Medion DVCam via Firewire, wel beeld, geen geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht hier maar 9 van de 10x als ik zoek gaat het niet goed. Dus vandaar dit topic

Ik heb van mijn schoonvader een dvcam van medion gehad. Modem MD 9035n. De enige kabels die ik erbij gekregen heb van hem zijn de standaard kabels om deze op de tv aan te sluiten en een firewire kabel.

Als ik em aansluit en via Adobe Premiere de inhoud van de tape eraf te halen gaat het beeld vlekkeloos echter, krijg ik geen decibel geluid.

Het is toch niet zo dat in deze tijd van vooruitgang ik de audio via een aparte kabel moet gaan aansluiten terwijl ik de video via firewire kan doen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Over firewire krijg je een DV stream binnen met beeld en geluid.

Als je de camera op je tv aansluit en dan iets afspeelt, krijg je dan wel geluid? Misschien is de microfoon wel stuk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de mic doet het. op tv heb ik wel geluid namelijk.

op de cam staat bij de firewire aansluiting DV Out... dit houdt toch niet in dat het alleen digital video out is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de avi al eens via MediaPlayer of iets anders dan premiere afgespeeld? Doet het geluid het dan plotseling wel? Het kan namelijk zo zijn dat je je reply settings in premiere niet goed hebt staan: zet je sound output niet naar DV, maar naar Desktop, dan doet ie 't mogelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-07 19:38
Vaak hoor je tijdens het capturen niet het geluid, maar zit het er wel degelijk bij. (Kan niet los van video in "firewire-stream".) Hierboven dus idd nuttige suggestie om na het capturen de avi eens los af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Via mediaplayer heb ik het ook afgespeeld... niks. Ik zal em vanavond ff naar desktop zetten, hopelijk doet ie het dan wel.

Tijdens het capturen hoor ik idd niks maar als ik het filmpje afspeel dus ook niet.. Best wel frusti eigenlijk... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb em naar desktop gezet maar nog steeds helemaal niks

dammit.. Heb bij de volumeregelingen alle vinkjes aangehad maar bij niks neemt ie geluid mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, even een megakick.

Ik heb het probleem nog steeds en wordt er een beetje bloedchagerijnig van.

Aangezien ik een kind onderweg heb, wil ik ook wel filmpjes maken van mijn offspring maar daar is natuurlijk geen reet aan als je geen geluid hoort.

Heeft iemand nog een helder idee? Ik heb de cam gewoon via de firewire op mijn mobo aangesloten.

Ik heb het met Sony Vegas geprobeerd, Adobe Premiere en met microsoft Movie Maker.. Nergens krijg ik geluid uit.

Als ik in adobe premiere of sony wegas de audiostream ook bekijk neemt ie helemaal niks mee. Bij mijn schoonvader heeft het wel goed gewerkt...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:01
Probeer de demoversie eens van Scenalyzer Live!

De preview functie zou gewoon beeld en geluid moeten weergeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:55:
Probeer de demoversie eens van Scenalyzer Live!

De preview functie zou gewoon beeld en geluid moeten weergeven...
Cynisch las ik je bericht. Maar toch proberen en verrot.. nu heb ik geluid!!!

WTF?! Waarom kan dat freaking premiere dat niet en zo'n simpel proggie als dit wel?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, gelijk maar even gekocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, vreemd.

In Premiere heb ik nu het volgende:

Als ik het eerste stukje wil capturen hoor ik niks... een volgende scene is ineens met geluid, terwijl ik ondertussen niks veranderd heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed,

het lijkt dus aan de cam te liggen... Kutding dus
Pagina: 1