WinXP Kan Niet op 30GB van 40 GB worden Geinstallt

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Harde Schijf vAN 40 Gigabite,Maxtor. Ik heb m een jaartje verdeeld in 3 Partities en Win Xp en Win 98 geinstalleerd. Alles deed het naar behoren.
Een maandje geleden heb ik Alle schijven geformattteerd en verwijderd via FDISK. Nu heb ik 1 PaTT gemaakt van 20 Gig, en nog een andere van 10 Gig, 30 dus. Met die laatste 10 Gig is iets misgegaan, ik heb het wel als Partitie opgegeven, maar de schijf is ineens verdwenen. Ik kan m nergens meer vinden, ik heb ALLES al geprobeert. Ik kan windows XP neit mer isntalleren, omdat ie een fout geeft of ik nou installeer via BIOS op Windows 98. Er schijnt iets te zijn met mijn Harde Schijf. Partition Magic 8.0 Kan ik ooki nieu starten, omdat hij ook n foutmelding geeft. In Bios, staat dat IDE-Mster 40 Gigabite heeft. Bij Programmas als AIDA etc. en op mijn Computer zie ik alleen maar C en D met allebei 30 Gig. Nou zou de opkossing zijn: Voer Fdisk uit en herinstalleer de partitie opnieuw. En hier komt het....

Het lukt niet om FDISK te starten, hij laadt wel het beginscherm op... maar daarna als je op "J" klikt, van Ja komt er een foutmelding....

Wat kan ik doen?

Ik hou het niet lang meer vol met Windows 98SE. ;(

Gulfstream G650

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

partition magic of partition manager of soortgelijk gebruiken, dat kan zoiets nog wel repareren.

partition manager:
http://www.ranish.com/part/

partition magic:
http://www.soft32.com/download_151.html

Ik zou beginnen met manager, in DOS, heb je denk ik de meeste kans mee. Magic is namelijk niet gratis en ik weet niet of de trial versie wel alles kan.

[ Voor 65% gewijzigd door GambitRS op 06-11-2005 20:19 ]

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Hij zegt net dat hij partition magic niet kan starten ;)
Misschien kan je ook gewoon eens met de installatie-cd proberen van WinXp.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Dan probeert ie toch partition manager, dat is imo beter (heb weleens een rare linux partitie gehad die mijn hele harddisk onbruikbaar had gemaakt. FDisk kon er niks mee, crashes, e.d. maar met partition manager heb ik het nog kunnen maken. De andere oplossing is een tweede harddisk te kopen :P

MechWarrior || Monsters Game

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Hee salimrmaf, je topicstart is bijzonder onduidelijk. Gezien de puinhoop die het lijkt te zijn geworden zou ik je aanraden http://dban.sourceforge.net/ te draaien en daarna helemaal overnieuw te beginnen. Installeer eerst WinXP en daarna pas andere versies.

Als je toch je vraag hier op GoT wilt stellen, dan zal je duidelijker moeten zijn. Gebruik correcte woorden (gigabyte, niet "gigabite", dat is een gigabijt? En wat is PaTT?) en duidelijke zinsopbouw. Want zo komen we echt nergens. Geef ook aan wat je hebt geprobeerd. "alles" en "een foutmelding" is niet nauwkeurig genoeg, daarmee weten we nog niks.

Vergeet ook niet de échte stickies door te nemen voor je je vraag stelt. In dit geval moet je zowel de stickies in Windows Operating Systems als hier even doorzoeken (de vraag ligt in een grijs gebied, dus je kan je antwoord mogelijk op meerdere plekken vinden).

[ Voor 20% gewijzigd door Mentalist op 06-11-2005 20:25 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.