Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Keuze Security Suites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al veel gezocht op dit forum maar ben nergens een duidelijk antwoord (lijkt me ook erg moeilijk) tegen gekomen.
Ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe Internet Security Suite, die ik moet installeren op 2 thuiscomputers die met elkaar in verbinding staan met een router.
Op dit moment staan de volgende op het wenslijstje:

Kaspersky Security Suite
Norton Internet Security 2006
Panda Platinum (wachten op de 2006 editie?)

Moet ik hier bijv. 'Norton Internet Security 2006 2 users' kopen of de normale 'Norton Internet Security 2006' ivm dat ik het op 2 thuis pc's wil installeren? (hier heb ik naar gezocht op internet en dit forum maar ben er nix over tegen gekomen)

nou is mijn vraag wat is de beste keuze?

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Wat de beste keus is weet ik niet, maar je mag volgens mij niet de gewone versie op 2 pc's installeren. Zie ook hier, pagina 3, rechterkolom.

[ Voor 4% gewijzigd door sewer op 06-11-2005 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
sewer schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:45:
Wat de beste keus is weet ik niet, maar je mag volgens mij niet de gewone versie op 2 pc's installeren. Zie ook hier, pagina 3, rechterkolom.
mag het niet of kan het niet?

• sewer
  • Nu online
Het mag volgens mij niet. Of het kan weet ik niet. Dat ligt eraan hoe symantec de activatie geimplementeerd heeft, misschien kun je het wel op 2 machines activeren (a la windows), maar dat weet ik dus niet.

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2024
Bitdefender, easy, heel goed

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm bitdefender heb ik nog niet eerder van gehoord.

Verwijderd

ik zou geen van bovenstaande pakketten nemen.

Als ik een beveiligingspakket zou nemen zou ik kiezen voor McAfee Security Suite, maar liever zou ik een combinatie nemen van NOD32 als virusscanner, en als je dan toch een andere firewall wilt als de standaard firewall van windows zou ik kiezen voor Zonealarm.

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 10:02
Ik zou ook geen van de vernoemde pakketten nemen...

Je hebt een router? Volgens mij moet je dan geen firewall meer installeren...
Installeer op beide pc's een virusscanner, bijvoorbeeld avg free edition, installeer op beide pc's microsoft antispyware en laat dit regelmatig (wekelijks) lopen.

ik ben noch panda, nog norton minded, gewoon omdat die redelijk veel van je systeem verlangen, met kaspersky heb ik geen ervaring...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• elTigro
  • Laatst online: 23-11 10:52

elTigro

Es un Gringo!

Als je een router hebt mag je geen firewall installeren :? 8)7
Het lijkt mij namelijk dat dat niet veel met elkaar te maken heeft. (opgeteld ongeveer niets).
het is imho altijd aan te raden om een firewall te installeren. Het is namelijk gebleken (in ieder geval bij mij thuis al is) dat antivirus software bij lange na niet voldoende is om je te beschermen tegen het grote kwade internet (tm)

[ Voor 82% gewijzigd door elTigro op 08-11-2005 12:26 . Reden: enige nuancering ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• c00kie
ik blijf erbij dat een softwarematige firewall niet veel meer blokt dan een hardwarematige...
Firewall => aanvallen van buitenaf blokkeren (en dus gewoon zoveel mogelijk poorten dichttimmeren)
Virusscanner => virussen detecteren en verwijderen. (en dus ofwel scheduled laten lopen ofwel manueel regelmatig laten lopen voor het te erg wordt)
Antispyware => spy's blokkeren (en dus best ook regelmatig laten lopen).

Als je enkel en alleen dingen gaat installeren als beveiliging, maar zonder ooit een virusscan te laten lopen of een spyware scan te laten lopen, dan vrees ik dat er geen enkel, maar dan ook geen enkel pakket op de markt is dat volledig waterdicht is !!

[ Voor 6% gewijzigd door c00kie op 08-11-2005 12:41 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

c00kie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:40:
ik blijf erbij dat een softwarematige firewall niet veel meer blokt dan een hardwarematige...
Firewall => aanvallen van buitenaf blokkeren (en dus gewoon zoveel mogelijk poorten dichttimmeren)
Virusscanner => virussen detecteren en verwijderen. (en dus ofwel scheduled laten lopen ofwel manueel regelmatig laten lopen voor het te erg wordt)
Antispyware => spy's blokkeren (en dus best ook regelmatig laten lopen).
Sorry maar dat is gewoonweg niet waar wat je hier post. Een firewall in een router (soho router) is niets meer en niets minder dan een simpel packet filter, eventueel uitgebreid met stateful inspection. Het kijkt dus alleen naar poortjes , sessies en tcp eigenschappen. Niet meer en niet minder. Dat is, als ze al packet filtering toepassen. De goedkopere en oudere soho routertjes doen niets meer dan NAT.

Een personal firewall doet zo veel meer dan dat (de huidige tenminste), controle op processen, content screening, monitoren in en uitgaande processen (mag app x een connectie maken met het internet?). Overigens draait een "hardware matige" firewall ook gewoon software.

En wat denk je van aanvallen van binnen uit zoals trojans / keyloggers etc? Geen hardwarematige soho router die je daar tegen zal beschermen.

Ik heb hier al eens een uitgebreid verhaal over gepost. Met een beetje zoekwerk zou je het moeten kunnen vinden.
dan vrees ik dat er geen enkel, maar dan ook geen enkel pakket op de markt is dat volledig waterdicht is !!
Geen enkel pakket is waterdicht, wat je er ook aan zult doen.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 08-11-2005 12:49 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
ik gebruik de goude combo

nod32 + tiny firewall nog nooit ergens problemen mee gehad. een aanrader dus.

• c00kie
Ik zal je verhaal eens gaan zoeken dan, thanks voor de uitleg :). (dat er in een router ook software draait weet ik ook wel, maar toch is het anders...)

offtopic:
Maar in ieder geval blijf ik bij mijn standpunt dat volledige suites een systeem veel te zwaar belasten en dat je beter enkele freeware tooltjes kunt gebruiken om regelmatig de boel op te kuisen, dan proberen alles te blokken... Een beetje verantwoord gebruik van internet & email is dikwijls meer dan voldoende om zo goed als geen brol binnen te krijgen...

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik zou Antivirenkit ook niet vergeten als mogelijkheid als ik jou was.
Hij komt bij veel testen als absluut de beste uit de bus.
http://www.gdata.de/trade/productview/542/3/
http://www.gdata.de/trade/productview/543
Deze wordt ook verkocht bij Mediamarkt.

Meer mogelijkheden.
http://www.fnl.nl/ct-nl/antivirus/

How do you save a random generator ?

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik draai al een tijdje proef met Safe 'n' Secure van (ahem) Starforce.
Bevalt prima en gebruikt erg weinig resources.

Heeft een afwijkende filosofie, buiten een virusscanner houdt Safe-secure ook nog van alles in de gaten qua register, startups en wat al niet meer. Kijk maar eens op hun website voor een betere uitleg dan deze paar zinnetjes.

http://www.star-force.com...ty/protection.phtml?c=210

Verwijderd

Topicstarter
Heren/Dames allemaal bedankt alvast voor de reacties (meer altijd welkom)
Ik denk dat ik ga kiezen voor een combinatie van NOD32 en Zonealarm.
Iemand hier wat op tegen?
:P

Verwijderd

c00kie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:58:
[..]
offtopic:
[..] Een beetje verantwoord gebruik van internet & email is dikwijls meer dan voldoende om zo goed als geen brol binnen te krijgen...
:D Hey, zo werkt 't niet he! Of heb je je ouders nog nooit zien internetten? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik ZoneAlarm en NOD32 pak dan heb ik nog niets tegen Spam en Phishing is dit met een gratis tooltje op te lossen of niet?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

De wat nieuwere mailclients (Thunderbird bijv.) hebben toch wel een spamfilter ingebouwd, verder zullen er vast wel spamfilters voor Outlook (Express) bestaan, Google eens, ik denk dat je genoeg kunt vinden hierover. :)

Signature

Verwijderd

de laatste ZA had toch wel iets om spam & phishing te bestrijden in de pro of de security suite.

Verwijderd

Topicstarter
@_heretic_ ; alleen in de Suite editie maar ik hoef de anti virus etc niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 14:14:
Heren/Dames allemaal bedankt alvast voor de reacties (meer altijd welkom)
Ik denk dat ik ga kiezen voor een combinatie van NOD32 en Zonealarm.
Iemand hier wat op tegen?
:P
Goede keuze al vraag je het mij. Tegen spyware zou ik Microsoft AntiSpyware en Hitman Pro nog gebruiken. Uitkijken met Hitman Pro, want deze wilt ook scannen met NOD32, maar als je daarna de computer weer opnieuw opstart doet NOD32 het niet meer, dus dan moet je ff uitschakelen in Hitman Pro dat ie scant met NOD32.

Kan je niet gewoon het spamfilter gebruiken van je provider, en ander "Ongewenste e-mail" van je mail programma?

Volgens mij ben je met Microsoft AntiSpyware ook beschermt tegen phishing...

• Bor
  • Nu online

Bor

Ik zou zelf voor Outpost Personal firewall Pro kiezen. Ik heb een poosje geleden alle bekendere personal firewalls getest en er was in mijn ogen geen enkele die aan Outpost kon tippen wat betreft mogelijkheden, content screening, plugins etc.

Wat betreft anti virus zou ik inzetten op Kaspersky of Bitdefender waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de laatste. Lees anders ook onderstaande topics eens door zodat je zelf een goede keuze kunt maken (en niet alleen gebaseerd op wat iemand hier zonder veel onderbouwing roept):

[rml][ Virusscanners] discussietopic deel 2[/rml]
[rml][ Firewalls] discussietopic[/rml]

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Je kunt het natuurlijk ook nog veiliger doen: haal de kabel eruit!

Ik las namelijk (op de FP) een half jaar geleden geloof ik dat bepaalde gemeenten in Nederland 's nachts de systemen (in ieder geval de mailserver) uitzetten omdat je 's nachts toch geen legitieme mail ontvangt. Met dit 'mooie' systeem hadden ze dan op een handige manier een puike oplossing tegen spam en virussen en dergelijke.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Bor
  • Nu online

Bor

BK1 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 13:26:
Je kunt het natuurlijk ook nog veiliger doen: haal de kabel eruit!

Ik las namelijk (op de FP) een half jaar geleden geloof ik dat bepaalde gemeenten in Nederland 's nachts de systemen (in ieder geval de mailserver) uitzetten omdat je 's nachts toch geen legitieme mail ontvangt. Met dit 'mooie' systeem hadden ze dan op een handige manier een puike oplossing tegen spam en virussen en dergelijke.
Vreemde redernatie. Net alsof je 's nachts nooit iets ontvangt en alle spam alleen 's nachts word bezorgt.

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

ja. Daarom kan ik het me nog herinneren. Ik zal eens kijken of ik of ik het postje nog kan vinden :)

Ja, hier is er eentje

[ Voor 27% gewijzigd door elTigro op 09-11-2005 16:08 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zou zeker niet voor NIS gaan. Ik ken veel mensen die dit hebben/hadden en dat was niet zo best.

Kaspersky schijnt een goede virusscanner te zijn. Voor firewalling ben ik erg tevreden met sygate.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
ik gebruikte 'vroeger' ook nog norton maar dat vertraagt je systeem als stront. Toen heb ik kaspersky geinstalleer na lovende woorden van een makker. Dit was een verademing. Hij doet evenveel, eigenlijk zelfs nog meer dan norton terwijl hij vele malen lichter is voor je pc qua belasting.

(kijk ook hier is http://www.av-comparatives.org/seiten/ergebnisse_2005_08.php)

als firewall heb ik m'n linksysje draaien en dat flutding van xp sp2 maar aan laten staan. Helemaal geen last van spyware of whatever. Laatst had ik eens voor de gein microsoft antispyware en hitman pro geinstalleerd, maar ze vonden totaal nix. Sindsdien dus KAV + Firewall = clean

• enchion
  • Niet online
Als je geen
Internet Explorer , Outlook (express) , Windows Explorer , MSN messenger gebruikt

Maar alternatieven zoals
Firefox , Opera ipv IE
Thunderbird ipv OE
Directory Opus , Total Commander ipv WE
Astonshell , Litestep ipv WE
En een andere chatclient

Dan is de kans dat je een schadelijk virus binnen krijgt al zoveel verkleind , dat een virusscanner alleen handig wordt om af en toe schoon te maken.
Meer dan 90% van de virussen en trojans maken nl gebruik van 1 van die microsoft programma`s.
Je systeem behoud dan ook z`n snelheid omdat het dan niet zo noodzakelijk is om permanent een virusscanner te hebben draaien .
Daarbovenop wordt je windows ook stabieler , doordat het onmogelijk wordt dat het ene ms prog als het crasht de andere meetrekt vanwege shared resources .

[ Voor 14% gewijzigd door enchion op 13-11-2005 15:50 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-11 20:20

BHQ

Ondanks dat de bovenstaande reactie wat beterweterig overkomt ben ik het er volledig mee eens. Als E-mail client zou je ook Opera's M2 kunnen pakken trouwens :)

Als Media Player alternatief prefereer ik VLC \ Media Player Classic + foobar ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BHQ op 13-11-2005 17:15 ]

• enchion
  • Niet online
Nou over beterweterigheid gesproken. (ik voel me overigens niet negatief aangesproken)

Mijn XP loopt al 1,5 jaar zonder enige zware crash , terwijl ik een erg intensieve gebruiker ben die ook nog eens regelmatig wat download en wat nieuwe programma`s uitprobeert.

Het enige wat Kaspersky nog wel eens vind als ik 1 keer in de drie maanden scan zijn wat java objecten die ik via firefox binnenkrijg die opzich geen enkel risico vormen.

Windows update heb ik ook al bijna een half jaar niet gedaan , meeste updates zijn toch voor IE of Outlook.

Dus ik zou zeggen probeer het en je weet het. :)

[ Voor 17% gewijzigd door enchion op 13-11-2005 23:31 ]

Verwijderd

Modbreak:GoT is een Nederlands forum, en dit neigt naar spam

[ Voor 86% gewijzigd door pasta op 17-11-2005 13:23 ]

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:54
sewer schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:45:
Ik heb NIS 2006 geinstalleerd op 3 pc`s en werkt gewoon. Je kan NIS in totaal 5 keer activeren daarna nummer bellen. Had vorig jaar de 2005 versie gekocht en beviel me goed.

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 22:47
Als je echt een suite wilt, dan kan it Trend-Micro PC-cillin Internet Security 2006 aanraden. Zit gewoon heel goed in elkaar, en werkt heel snel.

Als je losse programma's wilt gebruiken, dan zou ik: NOD32, Kaspersky en gratis eventueel avast! kunnen aanraden. Probeer eerst eens de trials, om te zien wat je fijn vind werken :)
Pagina: 1