Toon posts:

DTS geluid met DD receiver en DTS/DD Dvd speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Panasonic SA-HE7 receiver met Dolby Digital decoder en geen DTS decoder. De dvdspeler wordt een Panasonic DVD-S29 met Dolby Digital en DTS ondersteuning en geen decoders dus. Krijg ik dan geluid als ik een dvd afspeel met alleen DTS geluid als ik het via optische ingang en uitgang met elkaar verbind? BvD!!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20
Surround geluid zul je uiteraard niet krijgen, maar maximaal 2 kanaals

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03-2025
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:09:
Hallo,

Ik heb een Panasonic SA-HE7 receiver met Dolby Digital decoder ...
Je zult dus wel surround geluid ervaren, alleen zal je het niet kunnen beluisteren op DTS kwaliteit. DTS geluid is als ik het goed heb onthouden 4x minder gecomprimeerd, wat resulteerd in een beter geluid. Dolby Digital is verder prima. Heb je geen decoder in je dvdspeler zitten ? dan kun je via de 6 channel out wel DTS gebruiken namelijk :)

edit: Heb het net voor je nagezocht. Je zult geen gebruik kunnen maken van DTS, mits je een andere dvd speler neemt waar een decoder ingebouwd zit.

[ Voor 14% gewijzigd door PassieWassie op 06-11-2005 19:07 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Topicstarter
Oke, bedankt voor de moeite! Maar hoor ik het DTS dan wel via alle boxen? Dus wordt het DTS signaal wat doorgegeven wordt aan de receiver dan gedownmixed naar Pro Logic surround geluid? Of ik DTS hoor maakt niet zoveel uit als het maar via alle boxen gaat. Alvast bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 20:04 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:20
Dat zal niet gebeuren(hoogstens stereo), ik vraag me uberhaupt af of je speler dat DTS kan downmixen(ik denk het niet). Je zult dus op de DVD nog wel een PCM Stereo track moeten hebben staan

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 07-11-2005 00:32 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Als je DTS kiest en je Receiver decode geen DTS hoor je simpel... niets. Moet je voor het DD of PCM Stereo spoor gaan.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

elke dvd met DTS heeft ook een gewone DD track, dus luister daar gewoon naar.
zonder decoder kan je volgens mij niet eens geluid horen van een DTS track.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:13

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 03:18:
elke dvd met DTS heeft ook een gewone DD track, dus luister daar gewoon naar.
zonder decoder kan je volgens mij niet eens geluid horen van een DTS track.
Dat is waar en niet waar.
Inderdaad is het zo dat een uitgever verplicht is buiten een DTS track ook een DD of LPCM track aan te bieden. Maar bijvoorbeeld op de DVD Zien Live in de Kuip van onze Marco Borsato staat op disc 2 alleen een DTS track. Op disc 1 staat dan wel een DD track, daar niet van, maar als we het puur over een losse schijf hebben dan heb je dus in uitzonderlijke gevallen niet helemaal gelijk.

Life is not about specs, it is about joy!

Pagina: 1