Toon posts:

[F.E.A.R.] Geluidsproblemen met de Audigy 4 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In sommige delen van sommige levels hoor ik een tikkend/ratelend geluid, zelfs wanneer ik vanuit de opties alle geluiden en muziek uitzet.

Na wat zoekwerk heb ik dus in DXDiag de Hardware Acceleration al uitgezet, ik heb de WMFA drivers die op de DVD stonden geïnstalleerd, CMSS en andere effecten uitgezet, alle EAX instellingen (wel twee :P) in de opties van 't spel uitgeschakeld - en Hardware Mixing ook, in alle mogelijke combinaties. Niets helpt.

Verder info over m'n systeem, mocht dat er iets mee te maken hebben: P4 3Ghz, 1GB RAM, ATI Radeon 9600 Pro en als voornaamste controller voor spellen: Nostromo SpeedPad n52. En als OS Windows XP SP1.

Voordat ik dit spel had, had ik Black & White 2, maar daarbij viel het geluid na een minuut of vijf steeds uit en dat bleek dus te komen doordat B&W2 niet lekker werkt met geluidskaarten uit o.a. de Audigy reeks. Misschien dat dat hier ook het geval is, maar ik kon er niet direct iets over vinden.

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-11 18:11
Misschien stom, maar komt het geluid ook daadwerkelijk uit je speakers? Mijn vorige pc maakte namelijk bij sommige games een scherp piepend/tikkend geluid, dit bleek na wat onderzoek uit mijn pc kast te komen ipv m'n speakers. Geen id wat het was of waardoor het werd veroorzaakt.

Verwijderd

Topicstarter
benchMarc schreef op maandag 07 november 2005 @ 15:39:
Misschien stom, maar komt het geluid ook daadwerkelijk uit je speakers? Mijn vorige pc maakte namelijk bij sommige games een scherp piepend/tikkend geluid, dit bleek na wat onderzoek uit mijn pc kast te komen ipv m'n speakers. Geen id wat het was of waardoor het werd veroorzaakt.
Het komt uit m'n speakers. En ik heb er vreemd genoeg eigenlijk alleen last van als ik in die kantoren rondloop; buiten is het nog niet voorgekomen. En een keertje ondergronds in een van de laatste levels.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2005 @ 09:47:
[...]

Het komt uit m'n speakers. En ik heb er vreemd genoeg eigenlijk alleen last van als ik in die kantoren rondloop; buiten is het nog niet voorgekomen. En een keertje ondergronds in een van de laatste levels.
Heb je de patch al geinstalleerd?

Er is ook een probleem met bepaalde codecs en FEAR, maar daarvoor moet je even op het community forum van FEAR zoeken (http://www.whatisfear.com)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 11:35
Ik heb hetzelfde probleem met een SoundBlaster Live! Soms hoor je een tikkend geluid. Das best wel freaky in een spel zoals F.E.A.R. het geluid komt inderdaad uit de boxen. Ik heb verder nog niks met instellingen lopen klooien, alleen het aanzetten van hardware acceleration leek het probleem te verhelpen, maar na een tijdje was het weer terug. Ik heb wel alle patches geinstalleerd, maar ik weet eigenlijk niet of ik het daarna nog gehoord heb of niet...

Naja, ik houd deze thread gewoon even in de gaten :)

Specs: Asus P4P800, Intel Pentium 4C 2.4 @ 3.2GHz, 2048 RAM (4x512), Leadtek 6800GT 256MB

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3