Netwerkverbinding over lijntje telefooncentrale ?

Pagina: 1
Acties:

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op een remote lokatie van onze organisatie wil ik een betere netwerkverbinding verzorgen, op dit moment wordt er via een directe KPN lijn ingebeld. Maar op die lokatie is ook een lijntje naar onze telefooncentrale, ik ga niet over die telefoonlijnen dus moet nog nagaan of dit via KPN of een direct lijntje is.

het is wel zo dat er een intern nummer op dat toestel zit.

Zou het mogelijk zijn om over die lijn een eigen DSL op te zetten ? In dat geval ben ik dus ook mijn eigen provider. Technisch heb ik hier geen inzicht in, wie kan hier iets over zeggen ?

edit:

Kan een mod de typefout in de topictitel aub verbeteren. b.v.d.

[ Voor 7% gewijzigd door seq_uence op 06-11-2005 20:04 ]

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 11:46
als gij een klein fortuin uitgeeft aan nen DSLAM is dat geen enkel probleem (op voorwaarde dat het een rechtstreeks koperpaar is tussen beide vestigingen, anders is dat ook nougabollen.)
maar laat me u effe duidelijk stellen, dat is geen optie hoor ;) zoek liever wat op over belgacom BiLan enzo :)

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
PerfectPC schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:54:
als gij een klein fortuin uitgeeft aan nen DSLAM is dat geen enkel probleem (op voorwaarde dat het een rechtstreeks koperpaar is tussen beide vestigingen, anders is dat ook nougabollen.)
maar laat me u effe duidelijk stellen, dat is geen optie hoor ;) zoek liever wat op over belgacom BiLan enzo :)
Waarom zou hij een DSLAM nodig hebben? Ik denk dat hij aan 2 baseband modems wel genoeg heeft, ook een stuk goedkoper. Voorwaarde van een direct koperpaar tussen beide lokaties blijft natuurlijk.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
MeatGrinder schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:15:
[...]

Waarom zou hij een DSLAM nodig hebben? Ik denk dat hij aan 2 baseband modems wel genoeg heeft, ook een stuk goedkoper. Voorwaarde van een direct koperpaar tussen beide lokaties blijft natuurlijk.
Kun je daar iets meer over zeggen ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Het kan best zijn dat dat interne telefoonnummer door je centrale wordt omgezet naar een 'normaal' telefoonnummer, het hoeft niet zo te zijn dat het toestel dus 'lokaal' is voor de centrale.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 11:59

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan ook 2 cisco sdsl routers back to back koppelen.
http://www.cisco.com/en/U...ple09186a0080135834.shtml

je hebt echter wel kans dat KPN een filter op een koperdarrd zet zodat je niet het volledige spectrum kan gebruiken.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:10
En zelfs al heb je een echte koper-verbinding (dus op dezelfde KPN centrale), dan kun je er nog niks mee, omdat KPN een paar jaar geleden op alle analoge lijnen filters heeft gezet.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1