Toon posts:

@Home met Linksys WRT54G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week een Linksys WRT54G gekocht. Maar kan nog steeds niet internet via de router. Kan iemand mij helpen met het juist instellen van deze router. Ik kan de router namelijk wel benaderen met 192.168.1.1 maar ik kan geen internetverbinding tot stand krijgen. :? Welke gegevens moet ik waar in de router invoeren of kan het misschien gemakkelijker? En hoe zit het met de instellingen van een draadloze verbinding want dat is uiteindelijk de bedoeling.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Met vriendelijke groeten,
IvdB

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:56
Je CCxxxxxx-A/B/C nummer invullen in het 'Host Name'- veld (Tabblad 'Setup', subtab 'Basic Setup') zou de truc moeten doen :).

Hoe je een WPA- key moet instellen ga ik je maar niet uitleggen, dat is gewoon goed te vinden met onze zoek, bijvoorbeeld:
Zoeken naar 'WPA key WRT54G' levert deze URL op (in het eerste topic):
http://www.tekstenuitleg....loos_netwerk_beveiligen/5

[ Voor 113% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-11-2005 17:15 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
En hoef ik dan verder niks meer in te vullen voor het bedraade netwerk??

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:40:
En hoef ik dan verder niks meer in te vullen voor het bedraade netwerk??
Nee, je moet alleen ervoor zorgen dat je computers:
1) DHCP gebruiken om zichzelf goed in te stellen (IP- adres, DNS, gateway, subnetmask dat soort dingen). Standaard heeft de router DHCP aanstaan, dus je kunt de netwerkverbinding zichzelf laten configureren.
2) Als je je computers statische IP- adressen geeft, zorg dat ze in de goede range (van 192.168.1.2 t/m 192.168.1.255) zitten en zorg ervoor dat je DNS- en gateway- adressen goed staan.

Wat ik verder nog ingesteld heb op de router zijn
1) een ander SSID (in plaats van de standaardnaam 'linksys')
2) een MAC- filter (geen ultieme bescherming, maar handig als extra beveiligingslaagje, waarbij WPA je eerste laag is).
3) Een ander wachtwoord; laat deze vooral niet op de default waarde staan.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Waar vindt ik dit nummer? CCxxxxxx-A/B/C nummer???

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:59:
Waar vindt ik dit nummer? CCxxxxxx-A/B/C nummer???
Hij is ingesteld als hostname voor de computer die op dit moment internet heeft. Of anders is hij wel te vinden in de papieren van @home die je bij het installatiepakket kreeg.

Verwijderd

Topicstarter
Is CCxxxxxx-A/B/C nummer hetzelfde als de computernaam???

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:05:
Dat nummer
1) Begint met CC of CP
2) Wordt gevolgd door 5 of 6 cijfers
3) Wordt afgesloten met een '-' en A, B of C

Dus als de gevonden computernaam hieraan voldoet dan is het de Host Name die je moet invullen :).

offtopic:
Lijkt wel een slowchat dit :P

[ Voor 12% gewijzigd door Jaap-Jan op 06-11-2005 18:28 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 18:03

lordsnow

I know nothing

Dat nummer heb je ooit van @home gehad.

Start -> Uitvoeren -> CMD -> OK -> IPCONFIG /ALL -> Enter -> Host name: je CC nummer

Correct.

Dus dat nummer invullen bij hostname en dan moet ik bedraad een internetverbinding hebben?

Gewoon proberen. Als we je zo niet terugzien is het antwoord "nee" :P

[ Voor 66% gewijzigd door lordsnow op 06-11-2005 18:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat nummer invullen bij hostname en dan moet ik bedraad een internetverbinding hebben?

• Jaap-Jan
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:10:
Ja, als je je kabels goed aansluit, natuurlijk :P.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Japie_17 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:08:
[...]
Dat nummer
1) Begint met CC
2) Wordt gevolgd door 6 cijfers
3) Wordt afgesloten met een '-' en A, B of C

Dus als de gevonden computernaam hieraan voldoet dan is het de Host Name die je moet invullen :).

offtopic:
Lijkt wel een slowchat dit :P
Dat zijn geen vaste regels hoor, mijn hostname begint met CP en heeft maar 5 cijfers.

Het staat als het goed is in de installatiehandleiding van @home, wil je het zeker weten dan moet je het gewoon even opzoeken.

• Jaap-Jan
speed24 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:18:
[...]
Dat zijn geen vaste regels hoor, mijn hostname begint met CP en heeft maar 5 cijfers.

Het staat als het goed is in de installatiehandleiding van @home, wil je het zeker weten dan moet je het gewoon even opzoeken.
Je hebt gelijk. Maar met die 2 regels erbij (5 of 6 cijfers) en CC/CP heb je denk ik wel de hostname te pakken, hoor :).

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:31

Klippy

Still Game

hou het dan maar op C-nummer ofzo, CC schijnt voor veel mensen lastig te zijn, zodra de 2e letter geen C is lopen ze vast ;)
Hier hebben we bijvoorbeeld CM.

Maar dat vul je dus in als host name uiteraard, niet als router name voor de duidelijkheid.
Dan zou het al moeten werken. Domain name mag je leeg laten,
Onder status kan je trouwens controleren of er een internetverbinding is, dan heb je een IP adres en die domain name is dan ook ingevuld als het goed is.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-02 11:58
(edit)Probleem opgelost, zie ook hier: [rml]Pkopf in "[ WL-300g] Na firmware-update geen intern..."[/rml]

ik heb dan nog iets geks, ik heb ook @home en via een wireless router deel ik internet...in een ander topic (het groote WL300g-topic) heb ik gepost dat ik wat problemen had met mijn wireless router en @home. Ik dacht dat het was opgelost, maar gisteren ging een tweede pc 'online' in het netwerk, en sindsdien werkt niets meer. Zoals hier (Pkopf in "Het grote * Asus WL-300g * topic *") is te lezen, heb ik alle instellingen van de router precies zo ingevuld zoals ook in dit topic wordt gesteld.
Dus: Hostname invullen, DHCP op router enable-en, computers ook DHCP enable-en (IP-automatisch verkrijgen). Nix noppes nada...
de enige manier waarop ik internet kan krijgen via draadloos netwerk (en dus via de router) is als ik in windows (XP) handmatig de IP-instellingen invul terwijl de modem en router uit staan, vervolgens de pc uitzet, een tijdje wacht (ongeveer 5 - 10 minuten) en dan de modem en router weer aanzet, gevolgd door de pc. Wat dan gebeurt kan ik echt niet verklaren: de router kan niet meer gevonden worden (zit waarschijnlijk op een ander subnet, terwijl ik handmatig heb ingesteld dat het subnet gewoon 255.255.255.0 is) maar windows maakt wel verbinding met mijn draadloosnetwerk (SSID, WEP-key kloppen) en ik kan met 1 pc op internet. Als ik dan met ipconfig /all mijn gegevens achterhaal, blijk ik van @home een ander IP adres te hebben gekregen, in de range van @home (dus beginnend met 82 geloof ik).
De router werkt wel , maar toch ook weer niet? Kan iemand mij helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door pkopf op 18-11-2005 10:52 ]

wild mutant space hamsters

Pagina: 1