Tiger op de Powerbook, fonts messed up

Pagina: 1
Acties:

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025
Dinsdag kwam dan eindelijk mijn gloednieuwe Powerbook binnen en kon de pret beginnen. Na alle software te hebben geinstalleerd werd het tijd de bestanden over te gooien van de oude windows pc naar de Mac. Alles ging goed tot de oude Fonts aan de beurt waren: ik gebruikte in Windows al wat Apple fonts en was vergeten die niet mee te kopieren.

Dikke blunder, nu worden de letters in iTunes, de adresbalk van Firefox en op nog wat plaatsen in vreemde arabische tekens veranderd. Ik ben bang dat ik een van de systeemfonts heb overschreven. Vraag is dan ook: wil iemand mij een gezipt bestand sturen (of op een server plaatsen) met de Tiger fonts (als er andere tussen zitten is niet heel erg).

Hopende dat dit niet als warez-request wordt gezien (ik heb een Tiger licentie maar de schijven liggen op mn studentenkamer).

(sorry voor ontbreken van een screenshot en trema's etc., ik moet de sneltoetsen nog even onder de knie krijgen)

Verwijderd

Waarschijnlijk duurt het korter voordat je een re-install hebt gedaan dan wanneer iemand hier een enorme (illegale?) zip met fonts upload en jij er achter komt hoe je de fonts die standaart al in gebruik zijn kunt vervangen...

Weet je zeker dat je niet ergends te taal hebt verandert ofzo?

• t-h
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:45:
Waarschijnlijk duurt het korter voordat je een re-install hebt gedaan dan wanneer iemand hier een enorme (illegale?) zip met fonts upload en jij er achter komt hoe je de fonts die standaart al in gebruik zijn kunt vervangen...

Weet je zeker dat je niet ergends te taal hebt verandert ofzo?
ik heb alle arabische talen en japanse etc. uit de voorkeurslijst geflikkerd. er staat alleen nog maar Nederlands, Engels en Spaans, al zal die laatste nooit toegepast worden omdat alle software die ik gebruik minstens in het Engels beschikbaar is.

Ik weet niet hoe groot die ZIP zal worden, maar wellicht heeft iemand um ;) it's worth a shot

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Heb je voor de Mac niet andere fonts dan voor de PC kan het daar niet aan liggen ?
want ik herinner me altijd dat als ik een font op een site downloade dat er zowel een windows als een mav versie van de font was.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
T-H schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:46:
[...]

ik heb alle arabische talen en japanse etc. uit de voorkeurslijst geflikkerd. er staat alleen nog maar Nederlands, Engels en Spaans, al zal die laatste nooit toegepast worden omdat alle software die ik gebruik minstens in het Engels beschikbaar is.

Ik weet niet hoe groot die ZIP zal worden, maar wellicht heeft iemand um ;) it's worth a shot
Ik maak morgen even op het werk een zipje van de standaard fonts welke je minimaal nodig hebt, het zijn er maar 5. De extra fonts kun je dan in je eigen user map in de libary zetten.
Flapietoetoe schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:53:
Heb je voor de Mac niet andere fonts dan voor de PC kan het daar niet aan liggen ?
want ik herinner me altijd dat als ik een font op een site downloade dat er zowel een windows als een mav versie van de font was.
Ja, die zijn er nog steeds. Maar sinds X zijn ook de Windows fonts (Truetype) te laden in het os.

[ Voor 26% gewijzigd door leon1e op 06-11-2005 20:06 ]

• t-h
leon1e schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:04:
[...]

Ik maak morgen even op het werk een zipje van de standaard fonts welke je minimaal nodig hebt, het zijn er maar 5. De extra fonts kun je dan in je eigen user map in de libary zetten.
hardstikke bedankt alvast!

ik moet fonts die ik meeneem uit Windows dus naar de lettertypen catalogus slepen en dan loslaten boven ' gebruiker' (even voor de zekerheid)

[ Voor 5% gewijzigd door t-h op 06-11-2005 20:54 ]

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:24
T-H schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:54:ik moet fonts die ik meeneem uit Windows dus naar de lettertypen catalogus slepen en dan loslaten boven ' gebruiker' (even voor de zekerheid)
Dat is wel het beste, wil je echt alles weten over fonts in X dan is dit een mooi stukje leesvoer: http://dl.extensis.com/do...Best_Practices_in_OSX.pdf.

• t-h
wederom bedankt, ik ga het eens aandachtig lezen..

ik kom later wel even weer kijken hier voor de lettertypes, gelukkig heb ik mn albums in iTunes voorzien van album art, daar herken ik ze aan :P

(iemand de sneltoets voor een screen shot? dan maak ik even een afbeelding)

[ Voor 77% gewijzigd door t-h op 07-11-2005 09:59 ]

• t-h
leon? komen ze vandaag?
Pagina: 1