[XP] Registerfout C0000218

Pagina: 1
Acties:

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Nou ja, de titel zegt het al wel zo'n beetje... Ik heb dezelfde fout die ik gezien de search meerdere mensen hebben (gehad). Naar wat ik heb kunnen vinden hebben alle foutmeldingen zich "ergens" tijdens het werken met XP voorgedaan. Probleem bij mij is dat dit op een nieuwe (door mijzelf gebouwde computer direct na het installeren van XP al gebeurt.

Wat heb ik tot op dit moment gedaan:
* Windows opnieuw geïnstalleerd
* Compl. partitie verwijderd en Windows nog maar eens opnieuw geïnstalleerd :|
* Gezocht op tweakers en google naar de foutmelding, waarbij ik uitkwam op instructie 307545
van de MS-knowledgebase.
* Instructie uitgevoerd

Resultaat: 0,0 omdat ik dus geen werkend systeemherstelpunt heb.

Heeft iemand nog een goed idee? Het systeem is een AMD Sempron 64 2600+ op een ASUS K8S-MX met één reepje 512 MB PC3200 em eem Maxtor SATA 80 GB (6L080M0). Op die HD heb ik nu een NTFS-partitie aangemaakt van 20 GB, de rest deel ik later wel in. Ik ben wel vreselijk aan het kloten geweest met het draaiend krijgen van die SATA-schijf (ik dacht, dat doe ik wel ff zonder te lezen....), maar uiteindelijk lukte dat ook prima. Maar verder weet ik het ff niet meer. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Pancake op 06-11-2005 13:58 ]

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat ik kan vinden, is dat dit ook nog wel eens kan liggen aan een kapotte hardeschijf. Heb je al geprobeert om een andere HD te gebruiken?

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Pancake
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-12-2021
Met een kapotte harde schijf bedoel je dan waarschijnlijk een schijf met verschillende bad sectors? (misschien een domme opmerking van mijn kant, maar m.i. kun je een (echt) kapotte HD niet eens benaderen, vandaar...) Ik heb nog geen andere HD gebruikt. Heb nog wel een ATA uit een oude computer liggen, dus dat zou ik inderdaad nog ff kunnen proberen....

Ik zal in ieder geval in de veilige modus de schijfcontrole op die SATA een uitvoeren. Misschien dat dat een optie is.....

[edit_1] kan niet eens in veilige modus opstarten......

[edit_2] Heb er een oude ATA ingehangen en daar XP op gezet. Ging vlekkeloos.... Daarna de driver voor de SiS182 RAID-controller geïnstalleerd. De schijf werd nu zichtbaar in de Verkenner en was te benaderen (ook bestanden geopend van de laatste XP-installatie). Via schijfcontrole de SATA nagekeken. Gaf geen fouten. M.i. is de schijf dus niet defect, maar zit het probleem hem in installeren van de driver tijdens de XP-installatie. Weet ff niet goed hoe ik nu verder moet. Als ik de IDE eruit haal en opnieuw XP op de SATA ga zetten, gaat het waarschijnlijk weer fout..... Ik snap er vooralsnog weinig van ben ik bang |:(

[edit_3] Ik kan de SATA inruilen tegen een ATA. _/-\o_

[edit_4] Toevallig was ik dit weekend bezig met een Asus mobo.... In de manual stond een opmerking dat SATA pas vanaf SP1 wordt ondersteunt (en ik wilde eerst XP kaal installeren en daarna de SP's).

Topic mag wat mij betreft op slot.

[ Voor 56% gewijzigd door Pancake op 25-06-2007 12:02 ]

Computers zijn pas leuk als ze het _niet_ doen...