Lag problemen met 3com officeconnect wireless 11g

Pagina: 1
Acties:

• Clox
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-04 08:32
Ik ben zojuist heel erg boos geworden op mijn router, vanwege de constante lag in online games. Dit gebeurt bij elk spel dat ik online speel. Het is een probleem dat ik denk ik al heel erg lang heb, maar waar ik nu pas van overtuigd ben dat het aan mijn router ligt. Zoals ik al zei gebeurt het bij elk spel (DF Black hawk down, Joint operations en nu CoD2). Het is nl zo dat ik in het begin nog wel normaal kan spelen maar daarna de hele tijd connection interrupted krijg, waarna ik ofwel doodga en niet meer kan respawnen of ik helemaal teruggezet wordt naar het spawnpoint.

Nou is mijn vraag of iemand hier een oplossing voor heeft? Ik heb al poorten van de firewall opengezet voor CoD2, maar dit helpt niet. Verder zijn alle instellingen normaal volgens mij. Het raarste is dat ik wel gewoon kan downloaden met en uploaden met ongeveer 1,5mbyte/s in dc++ maar ook van gewone 'vaste' servers voor bijv een demo. En al als ik iets binnen het netwerk overplaats gaat dit ook gewoon op normale snelheid.

misschien nog wel handig om te weten 10mbit up en down connectie, en ik zit gewoon aan een utp kabel dus niet wireless.

Heeft iemand misschien een oplossing voor dit probleem?? Het is nl erg vervelend in online games. Ik heb al gezocht met de search maar daar ging het alleen over wireless connecties.

Macbook Pro, 640 WD extern

Verwijderd

Ik heb ook deze modem/router. In het begin had ik ook lag spikes, totdat ik het volgende uitzette: DHCP server uit. En bij wireless opties zo'n boost (k weet de preciese benaming niet) heb ik ook uitgezet.

Toen was de lag weg :) Het leek net alsof die functies iets teveel waren voor de router...

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Die lag veroorzaak je waarschijnlijk zelf door je verbinding te killen met DC++. Lekker makkelijk om zonder reden je router de schuld te geven.

edit:
Hmm je hoort wel een brute upload te hebben. Is die ook getest? Anders effe firmware router upgraden.

[ Voor 29% gewijzigd door SSH op 06-11-2005 17:16 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
10mbit up en down.. kan die router uberhaubt wel 10mb aan? veel routers kunnen dat namelijk niet, mischien gaat het daar ergens mis :?

KevinD: je doelt op nitro mode.. das alleen voor wlan clients, klant gebruikt geen wlan maar een kabeltje..

[ Voor 30% gewijzigd door Zwelgje op 06-11-2005 17:17 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

SSH schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:12:
Die lag veroorzaak je waarschijnlijk zelf door je verbinding te killen met DC++. Lekker makkelijk om zonder reden je router de schuld te geven.

edit:
Hmm je hoort wel een brute upload te hebben. Is die ook getest? Anders effe firmware router upgraden.
Ik denk dat hij bedoeld dat hij gewoon een hoge snelheid haalt qua up en download. Dus niet dat zijn down en up bv beperkt zijn op 1KB/s en dat ie daardoor lag heeft.
Ik neem dus ook aan dat hij tijdens het gamen dat uitheeft.

• Clox
Even voor de duidelijkheid. Ik heb dc++ allang uitgezet als ik aan het spelen ben. Maar dit maakt helemaal niets uit (en hij staat natuurlijk niet constant te uppen en downen met 1mbyte/s maar ik heb het wel vaak genoeg).
En ja volgens mij kan deze router het wel aan, want het komt best vaak voor.

edit: Ik heb zoals kevin zei de DHCP optie uitgezet, en dit lijkt al te helpen, maar het is nog niet helemaal weg. Ik kan alleen die nitromode:? voor wireless niet vinden??

[ Voor 23% gewijzigd door Clox op 06-11-2005 17:27 ]

Verwijderd

Zwelgje schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:14:
10mbit up en down.. kan die router uberhaubt wel 10mb aan? veel routers kunnen dat namelijk niet, mischien gaat het daar ergens mis :?

KevinD: je doelt op nitro mode.. das alleen voor wlan clients, klant gebruikt geen wlan maar een kabeltje..
Precies dat:P

Ik heb het ook via de kabel, maar nitro stond standaard aan. Ook al maakte ik totaal geen gebruik van Nitro mode, desondanks had ik toch lag. Dus gewoon dat die functie aanstond maaktte mijn modem al aan het laggen terwijl ik met kabel was verbonden :P

• Clox
Ik heb nog is even getest met een door een tijdje CoD2 te spelen, en in het begin leek het erg goed te gaan maar als ik langer dan 10 min bleef spelen op 1 server dan kwam er steeds meer en steeds langere lag.

Heeft iemand nog een andere oplossing die het zou kunnen verhelpen??

Verwijderd

En ik heb ook nog de firewall moeten uitzetten voordat internet zonder lag en goed liep.

(Alleen de firewall, niet NAT uitzetten!)

Je kan eventueel ook je kabel in een andere uitgang steken, en misschien een ander intern ip proberen te nemen. En als je je router al een lange tijd hebt draaien (vooral na downloads), kan een reset ook geen kwaad.

Wat is je mtu in je modem/router?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 20:17 ]

• Clox
Nadat ik 3 dagen offline ben geweest, ben ik weer terug en nog steeds met hetzelfde probleem. (Ja ik was zo stom om DHPC uit te laten zodat ik mijn computer geen ip meer kreeg)
Ik begin nou echt wanhopig te worden. Het lijkt er zelfs op dat het hele lag probleem steeds sneller komt (kan ook gewoon door mijn frustatie komen :9 )
Dus als iemand nog een oplossing heeft of dezelfde ervaring dan kom maar op, en anders moet ik maar bij mn vader voor een nieuwe router gaan zeuren denk ik?

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Clox schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:06:
knip.... constante lag ....knip
Wat versta je onder constante lag? heb je je wireless kaart al nagekeken zodat hij continu online blijft zeg maar, en niet vanwege energie besparing elke keer weg valt.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Pagina: 1