonder moeten, kun je je voorstellen dat dat niet al te makkelijk gaat ?).
Maar zelfs dan lijkt 300 euro me behoorlijk wat geld.

Overigens: doet de benzinepomp het nog wel ?
Zo ja, dan ga ik met Chevy mee en moet je zorgen dat die carburateurs eens goed schoongemaakt worden.
Controleer het benzinekraantje, je vacuumslangetje en je tankontluchting ook eventjes trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 07-11-2005 02:31 ]

leeg

Verwijderd

Zitten neem ik aan gewoon vlotters in de carbs ? Check deze eens op lekkage. Als ze vol lopen heb je ook een probleem. (koperen willen nog wel eens op de soldeer-las lek raken namelijk)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 04:32 ]

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 11-08-2021
Om even te reageren:

Nog een reden dat ik de oude set niet meer gebruik is dat er een scheur zat in 1 van de carbs aan de bovenkant, bij demontage scheurde het helemal door en is er nu een hap uit :|

Maar ik las ergens dat het misschien geen slecht idee is om alle sproeiers eruit te halen en een tijdje in wc-eend te leggen?

De benzine pomp werkt naar mijn weten wel, want de carbs waren helemaal leeg toen ik ze kocht en gisteren haalde ik de boel weer los en toen droop de benzine eruit...

Overigens heb ik 'em 1 keer gestart, met de benzine slang los en daar spoot wat benzine uit terwijl de startmotor draaide
Pagina: 1