[Versatel 20mbit ADSL] Niet bereikbare (web)server

Pagina: 1
Acties:

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Hallo allemaal.

Ik heb sinds een tijdje het nieuwe 20mbit adsl pakket van versatel. Nu heb ik bij mijn vorige provider lange tijd een eigen webservertje gehad (gewoon in huis dus) en dat werkte allemaal prima.

Nu heb ik sinds kort een nieuwe webserver (en vpn, ftp, teamspeak, cs:source,enz) draaien, maar wat schetst mijn verbazing; hij is geheel onbereikbaar voor de buitenwereld.
Hierna ben ik de fout bij mij zelf gaat zoeken. Ik draai apache2 icm php 5.0.5.

Wat nu het gekke is, de webserver is niet bereikbaar via andere providers dan versatel. Bij een vriend van mij die ook versatel 20mbit heeft en bij elke andere GoTters is hij gewoon te zien. Test het zelf: http://algra.mine.nu

Nu leek mij dat het probleem dus duidelijk bij versatel zit. Wat wel héél vreemd is, als ik een pogina opvraag die bijvoorbeeld niet php is, dan is hij voor iedereen bereikbaar.
zie: http://algra.mine.nu/login.txt
De pagina in dit voorbeeld is trouwens een soort van random inlog check, maar dat boeit verder niet.

Het enige 'gekke' is dat de server achter twee maal een router met NAT zit. De eerste is het versatel modem maar omdat dat een gaar ding is die ik voor geen cent vertrouw heb ik m'n eigen m0n0wall server daar weer achter zitten. Die monowall zit in de DMZ van het versatel router. én ik heb op het versatel modem poort 80 ook nog eens appart gemapt naar het interne IP van de monowall bak (omdat dan de ingebouwde configuratie-pagina webserver van het versatel modem van poort 80 naar poort 8080 wordt verplaatst).

Wie heeft een tip voor mij? Ik ben trouwens niet de enige met dit probleem dus als iemand hier meer over weet dan niet alleen ik zeer blij zijn maar ook een boel andere mensen die nu met dit klote probleem zitten.

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

hmm.. heb hier xs4all en kan gewoon op je webpagina komen.. (een of andere gallery..)

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• j-a-s-p-e-r
Thnx voor het proberen! Daar kom ik al weer een stukje verder mee.

het is echt mega vaag. Wil hier niet verbinden met tiscali (kpn), chello (kabel), @home (kabel) en via de tu/e. Maar dus wel versatel en xs4all.

Ik vraag me dus eigelijk of of dit nou een fout van mij zou zijn (qua instellingen) of dat er echt iets niet klopt bij versatel, qua vervbinding naar sommige providers.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15
bij demon(BabyXL) werkt het ook niet, krijg een time-out. Echter als ik die .txt opvraag doet ie het wel?

[ Voor 31% gewijzigd door consolefreak op 06-11-2005 17:07 ]

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik kom er echter ook niet op (xs4all).

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10-2025

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Als het ip adres van een server wijzigd, kan het tot 14 dagen duurden voordat de dns server een nieuwe lease ophaalt met het nieuwe ip adres

het enige wat je kunt doen is die 2 weken afwachten

daarna zal het weer werken op alle providers

probeer deze link:

http://82.173.112.63/login.txt

[ Voor 12% gewijzigd door Tetsuo55 op 06-11-2005 17:42 ]

• j-a-s-p-e-r
Ja, dat zou het kunnen zijn.
Wat dat echter niet verklaard is waarom je wel via een willekeurige provider dat login.txt bestandje kan bekijken. Het lijkt erop dat je die php pagina's (zoals de hoofdpagina) alleen via versatel kan bekijken en niet via andere providers.

Als ik de logfiles van m'n router bekijk dan wordt de request op poort 80 ook keurig doorgestuurd naar de server. Maar alleen bij versatel klanten komen de php pagina's terug, anders alleen txt bestanden ofzo :S

Echt, zoiets vaags heb ik nog nooit meegemaakt. Nu heb ik echt het gevoel dat ik iets over het hoofd zie, maar aangezien er ook meer mensen dan ik last van hebben, lijkt het wel iets met versatel te maken te (kunnen) hebben.

[edit]

die link direct naar het IP geeft ook een timeout, tenzij ik via een versatel abonnee er naar toe ga, of ik via een willekeurige ISP die .txt opvraag :X

[edit 2]
Er is idd geen index.html maar wel http://82.173.112.63/index.php

[ Voor 18% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 06-11-2005 17:48 ]

• Tetsuo55

Tetsuo55

http://82.173.112.63/main.php

timed out, hij doet het wel, maar supertraag

of je upload zit vol, of je hebt een configuratiefout gemaakt

ik zit op een 32mbit verbinding

[ Voor 117% gewijzigd door Tetsuo55 op 06-11-2005 17:48 ]

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Via XS4All net geprobeerd. Met het IP-adres of via de naam geven beide hetzelfde resultaat.

login.txt werkt wel.
login.php (zomaar geprobeerd) geeft 404.
zonder bestandstoevoeging werkt het niet.

Edit:
http://82.173.112.63/index.php werkt (ook) niet. (geen 404 maar timeout dus bestand zou moeten bestaan)

[ Voor 24% gewijzigd door purge op 06-11-2005 17:50 ]

• j-a-s-p-e-r
Er is hier 1 Mbit upload, die is op het moment 100% vrij, dus dat zal het ook niet zijn.

Alleen zo vaag dat hij het bij versatel klanten wél doet. Op die manier lijkt het haast wel alsof het niet aan mijn config ligt. Of zit ik daar nu verkeerd?

• Tetsuo55

Tetsuo55

j-a-s-p-e-r schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:50:
Er is hier 1 Mbit upload, die is op het moment 100% vrij, dus dat zal het ook niet zijn.

Alleen zo vaag dat hij het bij versatel klanten wél doet. Op die manier lijkt het haast wel alsof het niet aan mijn config ligt. Of zit ik daar nu verkeerd?
ALs het bij mij niet werkt dan moet het aan je server liggen, of versatel knijpt mensen van buiten het netwerk deels af.

mischien heb je een accesslist?

mijn dns is nog nooit daar geweest, ik heb 32mbit verbinding, en mijn pc is perfect ingesteld

is namelijk zakelijke workstation :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tetsuo55 op 06-11-2005 17:52 ]

• j-a-s-p-e-r
Goed, ik zal vanavond (als ik on the spot ben) eens kijken wat er precies in de logs staat. In ieder geval al harstikke bedankt voor de hulp!

Dan zal ik ook nog proberen om de server nog voor mijn tweede router te zetten, en eens een paar losse portmaps er naar toe maken, je weet maar nooit immers :)

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025

Algurgazan

Ome Bob

ik heb nogmaals al je links geprobeerd.. en ik kan alles gewoon goed zien.. geen time outs.. of andere gekke dingen.. zoals ik al zei: ik zit bij xs4all.. (via kpn overigens) en doe verder ook niet veel gekke dingen geloof ik.. gewoon de standaard xs4all dns voorzover ik weet.. wel een nat routertje ertussen hier maar dat moet verder niks uitmaken lijkt me.. vaagheid iig..

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier met xs4all begint de gallery wel met laden, maar het gaat super traag. Na 5 minuten enkel de titel en een cookie binnen :)
Die txt ging wel snel. Of de server heeft een mega load waardoor het parsen van de php enorm veel tijd neemt, of de upload/download zit zwaar verstopt.

Heeft zo te zien helemaal niks met versatel te maken.

• j-a-s-p-e-r
Ik heb gisteravond de logs van de server eens doorlopen. Daar staat in principe niks geks in. De client vraagt de index.php op en krijgt keurige http 302, wat goed is.

De lijn was gister totaal vrij, en de server zat helemaal niets te doen. Dat was het dus ook al niet.

Anyway, nu heb de server direct achter de eerste router gegooid. Misschien dat dat dan wel helpt.

Zo iemand zo lief willen zijn om nog eens te kijken op: http://algra.mine.nu

Merci :>

[ Voor 14% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 07-11-2005 15:37 ]

• reul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-01 18:08
Via @work gewoon te bereiken...

• j-a-s-p-e-r
thnx :)

Kennelijk is NAT achter NAT dan toch de boosdoener. Vaag dat dat niet wil..maargoed, ik hou het wel lekker zo.
Ook leuk, een huisnetwerk met twee verschillende subnetten, klinkt wel geavanceerd ;)

Verwijderd

Jasper,

Is het je al gelukt? ik zit nu nl met het zelfde probleem...

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:05

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[off topic]
Hier (versatel 20Mb abo) is ook iets vreemds aan de hand, maar het heeft niet met een webserver te maken denk ik.
Ik kan http://www.plato.nl niet bezoeken, alle links uit zoekresultaten van google reageren met een time-out |:(
Weet iemand het ipnr van Plato, dan ik misschien via een andere weg die website zien en kijken wat de dns zegt ....
Met Versatel Family wat ik voor 20Mb had was dit geen probleem :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Explorer V3 200l coil. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW met radiatoren

• Mangoworks2002
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06-2024

Mangoworks2002

No problems, only solutions

Zelfde probleem is hier... 2 servers: beiden FTP, 1 op 21 en ander op 2121... Van buitenaf niet te benaderen, behalve vanaf Surfnet of Versatel...

• j-a-s-p-e-r
Voor de mensen die hier nog mee zitten zijn er twee oplossingen:

Oplossing 1 ) NAT achter NAT gaat niet werken, dus als je de server achter een tweede router had zitten (zoals bij mij) dan zal je hem direct aan het versatel modem/router moeten hangen. En dan daarop een portmap maken. Dat werkt wel.

Oplossing 2) Omdat ik van oplossing 1 ook gek werd, want m'n CS server zat op 192.168.0.x en de clients hier achter een tweede router op 192.168.1.x wat samen niet gaat werken kan je wat anders doen: Neem een ander modem.

Ik ben nu bezig met een zyxel 2602, erg mooi ding moet ik zeggen, die gaat in bridge zodat m'n m0n0wall router (freebsd server) mooi het versatel IP krijgt.
Twee nadelen:
Je hebt geen TV meer van versatel (boeiend :))
Je hebt de PPPoE inlog informatie nodig. Die was in het begin wel uit het modem te halen maar nu niet meer. Deze info lijkt op username@3p.versatel.nl

Hoop dat ik een beetje duidelijk ben geweest, want ik moet eigelijk nodig gaan slapen :p

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 17:24
Best grappig heb nu ook sinds 3 dagen 20Mbit van Versatel. En zit met het zelfde probleem. Ben nu een SBS server aan het inrichten om die direct op versatel aan te sluiten en dan met een tweede nic naar de rest van me netwerk.

Dat moet dus wel werken zeg jij? (SBS moet dan uiteraard in DMZ)

ik kreeg ook steeds op me IP het config menu van die gare modem, ondanks dat je die melding krijgt dat het modem verplaatst is naar 8080.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

• j-a-s-p-e-r
Boehoehoe :(

Ik denk dat ik er helemaal gek van ga worden. Ben nu al twee nachten bezig om dat gare modem aan te slingeren. Heb nu een Zyxel 2602R-61, en daarachter een m0n0wall servertje.
Het heeft gewerkt, alleen maar twee dagen. Het modem heeft een beetje problemen met linesync te krijgen op het moment dat ie in bridge mode staat. Als ik dat modem normaal aansluit, dwz. met de juiste naam/wachtwoord op:
PPPoE / LLC encap.
VPI/VCI: 0/32
en evt PCR op 5500

Dat werkt perfect, alleen wil het kreng nu niet meer in bridgemode. In die mode logt het modem zelf niet in, maar moet je dmv monowall of PPPoE software (oa. standaard in XP :)) inloggen bij versatel.
Nja, ga van het weekend weg, zie wel of het maandag spontaan is gaan werken :p

Hebben nog meer mensen een ander modem bij hun 20mbit verbinding in gebruik? Zoja, welke en hoe? :)

EDIT:

Het werkt. Als er nog mensen dit ook willen en het niet voor elkaar krijgen dan mail je me maar :)

[ Voor 7% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 17-03-2006 13:25 ]

Pagina: 1