HBO opleiding richting netwerken

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ik doe op dit moment een MBO opleiding netwerken. Ik krijg Win2k server, CCNA, en meer van die netwerkdingen.

Nu wil ik graag in deze richting een HBO opleiding gaan doen. (Waarom? --> Ik zoek het niet om over 1 jaar al te gaan werken)

Doet er iemand een HBO opleiding, die voor het grootste gedeelte uit netwerk-dingen bestaat?
Ik heb ook geen zin om weer te moeten gaan programmeren, of multimedia-dingetjes o.i.d.

Bij Fontys hebben ze wel Beheer ICT infrastructuur, maar ik kan nergers precies de info vinden zie ik zoek :(

Iemand meer informatie?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• 7th
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 31-12-2025

7th

Hoe oud ben je eigelijk?
Je kan ook netwerk/systeem beheer in of network engineer zonder HBO.
Ik zit nu al 4 jaar in de IT als netwerkbeheerder en ik heb niet eens mijn havo afgemaakt.
Ok ik ben niet de beste maar I get the job done.

Thy will see the light...

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
ik ben 18.
en ik heb tegen mezelf gezegd, dat ik niet voor m'n 25ste wil werken, omdat ik goed kan leren.

25e zal wel moeilijk worden... maar ik wil gewoon een hbo opleiding doen, omdat ik het met gemak zal halen. (Heb nu 8'en gemiddeld). En voor de extra poen/ dikkere auto.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Dirk-Jan,
Ten eerste zou ik zoeken richting de AMBI modules, waarvan er betreffende automatisering genoeg HBO opleidingen zijn.
Kijk eens bij LOI !
Ten tweede, blijf niet te lang studeren zonder te werken.
Organisaties zitten tegenwoordig niet te wachten op goed opgeleide mensen zonder praktijkervaring, want neem van mij een ding aan (ik zit al ruim 12 jaar in de automatisering) op de werkvloer leer je pas echt wat automatisering(sproblematiek) is.

Succes ;)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
ik loop nu stage, dus ik weet wat je in de praktijk leert. Maar ik leer hier ook, dat een hogere opleiding wel helpt bij salarissen :)

Verwijderd

Op donderdag 18 januari 2001 09:34 schreef Dirk-Jan het volgende:
Maar ik leer hier ook, dat een hogere opleiding wel helpt bij salarissen :)
Idd....
Heb ik ook ondervonden tijdens mn stage/vakantiewerk.. (HBO Utrecht)
opleiding = 80% van je salaris...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
Ik heb ook een MBO opleiding gehad, en een paar van mijn mede studenten zijn door gegaan met de HBO. De HBO is meer gericht op het management dan op de techniek. Als je techniek leuk vind en je wilt pegels gaan verdienen, dan is het verstandiger (denk ik) om te gaan werken en bij je werkgever verdere cursussen te gaan volgen. Zoek het dan vooral in de netwerk kant en niet in de systeem kant. Er zijn bedrijven zat die zitten te wachten op werknemers die verder willen leren dan de suffe MCSE examens. Maak het cisco traject maar eens af, in combinatie met een unix-variant. Moet je kijken wat je kan verdienen.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
ik ben al bezig met cisco.

wat mijn plan is:
Met 2 vrienden, die ook cisco e.d. doen, een klein bedrijfje op zetten. Vooral netwerk design, implementatie en support.

Na 10 jaar of zo, wil ik stoppen met alles zelf te doewn, en me toeleggen op managment.

Daarom wil ik een economische opleiding doen.
denk ik dan.

Dus: Techniek, EN managment...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 11:45
Dan zit je op de HBO wel goed, alleen in de 3 jaar theorie dan ga je wel achterlopen op de technische ontwikkelingen, aangezien dat nogal rap gaat

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik wil een deeltijdopleiding doen. Daarnaast verder aan mijn cisco traject...
CCNA heb ik al bijna, daarna CCND, CCNP 2.0, CCDP en CCIE :)

of in ieder geval hoe ver ik kom.

Pagina: 1