(edit)Probleem opgelost, zie ook hier: [rml]Pkopf in "[ WL-300g] Na firmware-update geen intern..."[/rml]
ik heb dan nog iets geks, ik heb ook @home en via een wireless router deel ik internet...in een ander topic (het groote WL300g-topic) heb ik gepost dat ik wat problemen had met mijn wireless router en @home. Ik dacht dat het was opgelost, maar gisteren ging een tweede pc 'online' in het netwerk, en sindsdien werkt niets meer. Zoals hier (
Pkopf in "Het grote * Asus WL-300g * topic *") is te lezen, heb ik alle instellingen van de router precies zo ingevuld zoals ook in dit topic wordt gesteld.
Dus: Hostname invullen, DHCP op router enable-en, computers ook DHCP enable-en (IP-automatisch verkrijgen). Nix noppes nada...
de enige manier waarop ik internet kan krijgen via draadloos netwerk (en dus via de router) is als ik in windows (XP) handmatig de IP-instellingen invul terwijl de modem en router uit staan, vervolgens de pc uitzet, een tijdje wacht (ongeveer 5 - 10 minuten) en dan de modem en router weer aanzet, gevolgd door de pc. Wat dan gebeurt kan ik echt niet verklaren: de router kan niet meer gevonden worden (zit waarschijnlijk op een ander subnet, terwijl ik handmatig heb ingesteld dat het subnet gewoon 255.255.255.0 is) maar windows maakt wel verbinding met mijn draadloosnetwerk (SSID, WEP-key kloppen) en ik kan met 1 pc op internet. Als ik dan met ipconfig /all mijn gegevens achterhaal, blijk ik van @home een ander IP adres te hebben gekregen, in de range van @home (dus beginnend met 82 geloof ik).
De router werkt wel , maar toch ook weer niet? Kan iemand mij helpen?
[
Voor 7% gewijzigd door
pkopf op 18-11-2005 10:52
]