Toon posts:

Laptop DVD drive probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik startte zojuist mijn laptop op met de volgende DVD drive: TOSHIBA DVD-ROM SD-R2212, alleen werd deze niet herkend door Windows! Ik heb de probleemoplosser al geprobeerd en geprobeerd opnieuw te installeren maar het werkt niet. De error:
Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Hoe kan ik dit verhelpen?

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Het is vrij dringend eigenlijk.

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
http://www.toshiba-europe...ame=content&model=SDR2212
driver downloaden en installeren

En misschien heb je hier wat aan:
Code 19

Your registry may be bad. (Code 19)

To check your registry, click Check Registry. If the registry is bad, Windows will restart your system and go back to a previous registry that is good.
Solution button: Check Registry

This code means that the registry returned an unknown result.

To resolve this issue, follow the recommended solution, which will run Scanreg.exe. If this does not resolve the issue, type "scanreg /restore" (without quotation marks) from a command prompt. Finally, remove the device from Device Manager, and then redetect it using the Add New Hardware tool in Control Panel.

[ Voor 70% gewijzigd door aryan op 06-11-2005 19:41 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:20

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je zou een herstelpunt van Windows kunnen terugzetten.

Opnieuw installeren van windows wordt waarschijnlijk lastig als je dvd/cd drive het niet meer doet. Maar kun je wel booten vanaf de dvd-drive? Probeer dat eerst eens met de Ultimate Boot CD. Dan weet je of het aan de drive ligt of aan Windows.

Heb je geen back-ups van een schone installatie? Die zou je dan via de netwerkaansluiting kunnen terugzetten. (of heb je dan toch nog een bootcd nodig?)

Heb je geen garantie meer op de laptop? Dan hoef je misschien alleen de dvd-drive op te sturen, waarna je een nieuwe krijgt. Dan kun je toch nog je laptop gebruiken.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.