Ik zal maar vanaf het begin beginnen
Ik heb sinds een jaartje ofzo de volgende pc zelf in elkaar geflanst:
AMD XP2600+ T-bred proc
Abit NF-7S2 mobo
Twinmos 256mb PC3200 ram
Maxtor Diamondmax9 160gb ata133 hd
Sweex kastje met 300watt el-rommel voeding
WindowsXP Prof (telkens met laatste patches)
Dit heeft een jaar lang redelijk lekker gedraait, hoewel ik in het begin erg veel last had van een instabiel systeem: plotseling rebooten, helemaal vastlopen, etc.
Vreemd genoeg had ik er op een gegeven moment gewoon geen last meer van, dus ik blij..
Vervolgens ga ik naar Amerika, en kom terug met wat nieuwe zooi.
Voordat ik die erin pleur heb test ik mn pc ff en merk ik eigenlijk al problemen met de pc:
- Als ik wil opstarten dan weigert de monitor soms aan te springen.
- Instabiel systeem
Vervolgens upgrade ik mn pc waardoor de specs nu zijn:
AMD XP2600+ T-bred proc
Abit NF-7S2 mobo
Corsair Valueram Cl2.5 2x512mb PC3200 ram
Maxtor Diamondmax9 160gb ata133 hd (gaat eruit nadat ik op de andere XP heb geinstalled en bestanden heb gekopieerd)
Maxtor Diamondmax10 250gb s-ata hd
Thermaltake 450watt voeding
WindowsXP Prof SP2 nieuwste patchmeuk erop
De problemen van instabiliteit heb ik nu niet zo, maar dat komt vooral doordat ik de pc amper opgestart krijg..:
Als ik de pc nu opstart dan knipperen de num- en scroll- knop vrolijk, ik hoor geen gekke piepjes, ik hoor de HD werken, maar de monitor blijft op standby staan.
De enige manier waarop het lijkt te werken om m werkend te krijgen is om PC en monitor uit te doen, stroom eraf, pauze, stroom erop, PC aan, monitor aan.
Vervolgens wil ik dus XP installen (ik boot vanaf de install cd-rom), en elke keer (4x gecheckt) nadat hij zijn drivers heeft geladen en de install kan beginnen (als je moet aangeven wat je wil doen, herstellen/xp op een partitie installeren --o.i.d.--) en ik selecteer een van de opties, dan:
- PC reboot (monitor wil niet aanspringen)
- PC schakelt op zwart scherm met rechtsboven een ' _ ' knipperend (reageert verder niet)
- PC toont blauw scherm ("multiple_irp_complete_requests" of "page_fault_in_nonpaged_area")
Even helder wat ik gecheckt heb:
- Voltages wijken niet teveel af
- Temperaturen zijn onder 50graden stressed
- Laatste bios update
- Het ram is het niet (256Kingston, 512 B-merk, 1gb corsair geeft allemaal zelfde problemen en werken in andere pc's wel goed)
- Alle overbodige shit zoals de drives, geluids-, draadloze netwerk- en firewirekaart heb ik verwijderd gehad zonder positief resultaat
Heb ik nou gewoon een enorm kloto mobo, of is er iets anders aan de hand
?
Iemand plz tips
?
Ik heb sinds een jaartje ofzo de volgende pc zelf in elkaar geflanst:
AMD XP2600+ T-bred proc
Abit NF-7S2 mobo
Twinmos 256mb PC3200 ram
Maxtor Diamondmax9 160gb ata133 hd
Sweex kastje met 300watt el-rommel voeding
WindowsXP Prof (telkens met laatste patches)
Dit heeft een jaar lang redelijk lekker gedraait, hoewel ik in het begin erg veel last had van een instabiel systeem: plotseling rebooten, helemaal vastlopen, etc.
Vreemd genoeg had ik er op een gegeven moment gewoon geen last meer van, dus ik blij..
Vervolgens ga ik naar Amerika, en kom terug met wat nieuwe zooi.
Voordat ik die erin pleur heb test ik mn pc ff en merk ik eigenlijk al problemen met de pc:
- Als ik wil opstarten dan weigert de monitor soms aan te springen.
- Instabiel systeem
Vervolgens upgrade ik mn pc waardoor de specs nu zijn:
AMD XP2600+ T-bred proc
Abit NF-7S2 mobo
Corsair Valueram Cl2.5 2x512mb PC3200 ram
Maxtor Diamondmax9 160gb ata133 hd (gaat eruit nadat ik op de andere XP heb geinstalled en bestanden heb gekopieerd)
Maxtor Diamondmax10 250gb s-ata hd
Thermaltake 450watt voeding
WindowsXP Prof SP2 nieuwste patchmeuk erop
De problemen van instabiliteit heb ik nu niet zo, maar dat komt vooral doordat ik de pc amper opgestart krijg..:
Als ik de pc nu opstart dan knipperen de num- en scroll- knop vrolijk, ik hoor geen gekke piepjes, ik hoor de HD werken, maar de monitor blijft op standby staan.
De enige manier waarop het lijkt te werken om m werkend te krijgen is om PC en monitor uit te doen, stroom eraf, pauze, stroom erop, PC aan, monitor aan.
Vervolgens wil ik dus XP installen (ik boot vanaf de install cd-rom), en elke keer (4x gecheckt) nadat hij zijn drivers heeft geladen en de install kan beginnen (als je moet aangeven wat je wil doen, herstellen/xp op een partitie installeren --o.i.d.--) en ik selecteer een van de opties, dan:
- PC reboot (monitor wil niet aanspringen)
- PC schakelt op zwart scherm met rechtsboven een ' _ ' knipperend (reageert verder niet)
- PC toont blauw scherm ("multiple_irp_complete_requests" of "page_fault_in_nonpaged_area")
Even helder wat ik gecheckt heb:
- Voltages wijken niet teveel af
- Temperaturen zijn onder 50graden stressed
- Laatste bios update
- Het ram is het niet (256Kingston, 512 B-merk, 1gb corsair geeft allemaal zelfde problemen en werken in andere pc's wel goed)
- Alle overbodige shit zoals de drives, geluids-, draadloze netwerk- en firewirekaart heb ik verwijderd gehad zonder positief resultaat
Heb ik nou gewoon een enorm kloto mobo, of is er iets anders aan de hand
Iemand plz tips
[ Voor 4% gewijzigd door Neok_ op 06-11-2005 21:58 ]