Tiscali internet, poort openzetten? (ZyXEL 2602)

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-02 16:04
Hoi allemaal, ik heb sinds enkele dagen tiscali adsl gekregen, en nu kan ik om een of andere reden geen poorten openzetten. Ik wil graag met azureus kunnen downloaden, en dit kon met de oude router wel, maar omdat bij tiscali al een router in het modem zit, heb ik nu andere router software. En hiermee lukt het niet om poorten open te zetten. Het enige wat ik in moet vullen om een poort open te krijgen, is het poortnummer + het ip-adres. Ik heb alle mogelijke ip's ingevuld, van mijn ip, tot het hoofd-ip, tot gewoon 192.168.1.1 en 192.168.1.254 zoals in het boekje staat. Niets werkt, kan iemand mij helpen?

PS. ik heb geen instellingen gewijzigd sinds ik de nieuwe router heb en ik heb azureus niet veranderd, ge-upgrade enz.

Winsows XP Professional SP1+2

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:19
Welke modem-router heb je precies gekregen van Tiscali?

http://specs.tweak.to/5253

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 13:12

Beercase

So soft!

Waarschijnlijk een zyxel.. Als je onder NAT achter Sua only op edit details klikt kun je daar je poorten open zetten. Soms werkt het moeizaam, dan moet je ff op back klikken en weer op accept. Dan doet ie het meestal wel. Ook een tip is de firewall in re router uit te zetten. De DDos functie werkt niet helemaal, slaat ie over de kop als je te veel verbindingen open hebt staan. Andere tip is nieuwe firmware, staat op de site.

Hang loose, KiteSurfing for life!

• kemphaas
heb net een nieuwe, een zyxel prestige idd. heb al geprobeerd poorten open te zetten, meeredere keren, maar werkt niet, zowel upload als download werkt niet

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

kemphaas schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:29:
heb net een nieuwe, een zyxel prestige idd. heb al geprobeerd poorten open te zetten, meeredere keren, maar werkt niet, zowel upload als download werkt niet
screenshot?

• kemphaas
Hoe moet ik dat doen, je meot een url invullen, maar ik heb geen site, dus waar laat ik de afbeelding

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25

DefLite

Why so serious?

kemphaas schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:36:
[...]

Hoe moet ik dat doen, je meot een url invullen, maar ik heb geen site, dus waar laat ik de afbeelding
bedoel je dat je niet weet hoe je een screenshot moet maken of dat je geen upload plek hebt
www.imageshack.us bijv deze voor uploaden

[ Voor 84% gewijzigd door DefLite op 06-11-2005 16:41 ]

• kemphaas
Little_captain schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:40:
[...]

bedoel je dat je niet weet hoe je een screenshot moet maken of dat je geen upload plek hebt
www.imageshack.us bijv deze voor uploaden
zo dan?

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/my.php?image=tiscali4ff.jpg

Heb dit ip-adres gedaan, ook 192.168.1.254, ook 192.168.1.33, alles wat in het boekje staat, alles wat ip-config zegt, en het adres dat op internet te vinden is, alles heb ik al ingevoerd

[ Voor 19% gewijzigd door kemphaas op 06-11-2005 16:45 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bij ip adres klopt je dus het adres van je eigen pc in..

ipconfig op de cmdline om te kijken welke dat is..

+ denk eraan om de firewall op je pc uit te zetten..

A wise man's life is based around fuck you

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
kemphaas schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:43:
[...]

zo dan?

[afbeelding]

Heb dit ip-adres gedaan, ook 192.168.1.254, ook 192.168.1.33, alles wat in het boekje staat, alles wat ip-config zegt, en het adres dat op internet te vinden is, alles heb ik al ingevoerd
IP adres op je screenshotje is een extern IP, die moet je niet hebben.

Hoe kom je aan die 192.168.1.254 en 192.168.1.33. :? Die .254 klinkt als het IP van je router, die .33 zou het IP van je PC zijn?

Overigens, zomaar vanalles invullen helpt niet. :> Zoek gewoon even het goede IP nummer op, dat gaat sneller. :P

Wat is je precieze uitvoer van ipconfig?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• kemphaas
Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/my.php?image=ipconfig2mx.jpg

hier de ip-config

• DanielG
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09-2025

DanielG

i = 0x5f3759df - (i>>1); ☠₧ℳ🀪❣

Azureus heeft uPnP, zo te zien je router/modem ook.
Kan je niet Azureus zelf de porten open laten zetten?

Afbeeldingslocatie: http://azureus.sourceforge.net/img/sc/2.2.0.0/upnp.png

edit: typo

[ Voor 9% gewijzigd door DanielG op 06-11-2005 16:53 ]

http://xyproblem.info/

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:22
Je moet iig 192.168.1.33 hebben dan. Dus vul die maar vast in, en haal je externe IP weg... :P

Wel vreemd dat het dan vervolgens niet werkt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Zwelgje
XanderH schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:53:
[...]

Je moet iig 192.168.1.33 hebben dan. Dus vul die maar vast in, en haal je externe IP weg... :P

Wel vreemd dat het dan vervolgens niet werkt...
windows firewall ;) of mischien toch nog een ander soortige firewall...

DanielG: upnp is nou niet bepaald veilig.. vandaar dat het ook default uit staat :)

[ Voor 12% gewijzigd door Zwelgje op 06-11-2005 16:56 ]

• kemphaas
Zwelgje schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:54:
[...]

windows firewall ;) of mischien toch nog een ander soortige firewall...

DanielG: upnp is nou niet bepaald veilig.. vandaar dat het ook default uit staat :)
Zou kunnen, maar ook als die uitstaan gebeurt er weinig, en dan zou ik met mn oude router toch ook problemen hebben gehad?

• Zwelgje
kemphaas schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:58:
[...]

Zou kunnen, maar ook als die uitstaan gebeurt er weinig, en dan zou ik met mn oude router toch ook problemen hebben gehad?
mischien dat er rules instonden die alleen verkeer toestaan vanaf een bepaald ipadres (lees: oude ip van de oude router)

[ Voor 1% gewijzigd door Zwelgje op 06-11-2005 17:01 . Reden: spelvoutjes :P ]

• kemphaas
Wat me nu trouwens eigenlijk pas opvalt, is dat met het nieuwe internet, in firefox, sommige plaatsjes niet worden geopend. Zoals het azureus scherm hierboven. Bij internet-explorer geeft dit geen probleem, maar met firefox wel, kan heel het internet storen, dat onze aansluiting nog niet goed is geactiveerd ofzo?

• kemphaas
Heb zojuist de UPnP van de router opengezet, en nu kan het wel, hij is nu aan het downloaden. Bedankt voor jullie hulp!!

• Zwelgje
kemphaas schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:38:
Heb zojuist de UPnP van de router opengezet, en nu kan het wel, hij is nu aan het downloaden. Bedankt voor jullie hulp!!
bedenk wel dat eventuele backdoors/trojans nu ook upnp kunnen gebruiken om je pc open te stellen naar het internet..

kleine kantekening, upnp is handig maar niet safe

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Reden dat het niet werkt is omdat je nu wel de poorten hebt geforward, maar de firewall in de ZyXEL van niets weet en die poorten aan de buitenkant blokkeert.

Beste om te doen is firewall uitzetten in de ZyXEL en kijken of het dan werkt. Werkt het dan wel zijn je forwards inorde.

Daarna kan je firewall aanzetten (als je dat wenst) en een nieuwe rule (regel) bij de firewall ingeven om die poort te openen voor dat type dataverkeer.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• fraQ
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik heb een soortgelijk probleem, dus ik zal in eerste instantie dit topic maar even een schopje geven.

Mijn zus heeft een zelfde modem en ik probeer te connecten met haar PC via UltraVNC, maar dit lukt niet. We hebben samen (met veel tijd en uitleg) ervoor gezorgd dat windows firewall poort 5900 openzet, dat haar modem poort 5900 forward en dat de firewall in het modem (voor de zekerheid) tijdelijk uit staat. Connecten lukt nog steeds niet en zij kan ook niet met zichzelf verbinden door haar eigen IP in de viewer in te voeren, wat mijzelf normaliter wel lukt.

Het enige dat ik vermoed dat mis gegaan is, is dat het juiste IP-adres niet in het poortmapmenu is ingevoerd. Ipconfig gaf als IP alleen haar externe aan, dus we zijn ervan uit gegaan dat dat ook de goede is, maar ik twijfel hier aan.

Ik ben echt al vanalles nagelopen met haar (en dat is niet makkelijk met een zus die niet veel van computers weet en via MSN), van de VNC server tot het modem. Het mocht allemaal niet baten :(.

Wie o wie?

[ Voor 5% gewijzigd door fraQ op 29-11-2005 14:39 ]

• bjck
Achter een ZyXEL kan je alleen een extern IP zien met ipconfig /all als modem in bridge staat. En dat staan ze default niet vanaf Tiscali immers.

Je computer krijgt 192.168.1.33 of .34 of .35 (hangt er vanaf hoeveel PC's en welke eerder was).

• fraQ
bjck schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 14:53:
Achter een ZyXEL kan je alleen een extern IP zien met ipconfig /all als modem in bridge staat. En dat staan ze default niet vanaf Tiscali immers.

Je computer krijgt 192.168.1.33 of .34 of .35 (hangt er vanaf hoeveel PC's en welke eerder was).
Als ik mijn zus moet geloven stond er geen interne IP in haar ipconfig. Het is de eerste PC die op internet aangsloten is (weet niet zeker of er daarna nog een laptop bijgekomen is maar dat doet er ws. niet toe).

Ik kan er dan dus vanuit gaan dat haar interne IP (van de eerst aangesloten PC) 192.168.1.33 is?

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ja maar check het gewoon even, meten is weten

Dus type in een dos box ipconfig
of (in netwerk connections ) click rechts op je netwerk connectie, kies status tabblad support/ondersteuning

Everything is better with Bluetooth

• fraQ
OK, alvast hartstikke bedankt!

• fraQ
Ik heb dus geprobeerd met bovenstaande tips, maar 192.168.1.33 werkt dus niet en ze kan maar nergens zien wat het interne IP-adres is. ipconfig heeft alleen een externe ip (82.xxx.xxx.xxx) en bovenstaande tip met het tabblad ondersteuning doet hetzelfde.

Het verdomme toch mogelijk zijn om op een enigszins gebruiksvriendelijke manier een f***ing poort te openen? :?

edit: 192.168.1.33 klopte toch (ze keek niet goed), maar poortmappen lijkt vooralsnog niet te lukken....

[ Voor 13% gewijzigd door fraQ op 29-11-2005 19:04 ]

• bjck
Werkt hier prima met firewall uit en poort naar PC doorzetten bij NAT - SUA-only 'edit options' gedaan.

Met firewall kan ook, maar ik ben te 'lui' om die rules netjes aan te maken om die poorten te openen.

Pagina: 1