Toon posts:

VoipBuster gesprekken opnemen...

Pagina: 1
Acties:
  • 923 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Is het iemand al gelukt om softwarematig een Voipbuster gesprek op te nemen. Ik heb al van alles geprobeert, maar tot nu toe geen succes!! :(

Het lijkt mij het beste om de stream met Ethereal te capturen. Het capturen van de RTP-stream lukt.. Alleen als je vervolgens Ethereal opstart en de stream probeert te analyseren met: "Statistics / RTP / Show all streams..." dan kan Ethereal geen streams vinden of hij ziet elk packetje als afzonderlijke stream. Dus je hebt of helemaal geen streams of 2000 verschillende waar je ook niets mee kan! Uiteraard heb ik vooraf in Ethereal met "Decode as.." de packetjes op RTP gezet...

Ik had ook de rtptools al gevonden op http://www.cs.columbia.edu/IRT/software/rtptools/
maar ook hier heb ik geen succes mee. Ethereal kan de stream in het rtpdump-formaat opslaan, maar dan moet je die stream wel eerst goed in Ethereal zien...

Ook heb ik TotalRecorder geprobeert: http://www.highcriteria.com/
Met deze tool kun je alles opnemen wat langs de geluidskaart komt. Maar het telefoongesprek wordt hierdoor erg vervormt..Heel veel echo's en korte onderbrekingen ("jitter")...

Weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast bedankt voor het meedenken!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Waarom doe je niet gewoon een loop stekkertje van je linout naar je line-in of naar je mic ingang? Dan opnemen met een willekeurig audio pakketje. Klaar :)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

j-a-s-p-e-r schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:17:
Waarom doe je niet gewoon een loop stekkertje van je linout naar je line-in of naar je mic ingang? Dan opnemen met een willekeurig audio pakketje. Klaar :)
niet een elgante oplossing... (maar het werkt idd wel)

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 09-11-2025
Lijkt me minstens zo galant als een ruwe datasteam opnemen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een stekkertje is idd het makkelijkst, maar ik heb op mijn geluidskaart 3 aansluitingen: 1 speaker out, 1 line in en 1 mic in. Dus hoe zou ik dat moeten regelen? Als het alsnog kan, hoor ik het graag!! ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb een audigy 2 - maar ook met mijn on board AC3 kon ik bij de opnemabronnen gewoon "wat men hoort" selecteren. Misschien kun jij dat ook?
overigens: met SnagIt kun je msn-voice opnemen...dus dikke kans dat daarmee Voipbuster ook lukt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Flapp
  • Laatst online: 02-01 20:16
Als je bij volume beheer naar opties->opnemen>stereo mix selecteren>ok
dan bij stereo mix selecteren aanklikken , kan je zelfs met geluidsrecorder gewoon de gesprekken opnemen , alle audio op jou pc word op die manier afgevangen.

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

je kunt toch een splittertje kopen voor je line outendan 1 kabel naar je boxjes en 1 naar je line in?

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 00:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee, de pogingen tot nu toe:
Flapietoetoe schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:57:
Als je bij volume beheer naar opties->opnemen>stereo mix selecteren>ok
dan bij stereo mix selecteren aanklikken , kan je zelfs met geluidsrecorder gewoon de gesprekken opnemen , alle audio op jou pc word op die manier afgevangen.
Dat is inderdaad een methode om het gesprek op te nemen, maar zodra je Voipbuster laat bellen zet Voipbuster het opnamesignaal weer op microfoon, anders hoort de andere kant jouw stem niet...Dus niet echt toepasbaar, helaas!
The_Eagle schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:53:
Ik heb een audigy 2 - maar ook met mijn on board AC3 kon ik bij de opnemabronnen gewoon "wat men hoort" selecteren. Misschien kun jij dat ook?
overigens: met SnagIt kun je msn-voice opnemen...dus dikke kans dat daarmee Voipbuster ook lukt :)
Helaas kan ik die optie bij mijn geluidskaart niet vinden...Ik heb ook SnagIt gedownload, maar ik kan daar echt niet vinden hoe je MSN Voice kunt tapen...Dus als je daar nog wat uitleg over kan geven, graag! :)
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:42:
je kunt toch een splittertje kopen voor je line outendan 1 kabel naar je boxjes en 1 naar je line in?
Dat zal ik ook nog proberen...

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46
heb je totalrecorder al geprobeerd?

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
*kick*

Ik ben ook opzoek naar een programmatje waarmee ik voipbuster gesprekken kan opnemen. Met Total Recorder werkt het om de een of andere reden niet. Heeft iemand nog suggesties welk programmatje ik daar het best voor kan gebruiken?

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 12:13
Gebruik asterisk als je sip gateway en dan kun je zelfs instellen dat je gesprek na afloop automatisch gemailed wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door TAMW op 30-01-2006 18:31 ]

• Paters
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat houdt dat asterisk precies in? Ik maak nu simpelweg gebruik van voipbuster op mijn PC met een headsetje. Ik heb net gevonden dat: “Asterisk” is een open source software implementatie van een telefooncentrale.

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-02 10:13
Ik kan gewoon met mijn sweex geluidskaartje bij Record selecteren dat ik het Wave geluid wil opnemen?
Dan kan ik het zo in bijv. Geluidsrecorder opnemen. :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Verwijderd

Ik ben hier ook tijden op zoek naar.
Ik heb nog niks gevonden.
Pagina: 1