Toon posts:

Geen ping, wel netwerkmappen bereiken (via 'omweg')

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een soort van een probleempje.
Wij hebben hier thuis 3 pc's in netwerk proberen aan te sluiten.

1) PC van mijn pa.
2) PC van mijn broertje.
3) PC van mij.

Nou is het probleem het volgende:

Er bestaat een goede netwerkverbindig tussen pc 1 en 3. Vanuit pc 1 is via [mijn netwerklocaties] in de gedeelde mappen te komen. Niets aan de hand.
Vanuit pc 3 kom ik ook in de gedeelde mappen van pc 1.
Beide pc's pingen op elkaar. Er is dus een goede verbinding tussen.

MAAR:
vanuit pc 3 en pc 1 komen we alleen maar in de gedeelde netwerkmappen van pc 2 door in de adresbalk in verkenner het ip-adres van pc 2 in te vullen. Verder wordt pc 2 niet in de netwerkomgeving herkend.

Ook pingt pc 2 niet als we dat op pc 1 en pc 3 proberen.

Ik wil het netwerk hier thuis graag goed voor elkaar hebben en probeer hier (laatst al met hulp van een mede-tweaker) dat op te lossen. Tot dusver zonder daverend succes.

Ik hoop dat hier wat mensen zijn die mij hier bij kunnen helpen :)

alvast bedankt.

Na 1e post hieronder even een edit:

Besturingssystemen:
Win XP Pro SP2 op PC 2,3
Win XP Home SP2 op PC 1

Hardware:
Marvell Yukon Gigabit Ethernet Controller op PC 2,3 (onboard op Asus A8V-E Deluxe NW)
Onboard LAN 10/100 op PC 1 (geen id welke, is Medion PC van de ALDI)

IP's:
PC1: 10.0.0.3
PC2: 10.0.0.9
PC3: 10.0.0.13

Standaard Gateway: 10.0.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0

Werkgroenaam: THUIS
(ik hoop hiermee genoeg info te hebben verschaft)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 20:32 ]

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Misschien makkelijk om ook nog even de besturingsystemen te vermelden en de gebruikte hardware >:) Wat zijn de gebruikte ip's, wat is de werkgroep..? etc. Graag wat meer info

[ Voor 30% gewijzigd door MasterMike op 06-11-2005 20:22 ]

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:18:
MAAR:
vanuit pc 3 en pc 1 komen we alleen maar in de gedeelde netwerkmappen van pc 2 door in de adresbalk in verkenner het ip-adres van pc 2 in te vullen. Verder wordt pc 2 niet in de netwerkomgeving herkend.
Draait er op pc2 een firewall of een Anti-virusscanner? Werkt internet op pc2 wel? Kan pc2 wel bij de bestanden van pc1 en pc3? Wizzard netwerk geprobeert?

Het pingen van een computer van een computer gebeurt door een pakketje op een bepaalde poort te sturen en terug te sturen, is deze poort geblokt, dan is hij niet pingbaar. Het "verschijnen" van een computer in de netwerkomgeving gebeurt ook op een dergelijke methode.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier thuis de Wizard Netwerk al meerdere malen uitgevoerd. Ook draait er wel gewoon internet op pc 2.

Op alle pc's zit Norton Internet security die op dezelfde manier is ingesteld op alle pc's. Windows Firewall etc. is uitgeschakeld.

Verwijderd

Staat "netbios over TCP/IP" aan op de betrokken computers? Zet voor de zekerheid alle firewalls even uit om problemen daarmee uit te sluiten.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik ik die Netbios vinden dan? Zo heel uitgebreid is mijn kennis van LAN en Internet ook weer niet :+

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
google wel :+

kijk eens in de properties van je netwerkkaart of file&printer sharing daartussen staat.
misschien een simpele gedachte, maar dan kunnen we dat iig uitsluiten.
Pagina: 1