rundll.exe / laptop / keyboard problem

Pagina: 1
Acties:

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07-2025
Een paar dagen geleden heb ik de 95600 laptop model van de aldi gekocht.

1 gb ddr 2
1,7 centrino 2mb processor
Ati 700 xl 128 mb video kaart
Dvd brander
15 inch beeldscherm
tv tuner.
windows xp home edition sp2

Ik heb sinds een paar dagen problemen hiermee maar ik weet niet of het sofware matig of hardware matig niet goed legt hopelijk kan iemand mij met het volgende probleem helpen.

Als ik een spel speel of een tijdje wat anders doe loopt mij keyboard en touchpad compleet vast. Niks doet het meer of reageerd. Windows daarin tegen doet het wel. Ik heb dan een extra muis erbij gekregen maar deze kan ik gewoon wel in windows gebruiken als de toetsenbord vast staat.

Ik kan dus alles nog doen alleen mijn keyboard vervalt. Dit vindt ik behoorlijk raar. Ik heb gekeken of het door de hitte komt. dit komt niet omdat hij soms na het opstarten en ik een paar dingen doe. 2 minuten wat op internet zit te kijken keyboard het ook niet doet.

Wat heb ik bekeken:
-Hitte is niet het probleem. Doordat na 4 uur stillstaan en na 2 minuten internetten het keyboard vast loopt terwijl de laptop nog niet heet of warm is.
Dit is niet altijd 2 minuten kan ook 4 uur zijn.

Virus (hier ben ik overigens niet achter). Wat ik wel heb gedaan is compleet windows eraf gegooit en met die recovery cd alles weer terug gezet. Virus scanner bijgeleverd vindt niks.

Windows fout zou kunnen. omdat mijn muis het nog wel doet en ik op mijn touchpad icoontje rechtsonderin klik opend deze. en wanneer ik dan op cancel druk om de dialoog af te sluiten krijg ik een melding van windows, rundll.exe fout wilt u verzenden of niet of iets in die trant. Die windows fouten. Dan kan ik overigens ook niet meer normaal de pc afsluiten maar moet ik een resert geven.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd maar omdat ik mijn wifi niet goed kreeg en ik de tv tuner wou testen en internet. Heb ik de bijgeleverde dvd met compleet systeem backup weer terug gezet. Denk niet dat hier wat aan legt. ( hiervoor had ik het ook al )

ik hoop dat iemand mij kan helpen.

edit

na het uitvallen van touchpad en keyboard krijg ik dus altijd die foutmelding rundll.exe als ik dat toetsenbord programma af wil sluiten.

als ik mijn laptop opstart staat in systeemtaken dat rundll.exe bestand niet. Is dit misschien toch een virus of?

[ Voor 8% gewijzigd door Gatygun op 06-11-2005 15:44 ]

• Gatygun
iemand een idee omdat dit zeer vervelend is.

[ Voor 70% gewijzigd door Gatygun op 06-11-2005 21:35 ]

• Gatygun
Ik wil niet lastig zijn maar iemand dan een advies of ik deze laptop terug moet brengen of wat? weet er echt geen raad meer mee. Het is heel vervelend, op mijn stage moet ik om de uur opnieuw opstarten soms nog sneller...

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:06
Gatygun schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:43:
Ik wil niet lastig zijn maar iemand dan een advies of ik deze laptop terug moet brengen of wat? weet er echt geen raad meer mee. Het is heel vervelend, op mijn stage moet ik om de uur opnieuw opstarten soms nog sneller...
Ik denk dat je dat antwoord zelf ook wel weet
Je koopt een nieuw product wat dus direct na aankopen niet 100 procent werk
Ga ermee terug zou ik zeggen

Verwijderd

Ik zit anders ook wel met exact hetzelfde probleem...

Verwijderd

Hier ook precies hetzelfde probleem! Een Fujitsu Siemens Amilo hier, net enkele weken oud.

Na een tijdje (kan 5 minuten, kan ook 2 uur zijn) Internet Explorer gebruiken reageren toetsenbord + touchpad opeens niet meer. "Losse" muis echter nog wel en alles werkt nog.

Als ik echter Windows XP opnieuw op probeer te starten blijft hij hangen in het "Windows is bezig met afsluiten"-scherm. Ik moet dan de accu er uithalen om hem uit te krijgen.

Geen rundll foutmeldingen bij mij overigens.

Wel behoorlijk toevallig dat er op dit moment meer mensen zijn met dit probleem. Misschien toch een (nog niet ontdekt) virus?

edit: gebruiken jullie Norton? Ik lees net dat dit soort problemen veroorzaakt kunnen worden door achtergrondprocessen van Norton.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2005 22:37 ]

• Gatygun
Had het druk de laatste dagen.
Zodra ik mijn pc afsluit wil deze ook niet normaal afsluiting ik moet hem gewoon uitdrukken 10 seconden op de uitknop.

Ik krijg die error alleen als ik touchpad programma maximaliseer en minimaliseer van my tray bar.

Wat heb ik gedaan. Nog geen contact met de leverancier gehad. Ik heb de nieuwste driver van medion gedownload voor mijn touchpad/toetsenbord. En op dit moment draai ik al andere halve dag zonder problemen.

Ik denk dat deze driver geen nieuwe versie is maar het gewoon gezien heeft als herinstallatie. Klop klop hopelijk blijft hij het doen :).

Dit is dan toch wel een serieus probleem lijkt mij als meerdere mensen hier last van hebben. Op dit moment wacht ik tot hij weer vast loopt en als hij dat doet. Ga ik windows xp professional installeren. en alles op die windows installeren als drivers en service pack 1.

Misschien dat het een service pack 2 probleem is. Wat voor windows gebruiken jullie?

Ik heb al een e-mail naar medion hierover gestuurd en wacht nog steeds op antwoord. Ik hou jullie ook op de hoogte. Op dit moment is de beste oplossing drivers herinstalleren ( nieuwe versies van internet ). mocht dit niet werken probeer als je service pack 2 gebruikt. Windows xp met service pack 1 te draaien.

Nogmaals ik hou jullie op de hoogte en hoe dit eventueel opgelost kan worden :)

edit

mijn virusscanner is e-trust een gratis erbij gekregen software. Maar door gebrek aan tijd heb ik nog geen tijd gehad voor een eigen installatie.

R.Jansen
IT-Connect

[ Voor 6% gewijzigd door Gatygun op 10-11-2005 11:28 ]

Verwijderd

En, nog steeds geen problemen gehad?
Ik weet niet hoe het met jouw computer zit, maar op die van mij ziet Windows het toetsenbord en touchpad als 2 verschillende apparaten. Dat maakt het extra vreemd dat ze er allebei tegelijk mee stoppen.

Ik heb idd SP2 overigens.
Pagina: 1