Efficient 5950 in Bridge

Pagina: 1
Acties:

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 19:33
Bij een klant van me staat een (Siemens) Efficient 5950 modem/router.
Nu heeft die klant wat toekomst plannen dus hebben we een router voor ze aangeschaft en die er achter gehangen. Tot zover geen probleem (doet nat via nat).
Graag zou ik het externe IP op de nieuwe (interne) router doorplaatsen.

Het modem heeft een "bridging mode", maar volgens XS4ALL, en ook uit eigen ervaring is dat dus niet wat we zoeken.
De persoon achter de helpdesk gaf wel aan dat het mogelijk was met DHCP Spoofing en/of SIP Spoofing. Ik heb niets gevonden op internet waar mee ik dat ding werkend data 1-op-1 kan laten forwarden. En heb het idee dat het toch niet werkend te krijgen is.

Nog een andere vraag: nu kom ik wel eens (sdsl-)modems tegen met een RJ-11 aansluiting terwijl uit hun telefoon centrale RJ-45 komt (ISDN). Nu vroeg ik me af of hier verloopjes voor te koop zijn dat ik niet de boel om hoef te knijpen / nieuwe kabel hoef te trekken.

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
MikevanEngelen schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:05:
Bij een klant van me staat een (Siemens) Efficient 5950 modem/router.
Nu heeft die klant wat toekomst plannen dus hebben we een router voor ze aangeschaft en die er achter gehangen.
Was misschien handiger geweest om een router met adsl interface te kopen?
Tot zover geen probleem (doet nat via nat).
2x NAT? Is dat handig?
Graag zou ik het externe IP op de nieuwe (interne) router doorplaatsen.
Deze vraagt keert vrij regelmatig terug, beste wat je kan doen is een routed subnet aanvragen, als je Business DSL hebt zou dit gratis moeten zijn bij xs4all.

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 19:33
MeatGrinder schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:26:
[...]

Was misschien handiger geweest om een router met adsl interface te kopen?

[...]

2x NAT? Is dat handig?

[...]

Deze vraagt keert vrij regelmatig terug, beste wat je kan doen is een routed subnet aanvragen, als je Business DSL hebt zou dit gratis moeten zijn bij xs4all.
Als er een modem staat dat werkt, gebruik je die met voorkeur toch ook?

Tweekeer NAT, ja anders hebben de clients geen internet... Die kunnen namelijk niet spreken met het modem.
Het is niet handig, dat is ook de reden dat ik;
1) De efficient in bridge modus (data 1op1) naar de nieuwe router wil OF
2) De IP adressen moet uitdelen aan de router

Ik zie niet in hoe een routed subnet het probleem oplost, aangezien de DHCP server dat ingebouwd zit in het apparaat geen externe adressen uitdeelt aan interfaces die aan het switchje van de modem/router verbonden zijn? Maar interne adressen...?

Heeft iemand trouwens een idee waar je die verloopjes kan kopen die ik aangeef. Ik heb me de ple*ris gezocht, en nog niet gevonden. (ben zelf niet zo handig met knijpen etc).