vreemd problem met mijn moderbord cooler

Pagina: 1
Acties:

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Hoi

Ik heb deze hele vreemde probleem. De cooler op mijn moederbord stopt steeds voor 1 seconden, en draait dan weer verder. maakt een geluid van een telefoon dat dan trilt maar wel iets harder.

Hoe komt dit? Is het systeem een beetje koud dat het dan af en toe stopt om het niet koud te maken?

Soms maakt mijn cooler van mijn video kaart ook een raar geluid. Mijn systeem is bijna 2 jaar oud.

Dit is mijn moederbord: http://www.giga-byte.com/...%20Pro2%20(Rev%201.x).htm

Verder heb ik win xp pro sp2,
3200+ xp cpu

Kan iemand mij hiermee helpen? Heb het verder niet gevonden op het net.

Alvast bedankt.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit probleem had ik ook met mijn eerste GA7n400 pro. Met een biosflash lijkt het probleem opgelost, maar niet lang daarna heb ik er een passief zalman blokje opgezet, dan heb je ook dat irri gefluit van dat kleine fannetje niet meer :)

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Terw_Dan schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:24:
Dit probleem had ik ook met mijn eerste GA7n400 pro. Met een biosflash lijkt het probleem opgelost, maar niet lang daarna heb ik er een passief zalman blokje opgezet, dan heb je ook dat irri gefluit van dat kleine fannetje niet meer :)
Was het een update van de bios? Want ik heb de laatste update al... Of bedoel je gwn met dezelfde update erover heen flashe?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Yustme schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:04:
[...]

Was het een update van de bios? Want ik heb de laatste update al... Of bedoel je gwn met dezelfde update erover heen flashe?
Door een update, dus een nieuwere versie. Als je de laatste versie hebt dan zou ik eerder gaan twijfelen aan je koelertje en gewoon vervangen.

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 16:35
Inderdaad vervangen als je niet meer tegen dat gezoem kan. Die kleine 40mm koelertjes hebben naar mijn ervaring altijd de slechte eigenschap om na een tijdje zo'n vreselijk irritant geluid te gaan maken.

Ik heb die 40mm fan op mijn chipset er gewoon af gehaald en mijn pc werkt nog steeds perfect, ook op 225mhz fsb. Maar dan moet je wel zorgen dat je voldoende casefans hebt zodat er nog wel lucht door dat koelblokje stroomt.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:59
Het fannetje is waarschijnlijk versleten en nu uit balans. Dat zorgt voor het trillen. Ik zou een passieve koeler van zalman kopen er die erop (laten) zetten.

Bij de meeste chipsets kan je gewoon het stekkertje eruit trekken en dan wordt ie toch niet te warm, maar pas daarmee wel op! als hij te heet wordt kan je mobo kapot gaan.

[ Voor 36% gewijzigd door Dekaasboer op 06-11-2005 21:21 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Pagina: 1