Router gereset, verbindingsproblemen. Help?

Pagina: 1
Acties:

• Qemwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-09-2019
Gister dacht ik dat het leuk was als DC++ eens ging werken, en ik vroeg wat vrienden om raad. Aangezien er kennelijk was ingevoerd dat ik een wachtwoord nodig had voor mijn router, werd mij aangeraden deze te resetten.
Achteraf was dat niet zo erg handig aangezien mijn hele verbinding het begaf. Na een heleboel gekloot kon ik niet meer naar mn router (via de browser-> 192.168.0.1) en werd alles dus alleen maar erger.
De helpdesk van @home heeft nu geholpen om zonder router op internet te komen, maar als ik de router er tussen plaats doet hij nog niks.
Kan iemand mij helpen om alles goed te krijgen? Thanx :)

Verwijderd

Ik zie in mijn glazen bol dat je geen Cisco XL router hebt staan...... maar welke dan wel is een beetje wazig..... graag meer info

Ik zie dat je nog geen kwartier lid bent van GoT....... het zou toch eens helpen de FAQ te lezen (link in sig)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 15:53 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:01

Reptile209

- gers -

Wat voor router (merk/type)? Heb je in de router je @Home gebruikersnaam (ccXXXX-a) ingesteld? Heb je de handleiding/installatiesoftware al geraadpleedg om je router opnieuw in te stellen?

Zo scherp als een voetbal!

• Qemwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-09-2019
De router is van sitecom, DC-202.
Ik heb net mn computernaam ingesteld, maar de helpdesk zei dat die ook is ingesteld in de router zelf en daarom conflict zou geven (??)

De handleiding heb ik 3 keer doorlopen, zonder succes.(duh)

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 12:16
In je router moet je cpxxxx-x nummer staan.
Dan MOET die in je pc anders zijn, anders kan dat problemen geven.

2 dezelfde computernamen op 1 netwerk kan namelijk problemen geven.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:01

Reptile209

- gers -

rdfeij schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:57:
In je router moet je cpxxxx-x nummer staan.
Dan MOET die in je pc anders zijn, anders kan dat problemen geven.

2 dezelfde computernamen op 1 netwerk kan namelijk problemen geven.
En daarom zet je 'm ook niet op je netwerk kant, maar bij de WAN instellingen. Dat zijn twee netwerken die fysiek door je router gescheiden worden. En dan kunnen afaik je router en je PC best dezelfde naam hebben.
Bottom line is: je moet in de router de @Home instellingen opnieuw maken en dan ben je ook via je router weer online. Open de webinterface van dat ding, gooi de cc-naam er in en gaan met die banaan.

Zo scherp als een voetbal!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 14:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kom op zeg, we hebben echt veel meer info nodig.
Je hebt 'een route' (blijkbaar een sitecom) maar deze 'doet het niet meer' , en nuverwacht je dat men hier de gouden tip post :?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1