Toon posts:

[XP] Installatie blijft terugkomen in 1e fase van setup*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Hulp aub. Wanneer ik windows xp installeer gebeurt het volgende:

Cd erin
Installatie xp start op
Druk op enter
Maak 1 schijf c: van 24 gig
en de rest van de 80 gig als D:
Klik op c:\
Formateer NTFS volledig
Hij formateert de hardeschijf (geen errors)
Hij copieert de bestanden (geen errors)
Hij reboot
Opent Blauw scherm weer van formateren en copieren.

Bij het laden van de bios herkent hij de hardeschijf niet.
In het installatie menu van xp wordt hij gewoon herkent als een 80 gig schijf.

Ik heb een bios van asus cuv4x heb revisie 1009 revisie 1010 is uit als beta ondersteunt deze wel de 80 gig schijven. Ben bang om de beta zonder goedkeuring eroverheen te zetten.

Wat denken jullie wat ik nu als slimste kan doen. De schijf is 3 maanden oud en de pc 5 jaar. PIII 400 MHZ 396mb ram

Graag advies.

Greetz,

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan zijn dat je mobo niet overweg kan met een 80GB hdd, probeer er eens een biosupdate voor te vinden.
Handig als je ook even uitzoekt wat je in je pc hebt zitten en waar je mobo mee overweg kan. Daarnaast bestaat een P3 400 helemaal niet.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:41:
Het kan zijn dat je mobo niet overweg kan met een 80GB hdd, probeer er eens een biosupdate voor te vinden.
Handig als je ook even uitzoekt wat je in je pc hebt zitten en waar je mobo mee overweg kan. Daarnaast bestaat een P3 400 helemaal niet.
de bios update die ik nu heb is de 1009 en de 1010 is in beta. De pc zegt zelf dat hij een P3 400 is sorry.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:42:
[...]

de bios update die ik nu heb is de 1009 en de 1010 is in beta. De pc zegt zelf dat hij een P3 400 is sorry.
Daarom zeg ik, installeer gewoon die nieuwe biosupdate, die 1010 als die wel overweg kan met 80GB hdds. En dat hij beta is boeit weinig, kun je het allicht mee testen.
En als je PC zegt dat er een P3 400 inzit dan zit er vast iets verkeerd (kijk eens of je FSB wel goed staat, kan goed zijn dat het een P3 600 is maar die op 66FSB draait).

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu 1010.003 geinstalleerd en kan nog steeds de schijf niet aan. What's next. op andere sites zeggen ze dat cuv4x 128 gig aan moet kunnen. Please help.

Greetz

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met "kan m'n schijf niet aan"? In je BIOS setup zie je je harddisk gewoon niet staan ofzo? :)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:41:
Daarnaast bestaat een P3 400 helemaal niet.
Natuurlijk wel, ik heb in een ver verleden er ook 1 gehad.

http://www.cpu-world.com/...%20-%2080525PZ400512.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 09:20 ]

Pagina: 1