[XP64] World of WarCraft loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:
  • 387 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een AMD X2 4200+ en draai ik Win XP Pro x64 op. Systeem draait soepeltjes behalve 1 game (en die wil ik nogal graag spelen!): World of WarCraft.
Verse installatie van World of WarCraft gedaan, maar de game loopt steeds vast (varierend van 2 minuten na beginnen met spelen tot drie kwartier). Het is een hardlock, beeld freezed en kan niet meer in de task-manager of op de desktop komen. Hardware Reset is enige optie om eruit te komen.

Nu ben ik ff op onderzoek gegaan en zag dat bij de registry van Windows World of WarCraft bij de WOW64 (dus Windows32-On-Windows64) staat, terwijl het spel volgens de task-manager gewoon in 64-bit mode draait (--> er staat niet WoW*32, zoals er bij explorer*32 en talloze andere 32-bit applicaties staat).

Is World of WarCraft een ' native' 64-bits program (lijkt mij niet)? Geeft de task-manager het gewoon fout aan (vergeet die de ' *32')? En als World of WarCraft idd een 32-bit mode game is, hoe krijg ik Windows x64 dan zover om ' em ook zo te draaien?

Overige specs:
AMD 64 X2 4200+ (zowel 64-bit als dual core dus)
ASUS A8N-SLI Deluxe mobo, (me 64-bit nVidia drivers Nforce4 6.69)
ASUS nVidia GeForce 4 7800GTX (met 64-bit Forceware drivers 81.85)
Creative Audigy 2 ZS, nieuwste 64-bit drivers die ik kon vinden
Marvell Yukon network interface controller onboard op mobo, marvell drivers 64-bit drivers geinstalleerd (8.39.3.3)
2048mb RAM.

Verder 1 ' normale' WD 40gb hdd --> hierop Windows en de pagefile
2 x 100gb Samsung SATA, in Striped RAID opstelling --> hierop staat World of Warcraft

Alle bekend issues van Blizzard (netwerkkaart, firewall, drivers) nagekeken en niets gevonden. Crash blijft. Overheating kan het ook niet zijn, stressed is mijn CPU 43C en mb nog 38C.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Vreemd LemanRuss. Probeer eens om WoW in compatibility mode te draaien en dan kiezen voor Windows 2000. Als het goed is forceert Windows op deze manier 32-bit modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook je videokaart driver ge-update naar Windows xp 64 bits?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jep. van de nVidia site --> filename 81.85_forceware_winxp64_english_whql

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G70boX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:42
Is volgens mij een bekende bug, ik had er ook al naar gezocht. Je kan er helaas vrij weinig aan doen...of via taakbeheer WoW afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het juist, task-manager (ctrl alt del) en alt-tab doen het ook niet meer, ik moet echt de computer hardwarematig resetten.
En in compatibility mode = Windows 2000 kreeg ik hetzelfde als in ' gewoon' x64.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2005 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 3dMark 2005 en 3dMark2003 gedraaid (beiden de free-ware versions).

' 05:
gisteravond 7512
vanmiddag 7499

' 03:
vanmiddag 15599

'05 en '03 heb ik (met een normale reboot ertussen) gedraaid. CPU werd maar 39C, mobo 33C.

Volgens mij zijn dit scores voor mijn systeem. Hieruit kan ik dus concluderen dat het probleem niet bij mijn hardware/drivers ligt, maar bij World of WarCraft.

Is dit een juiste assumptie?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ummm blizzard heeft fantastische support. gewoon mailen en hun techforums lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06
Je kunt wel bellen naar Blizzard, maar die vertellen gewoon dat ze WoW op een 64 bit systeem niet ondersteunen. Ik wil je hiermee geen depressie aanpraten, maar het zal je waarschijnlijk wel een (duur) belletje naar Frankrijk schelen..

Als je op de verschillende fora op http://www.wow-europe.com zoekt, zul je meerdere mensen tegenkomen met hetzelfde probleem, waar bovenstaand antwoord door de support afdeling van blizzard gegeven wordt.

Heb je dit met al de spellen die je op je 64 bit Windows speelt ? Dan is het misschien toch verstandiger, om een 32 bits Windows versie op je PC te installeren ? Wellicht een dual boot optie ?

[ Voor 19% gewijzigd door nextware op 07-11-2005 14:27 ]

Pagina: 1